beroerdLelijke Eend schreef: Iemand enig idee hoe je dan in zo'n camper kan slapen ?
Interieur camper
wat is daar moeilijk aan?Iemand enig idee hoe je dan in zo'n camper kan slapen
de cabine is van binnen 165X210, daar kun je best in slapen hoor...
confortabeler als een tent is het al snel.
dit is mijn camper:

Bij de laverda slaap je in de alkoof , maar dat geeft een heel wonderlijk interieur.... met de keuken aan de achterkant ( wil je eigenlijk niet , al dat gewicht achterin) en de bedden bovenin, met daaronder een ( lage) zithoek.
als er nog iemand serieuze camper plannen heeft,
Ik heb nog een complete romahome opzetunit staan, die moest op een aca onderstel komen ,

maar zoals je hierboven al kunt zien is het ietsje anders gelopen...

-
- Heavy user
Hee, die toffe camper is van jou !
Je zal er ook best in kunnen slapen hoor, maar de vraag is hoe
Mijn (oorspronkelijke) idee is zoals bij een caravan: namelijk een treinzit waarvan je de tafel omlaag kan laten en dan dwars op de rijrichting liggen. Maar dan heb je wel een heel erg kort bed ...
Je zal er ook best in kunnen slapen hoor, maar de vraag is hoe

Afblijven.
je hebt de keus tussen een kort bed, of een hele brede aca... als je hem maar breed genoeg maakt kun je wel in de breedte slapen , maar dan heb je wel een enorm gevaarte.
Ik vindt die van mij al wat aan de grote kant, 40 cm breder zit ik niet op te wachten.
eenvoudiger is in de lengte slapen, dan het je een bed van 2X 1m25 als je beneden wil slapen,
als je het slaapgedeelte in de alkoof maakt kun je een bed van 2 bij 165 maken , dat lijkt me wel ruim genoeg...
bij de romahome is dat nog leuker gemaakt, daar zit de keuken achterin , en slaap je aan de voorkant..
zie

alleen de keuken heeft stahoogte, daardoor is het ding wel lekker smal en laag gehouden.
Ik vindt die van mij al wat aan de grote kant, 40 cm breder zit ik niet op te wachten.
eenvoudiger is in de lengte slapen, dan het je een bed van 2X 1m25 als je beneden wil slapen,
als je het slaapgedeelte in de alkoof maakt kun je een bed van 2 bij 165 maken , dat lijkt me wel ruim genoeg...
bij de romahome is dat nog leuker gemaakt, daar zit de keuken achterin , en slaap je aan de voorkant..
zie

alleen de keuken heeft stahoogte, daardoor is het ding wel lekker smal en laag gehouden.
-
- Heavy user
ik heb het zo gemaakt dat ik beneden kan slapen, en mijn dochter in de alkoof,
maar eerlijk gezegd zetten we meestal een tent op , mijn dochter gaat veel eerder naar bed, en dat wordt dan moeizaam als je dat in dezelfde ruimte zou doen.
de grootste luxe van een camper is voor mij dat je ook bij slecht weer een lekkere warme plek hebt waar je kunt zitten , waar je op je gemak kunt koken.
maar eerlijk gezegd zetten we meestal een tent op , mijn dochter gaat veel eerder naar bed, en dat wordt dan moeizaam als je dat in dezelfde ruimte zou doen.
de grootste luxe van een camper is voor mij dat je ook bij slecht weer een lekkere warme plek hebt waar je kunt zitten , waar je op je gemak kunt koken.
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
eendencamper indeling
hey,Lelijke Eend schreef:Foto's zou helemaal top zijn ja !
eigenlijk is de opbouw van een camper of caravan heel simpel.
Er zijn een aantal basis dingen waaruit je kan kiezen,
als je een van deze kiest, is de rest meestal een optelsommetje
(ik ben caravan en camperverkoper, that's why)
In dit geval is t simpel.
In de alkoof is een slaapplek.. en aangezien die bij een eend of dyane nogal kort en smal is, zal t uit te schuiven zijn in de lengte van de auto, totdat je een 2 meter lang bed hebt.
Op de begane grond zeg maar, heb je achter de 2 voorstoelen een zit met in het midden een tafel.. of een treinzit aan de ene kant, en aan de andere kant een ;lange' bank.
Achterin de camper zit dan de keuken, en in de hoek van de camper, niet aan de deurkant, zit dan een hoektoilet.
Er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen, maar op zo'n klein oppervlak als op een eend (of zoiets) is het amper mogelijk om bv
de keuken in het midden van de camper te plaatsen, aangezien je dan geen ruimte meer hebt om een fatsoenlijke zit te plaatsen.
Ik hoop dat je hiermee wat wijzer bent geworden en wens je veeeel succes met het bouwen van je eendcamper op schaal!
Greetz,
Bas
Ik zal morgen eens een paar foto's van het interieur maken ..
Maar het is niet zo moeilijk, gewoon een aanrechtblad en een kast aan de rechterkant, de kast helemaal achter, over de volle hoogte van de auto.
in dat ""äanrecht" zit ook de wielkast en de LPG tank verstopt.
aan de linkerkant zit een bank over de volle lengte , met daarin bergruimte.
tussen de bank en het aanrecht kan een tafel waar je met z''n drieen aan kan zitten eten.
Om te slapen kan de tafel omlaag tot bankniveau, en houd je dus een bed over van 125x210 over........
maar zowel de romahome als de laverda hebben een heel ander interieur,
Dat is het leuke van zelf een camper bouwen , de mogelijkheden zijn legio, en je kunt zo iets helemaal aan je eigen smaak aanpassen.
Maar het is niet zo moeilijk, gewoon een aanrechtblad en een kast aan de rechterkant, de kast helemaal achter, over de volle hoogte van de auto.
in dat ""äanrecht" zit ook de wielkast en de LPG tank verstopt.
tussen de bank en het aanrecht kan een tafel waar je met z''n drieen aan kan zitten eten.
Om te slapen kan de tafel omlaag tot bankniveau, en houd je dus een bed over van 125x210 over........
maar zowel de romahome als de laverda hebben een heel ander interieur,
Dat is het leuke van zelf een camper bouwen , de mogelijkheden zijn legio, en je kunt zo iets helemaal aan je eigen smaak aanpassen.
-
- Heavy user
Maar het is niet zo moeilijk, gewoon een aanrechtblad en een kast aan de rechterkant, de kast helemaal achter, over de volle (sta) hoogte van de auto.

in dat ""aanrecht" zit ook de wielkast, de ijskast en de LPG tank verstopt.

doe even bij deze foto in gedachten de tafel een halve meter omlaag.
groet,
Huub
-
- Heavy user
ja , de deur van mijn camper zit in de achterwand.
op zich geen gekke plek , want helemaal achterin de auto wil je zo weinig mogelijk gewicht hebben.
en bij de deur heb je het looppad, en dat is een van de lichtste onderdelen van de camper
als je de deur in de zijkant maakt kom je al snel met de keuken tegen de achterwand, en dat wordt dan best spannend voor de stuureigenschappen....
Heb je foto's/tekeningen/schetsen van jouw project?
andermans projecten zijn altijd leuk, want ik weet precies wat ik de volgende keer anders zou doen....
(mag ook per PM..)
op zich geen gekke plek , want helemaal achterin de auto wil je zo weinig mogelijk gewicht hebben.
en bij de deur heb je het looppad, en dat is een van de lichtste onderdelen van de camper

als je de deur in de zijkant maakt kom je al snel met de keuken tegen de achterwand, en dat wordt dan best spannend voor de stuureigenschappen....
Heb je foto's/tekeningen/schetsen van jouw project?
andermans projecten zijn altijd leuk, want ik weet precies wat ik de volgende keer anders zou doen....

(mag ook per PM..)