Pagina 3 van 5
Geplaatst: do 25 jan, 2007 18:13
door supercees
jaren geleden verkocht iemand in nederland, via een advertentie in "de telegraaf", een apparaat om zuiniger te rijden, voor 50 gulden ofzo. hij heeft natuurlijk honderden van die dingen verkocht. en wat was het? een blokje hout met een elastiek, om onder je gaspedaal te binden!
natuurlijk volgde er een rechtzaak, want 50 gulden voor een blokje hout en een elastieje was wel erg veel, maar de man is niet veroordeeld, want het werkte goed. door alle aandacht hieraan kreeg hij geen bestellingen meer, maar hij heeft wel vele duizenden guldens verdient aan een uit de hand gelopen grap!
Geplaatst: zo 4 feb, 2007 19:40
door Delfosso
Ik heb vandaag ook voor het eerst de benzine verrijkt met 0,2 % aceton. Laat spoedig weten of het een positieve invloed heeft op het verbruik. c.q. vermogen van de motor. Alhoewel ik liever een lager verbruik heb dan meer vermogen.
Zijn er inmiddels al meer mensen die Aceton hebben uitgeprobeerd??
Geplaatst: zo 4 feb, 2007 19:56
door BW
ik heb bij de restauratie van men geit de benzineleiding vervangen. nu heb ik een stuk van die overschot in pure acetone gelegd. het ligt er nu een goede week in, ik denk dat ik het er 3 weken ga laten inliggen en dan ga ik testen of het rubber van de leiding aangetast is door de acetone.
greetz
Geplaatst: zo 4 feb, 2007 20:29
door catscit
ramon, 250 liter op een volle tank? Leer rijden! of is je blok zo gaar?
Met zulke verbruikcijfers kun je nooit een behoorlijke meting doen man!
Ga jij eerst maar eens de door citroen opgegeven verbruikscijfers halen zonder hulpmiddelen.
Geplaatst: zo 4 feb, 2007 22:43
door thomaaas
ff tussen haakjes, wat zijn die citroën verbruikscijfers dan?
Geplaatst: zo 4 feb, 2007 23:06
door catscit
1 op 17 in 1982 of 83, 1 op 16 zie je ook en op het laatst was het 1 op 15.
Ik heb de meeste folders hier.
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 07:05
door Lelijke Eend
Die motoren zijn toch hetzelfde gebleven ? Hoe kan het verbruik dan veranderen ?
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 07:32
door catscit
de carbu is gewijzigd...
En de verbruik meet regels ook...
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 11:31
door Ramon
mijn carb is een beetje aangepast, maar als jij denk t dat je mijn verbruik naar benee krijgt kom ik graag bij je langs maar ik wil wel dezelfde trekkracht als nu!!
lukt je dat??
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 14:05
door Delfosso
BW schreef:ik heb bij de restauratie van men geit de benzineleiding vervangen. nu heb ik een stuk van die overschot in pure acetone gelegd. het ligt er nu een goede week in, ik denk dat ik het er 3 weken ga laten inliggen en dan ga ik testen of het rubber van de leiding aangetast is door de acetone.
greetz
Lijkt me sterk dat 0.2% aceton invloed heeft op je benzine leidingen. Jij legt het nu in pure aceton. Overigens is benzine ook niet een onschuldig goedje.
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 19:20
door BW
ik heb op het internet gezocht en hier en dara palaverde men over het al dan niet aantasten van de benzineleiding. dus probeer ik het toch maar even, beter voorkomen dan genezen. heb nog maar juist 9 uur onder de wagen doorgebracht wegens behandelen van roest , benzinetank, vlotter en benzine leiding vervangen en echt comfortabel was het niet dus wil ik dit liever niet herhalen!!! verder heb ik ook de vraag o de acetone de benzinepomp niet aantast, aaangezien deze met onderdruk uit het carter werkt en er dus een membraam in zit. zou dit membraam aangetast worden?
greetz
Geplaatst: ma 5 feb, 2007 19:32
door backfire
benzinepomp werkt met een stoterstang. Membaarm losmaken en ook in de aceton leggen. Kun je mooi kijken of het aangetast wordt.
Geplaatst: zo 11 feb, 2007 11:03
door Delfosso
Heb mijn eerste tank opgereden die was verrijkt met Aceton. Moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben. Heb gemiddeld 1:14 gereden nu zat daar wel een middagje door de stad rijden bij. Van meer vermogen merk ik ook niet veel.
Start nu aan mijn 2e test, zijn er inmiddels al andere ervaringen???
Geplaatst: ma 19 feb, 2007 18:29
door Delfosso
Nog steeds bezig met het aceton testen, nieuw verbruik resultaat is 1:15 nu ga ik weer een tankje zonder aceton doen. Kijken of het dan anders uitpakt. Maar mijn idee is dat de verschillen minimaal zijn. Kan ook komen omdat een eend geen injectie heeft. Op internet las ik dat juist injectiemotoren er zuinig op lopen
Geplaatst: di 20 feb, 2007 10:32
door Flying Duckman
Ik ben het niet eens met je bewerking dat acetone rubber niet aantast of plastic!
Ik werk dagelijks met acetone en plastic of rubber kan hier echt niet tegen. Acetone komt natuurlijk in verschillende vormen, wij werken met een hele pure vorm, dus daar kan het ook in zitten.