Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 15 mei, 2007 15:24
door Spookeend
backfire schreef:als het van je contactpunten komt is de condensator gewoon bagger.
Dat zou ik ook denken. Ik heb ook geen 123, en ook geen storing. Had je nou al een keer een andere Radio geprobeerd??
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 15 mei, 2007 17:09
door Flying Duckman
backfire schreef:als het van je contactpunten komt is de condensator gewoon bagger.
Nieuwe contactpunten en condensator maakten geen verschil.
Nieuwe bougies, bougiekabels e.d. ook niet.
andere dynamo ook niet
etc etc etc...
ben dus al wel een tijdje bezig geweest,
Misschien andere kabelboom monteren heb ik ook al gehoord..
Geplaatst: di 15 mei, 2007 17:12
door Flying Duckman
Spookeend schreef:backfire schreef:als het van je contactpunten komt is de condensator gewoon bagger.
Dat zou ik ook denken. Ik heb ook geen 123, en ook geen storing. Had je nou al een keer een andere Radio geprobeerd??
Greatnix Spookeend
Al 3!

Geplaatst: di 15 mei, 2007 18:18
door Spookeend
wat me nou opeens te binnen schiet..........
Zit dat kleine massa kabeltje aan je koets? Vanaf de min van de accu gaat een dikke kabel naar de versnellingsbak. Er gaat vanaf de accu klem ook een 2,5 mm kabeltje naar het schutboord.
Nu heb je al wel geprobeerd om een losse massa naar je accu te leggen, maar kan zijn dat er een en ander over je radio gaat lopen als de koets verder niet "geaard" is. Zeker in het geval van verse verf en tectyl, ondat boutjes en schroefjes dan ook niet goed contact maken met het chassis.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 15 mei, 2007 20:04
door Flying Duckman
Spookeend schreef:wat me nou opeens te binnen schiet..........
Zit dat kleine massa kabeltje aan je koets? Vanaf de min van de accu gaat een dikke kabel naar de versnellingsbak. Er gaat vanaf de accu klem ook een 2,5 mm kabeltje naar het schutboord.
Nu heb je al wel geprobeerd om een losse massa naar je accu te leggen, maar kan zijn dat er een en ander over je radio gaat lopen als de koets verder niet "geaard" is. Zeker in het geval van verse verf en tectyl, ondat boutjes en schroefjes dan ook niet goed contact maken met het chassis.
Greatnix Spookeend
Had ik allemaal gecontroleerd.
Vandaag een nieuwe spanningsregelaar er toch maar eens opgezet, je moet toch wat proberen.
En wat denk je? Opgelost! Snap jij het nog?
Voorlopig is het opgelost tenminste!
Mijn theorie was dat het van de dynamo zou komen. Als ik de stekker van de dynamo haal dan was het opgelost!
Aangezien ik mijn spanningsregelaar al niet vertrouwde dacht ik hier dus aan. Blijkbaar dus goed gedacht!
Nu nog even een paar dagen flink testen en we weten meer.
Ook meteen even ander voorspatbord gemonteerd met een nieuwe knipperlicht unit. ai dat ziet er weer mooi uit!

Nog nooit zulke mooie knipperlichten gehad! hehe