Pagina 3 van 7

Geplaatst: za 6 jan, 2007 18:40
door Voge
gerbenv6 schreef:Ik heb ook nieuwe achterspatborden en ik heb orginele genomen.Deze passen veel beter dan de immitatie spatborden. Ik heb ook een immitatie vastgehad en je ziet en voelt het verschil. Hetzelfde geldt volgens mij ook voor de voorspatborden. Ze zijn wel duurder maar je hebt er denk ik veel langer wat aan.
Met het ventilatieklepje heb ik ook met beide soorten in handen gestaan en heb, ondanks dat het veeel duurder is, gekozen voor orgineel.
Voor en achter bumper kan gewoon immitatie, veel goedkoper en als je ze goed in de tecktyl zet aan de binnenkant dan gaan die ook jaren mee.
Voor prijzen moet je gewoon rondkijken op internet en bellen.
Voor de achterspatborden wil ik ook originele nemen ja, daar is de pasvorm nogal belangrijk. Ik denk eigenlijk dat het bij de voorspatborden niet zo veel uitmaakt hoe de pasvorm is, die passen toch wel... Ik denk erover om daar wel imitatie op te zetten. Bumpers kan dus ook geen kwaad, bedankt voor de info!!!

Geplaatst: za 6 jan, 2007 23:48
door Punky
Bij de voorspatborden komt het ook best nauw qua maatvoering hoor. Hier kun je ook het beste originele pakken, anders passen de beugels niet goed in de bouten van de koets en koplampsteun.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 13:17
door TB
Ik had de mazzel dat ik nog een puntgave originele motorkap tegenkwam. Heel dof, maar echt geen roest. Dus die heb ik laten spuiten. En voor de achterspatborden hetzelfde. Roestvrij en ook de bevestigingsgaatjes nog helemaal ok, weliswaar blauw van kleur. Maar na spuiten zijn die ook gewoon rood.

Voor de voorspatborden ben ik nog aan het rondkijken. Ik heb momenteel 2 gestraalde exemplaren liggen. Bij eentje is de achterste bevestiging helemaal weg. Is wel te repareren maar is mij te veel werk. De andere is gewoon in goede staat. Dan heb ik nog een keiharde liggen met heel veel vliegroest maar een hele goede basis. Ik denk dat ik die gewoon laat stralen. En dan heb ik m'n plaatwerk helemaal compleet.

En de deuren... daar heb ik weer 4 hele doffe rode exemplaren voor staan. Maar keihard en geen spatje roest! Zitten ook ML gaatjes in geboord dus die zijn gewoon goed bijgehouden.

Heeft veel zoekwerk gekost. Maar uiteindelijk heb ik alles origineel voor niet al te duur en in goede staat.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 14:08
door Truudsje
Wij hebben ook alleen maar originele onderdelen gekozen om problemen met niet-passen te voorkomen (na tip ook van Jan Kramer van Eendenspul). Of het allemaal goed gaat zitten, merken we in februari wel als alles terugkomt van de spuiter...

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 15:28
door TB
Dat is ook de reden waarom ik voor origineel heb gekozen. Dat gedoe heb ik geen zin in.

Geplaatst: zo 7 jan, 2007 15:28
door thomaaas
Ik zou ze voor het spuiten alvast een paar keer "proefpassen" dat hebben wij ook gedaan en het zorgt ervoor dat je nog even iets beter te pas kunt maken zonder het lakwerk te beschadigen. Ook "werkt" het nog een beetje bij temperatuurwisselingen. Dat is alleen niet zo bij kunsttof onderdelen, maar ik begrijp dat jullie die toch niet hebben ;)

Geplaatst: wo 10 jan, 2007 10:30
door Voge
Proefpassen is inderdaad wel verstandig, omdat je dan de lak niet gaat beschadigen door een slechte pasvorm...

Geplaatst: wo 17 jan, 2007 23:03
door Voge
Tot nu toe heb ik ivm drukte op het werk (en dat gaat nou eenmaal voor...) weinig aan de eend gedaan. Ik heb gisteren wel wat onderdelen opgehaald:

- nieuwe voorschermen
- nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)

Als ik verder ga aan de eend horen jullie het weer!!

Geplaatst: do 18 jan, 2007 19:21
door gerbenv6
Heb je toch ook gekozen voor orginele spatborden of heb je immitatie genomen? :?:

Geplaatst: do 18 jan, 2007 19:35
door Evan
Voge schreef: - nieuwe bumpers voor+ achter (wit/grijze exemplaren, geen rvs, vind ik toch minder mooi..)
als je gespoten bumpers mooier vindt, kun je ook die goedkope geplooide imitatie RVS bumpers kopen, die strakmaken en vervolgens spuiten, hoef je tenminste niet elke 3 jaar je bumpers te vervangen omdat ze weer weggeroest zijn,.... ;)

Geplaatst: za 20 jan, 2007 11:35
door thomaaas
moet je alleen wel je bumpersteunen en rozetten laten verzinken, want anders rotten die nog harder weg als de bumpers zelf eerst deden, en kun je dus nog steeds elke 3 jaar je bumpers eraf halen ;)

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 09:14
door Wiebe
IMITATIE IS ROTZOOI! Ik raad niemand nog aan imitatie te kopen. Ik heb op mijn geit drie stukken imitatie zitten, 1 voorscherm en beide bumpers, en 'k moet zeggen dat ik er al flink de pest in heb gehad. Die voorbumper bleek van Spaanse makelij en zorgde voor de zwaarste vloekpartij van m'n restauratie en 2 paar gekloofde handen (met twee man kregen we dat ellendige stuk er pas na een half uur degelijk op). Wat die bumpers betreft, roestkweekvijvers, zelfs als je ze regelmatig onderhoudt en zelfs zonder krassen of deuken erin. Het mag nu best zijn dat niet alle imitatie zo'n kutkwaliteit heeft, maar ik waag me er niet meer aan en raad twijfelaars aan om goed uit hun doppen te kijken.

Groeten, Wiebe

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 10:50
door backfire
Voorbumper wel, maar achter heb ik er geen last van.

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 12:47
door Wiebe
Hou het toch maar goed in de gaten, bij mij duurde het ook lang maar ik merkte gisteren roestspoortjes aan de uiteinden (de verf ligt daar flinterdun). Nu, vanaf 1 maart staat die van mij EINDELIJK in een garage, een verwarmde nog wel! Weg met het misselijk worden als het hagelt, stormt, sneeuwt en dergelijke meer!

Groeten, Wiebe

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 14:13
door TB
Ik heb ook zo een imi bumper. Past gewoon voor geen meter! En de verf is inderdaad heel dun. Ik ben echt een dag aan t klooien geweest om die bumper er netjes op te krijgen. Nu kan ie er weer af want wil er toch een goede laklaag op spuiten.