nou,noubartje2212 schreef:gemiddeld 1 op 11. Daarbij rij ik bijna alleen maar stadsverkeer en kom ik zelden op de snelweg. als ik een stukje snelweg rijd, merk ik dat meteen aan de benzinemeter: die daalt veel minder snel. De ontsteking is goed en goed afgesteld, de carb is een beetje gaar denk ik. ook de kleppen mogen wel gestelt worden. Toch trekt ie wel goed en loopt ie toch nog ruim 110-115 op de teller en die staat behoorlijk scherp want zoveel wordt ik dan niet ingehaald op stukken waar je 120 mag. ik haal dan zelf meer in.
ow en ik rij wel pittig en soms noemt men het scheuren (wel verantwoord voor zover je dat kunt zeggen bij scheuren)
verbruik
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ja 110 km/h rijden in de stad doe ik natuurlijk niet.
Ik heb nog geen boetes gehad voor te hard rijden. al 2 jaar niet meer (ook voor andere auto's). maargoed het ging over verbruik en rijstijl. ik vind 1 op 11 niet zo gek voor die korte stad of interstedelijke ritten maar het kan vast wel zuiniger als vooral de carb eens goed afgesteld wordt.
Wat scheuren betreft; in een eend lijkt dat veel meer dan het in werkelijkheid is.
eend rijden doe je omdat het auto rijden zo leuk/uitdagend/spannend en sensationeel maakt toch?
Ik heb nog geen boetes gehad voor te hard rijden. al 2 jaar niet meer (ook voor andere auto's). maargoed het ging over verbruik en rijstijl. ik vind 1 op 11 niet zo gek voor die korte stad of interstedelijke ritten maar het kan vast wel zuiniger als vooral de carb eens goed afgesteld wordt.
Wat scheuren betreft; in een eend lijkt dat veel meer dan het in werkelijkheid is.
eend rijden doe je omdat het auto rijden zo leuk/uitdagend/spannend en sensationeel maakt toch?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
iets met de vervroeging doen? die is toch van 8 tot 15 graden voor bdp afhankelijk van toerental. ALs je hem zou kunnen fixeren op 15 graden voor bdp (meer is dacht ik niet goed voor je blokje), kun je misschien bij lagere toeretallen meer eruithalen? Uiteraard eerst zorgen voor goede sterke vonk!
Maar ik denk dat een pro hier ff op moet reageren
Maar ik denk dat een pro hier ff op moet reageren
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Euh, volgens mij is max vervroeging iets tussen de 32 en 38 graden. Die 8 graden (bij visa d8 ik 10) is bij stationair. Dit loopt redelijk snel op tot je maxmale vervroeging.
Zuinigheid behaal je door niet de hele tijd met het gaspedaal te spelen (accelaeratiepomp), juiste lucht-benzine verhouding, juiste tijdstip, goede bougiekabels, goede bougies etc etc.
Indien je niet kijkt naar CO waardes, dan kun je daar veel mee bereiken. Juiste CO waarde volgens milieuwetten betekend nog niet dat de motor dan optimaal staat.
Makkelijkste wat je zo wie zo kunt doen is bougies zonder weerstand monteren (dus zonder de R). Dit zijn ontstoorde bougies, want die ontstoring neemt wel wat kracht van je vonk weg. Let ook op dat je bougiedoppen niet ontstoord zijn. Let op er moet een ontstoring op zitten.
Zuinigheid behaal je door niet de hele tijd met het gaspedaal te spelen (accelaeratiepomp), juiste lucht-benzine verhouding, juiste tijdstip, goede bougiekabels, goede bougies etc etc.
Indien je niet kijkt naar CO waardes, dan kun je daar veel mee bereiken. Juiste CO waarde volgens milieuwetten betekend nog niet dat de motor dan optimaal staat.
Makkelijkste wat je zo wie zo kunt doen is bougies zonder weerstand monteren (dus zonder de R). Dit zijn ontstoorde bougies, want die ontstoring neemt wel wat kracht van je vonk weg. Let ook op dat je bougiedoppen niet ontstoord zijn. Let op er moet een ontstoring op zitten.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
De R op de bougie betekend resistor. Deze weerstand haalt de tik uit de "lucht" welke de hoogspanning (bobine ) veroorzaakt. De bekende brom over de radio. Ook worden bougiedoppen geleverd met zo'n weerstand. Deze weerstanden zijn meestal 5KOhm.
Er zijn ook bougies zonder R en dus zonder deze weerstand. Overigens kunnen andere merken afwijkende codes gebruiken, maar ik ken alleen NGK.
De reden dat ik dit hier neer zet is omdat wij met onze oude Honda cb'tjes dit doen omdat deze vaak slechter starten door ontstoorde bougies. En wil je ook iets in toerenbereik kunnen winnen wordt meestal de weerstand uit de bougiedop gehaald. Daarmee bereik je dat je bij max toeren een sterkere vonk over houdt. Nadeel is dus dat alles in een straal van tig meters begint te knetteren.
Er zijn ook bougies zonder R en dus zonder deze weerstand. Overigens kunnen andere merken afwijkende codes gebruiken, maar ik ken alleen NGK.
De reden dat ik dit hier neer zet is omdat wij met onze oude Honda cb'tjes dit doen omdat deze vaak slechter starten door ontstoorde bougies. En wil je ook iets in toerenbereik kunnen winnen wordt meestal de weerstand uit de bougiedop gehaald. Daarmee bereik je dat je bij max toeren een sterkere vonk over houdt. Nadeel is dus dat alles in een straal van tig meters begint te knetteren.
Heb zojuist getankt met de blauwe eend. 1:17,4. Niet verkeerd voor ritjes binnendoor en korte stukjes autoweg en autosnelweg.
Tankmeter doet t niet dus ik tank om de 250 km gewoon. Ging dit keer 3 liter minder in als anders. Eend heeft nieuwe puntjes, bougies en kabels gehad.
Tankmeter doet t niet dus ik tank om de 250 km gewoon. Ging dit keer 3 liter minder in als anders. Eend heeft nieuwe puntjes, bougies en kabels gehad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: