Michiel's achterklep restauratie: nu motorkap aan de beurt!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
over het spuiten:
ik heb de kleur pas laten maken (rotkleur, want het is niet origineel citroen, maar net een tint groener) en toen in spuitbus laten doen. dat nu twee keer gespoten, en dan kan morgen de blanke laklaag eroverheen.
gewoon in de schuur, daar is de temperatuur vrij gelijk en alle deuren en ramen goed dicht houden, is het practisch stofvrij.
De blauwe verf is Industrielak, dat wordt knetter hard en is speciaal voor staal, maar een beetje zijdeglans-achtig. Vandaar de blanke lak voor een super-glans effect.
ik heb de kleur pas laten maken (rotkleur, want het is niet origineel citroen, maar net een tint groener) en toen in spuitbus laten doen. dat nu twee keer gespoten, en dan kan morgen de blanke laklaag eroverheen.
gewoon in de schuur, daar is de temperatuur vrij gelijk en alle deuren en ramen goed dicht houden, is het practisch stofvrij.
De blauwe verf is Industrielak, dat wordt knetter hard en is speciaal voor staal, maar een beetje zijdeglans-achtig. Vandaar de blanke lak voor een super-glans effect.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
omdat ik, net als enkele andere dyane-rijders alhier, originaliteit toch wel in een hoog vaandel heb staan heb ik besloten om de originele achterklep te laten restaureren (dat wil zeggen, lassen, stralen, epoxy-en en spuiten)
na mijn vakantie kwam ik thuis en stond er een prachtige klep te wachten, nieuwe embleempjes uit frankrijk mee genomen en de auto vandaag in originele staat hersteld. het resultaat mag er zeker wezen!

na mijn vakantie kwam ik thuis en stond er een prachtige klep te wachten, nieuwe embleempjes uit frankrijk mee genomen en de auto vandaag in originele staat hersteld. het resultaat mag er zeker wezen!

- Jeroen-citroen
- Moderator
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Mooie Dyane!
Dat meen je niet.
Er is dus iemand geweest destijds die besloten heeft de stickerplaats te veranderen. Met wat voor doel vraag ik me direct af dan?
Jeroen
in 77-79 zitten ze zo aan de zijkant, vanaf 79 tot 81 meer naar het midden.

Er is dus iemand geweest destijds die besloten heeft de stickerplaats te veranderen. Met wat voor doel vraag ik me direct af dan?
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: