Pagina 3 van 3

Geplaatst: za 10 sep, 2011 23:28
door theoenmarion
Mannen, bedankt voor alle tips.Ik heb idd de sok via de bakzijde er af kunnen halen. Erg eenvoudig. Maar ik wil nog wel graag de fusee kogels vervangen dus moet de kroonmoer er wel eerst af.

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 08:49
door Boudewijn
Ik heb de kroonmoer er met een slagmoersleutel af gehaald. Gewoon zoon goedkoop ding van Cranenbroek.
Je moet natuurlijk wel over een compressor beschikken.
Anders even bij een garage bedrijf vragen of ze hem even los willen maken en met minder kracht vast zetten zodat je hem er thuis weer af kunt krijgen.

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 10:40
door backfire
fusee kogels?

Geplaatst: zo 11 sep, 2011 11:09
door Geert
Boudewijn schreef:Ik heb de kroonmoer er met een slagmoersleutel af gehaald. Gewoon zoon goedkoop ding van Cranenbroek.
Je moet natuurlijk wel over een compressor beschikken.
Idem. Ik kreeg ze kroonmoeren met geen mogelijkheid los. Maar met die slagmoersleutel wel.

Geplaatst: za 24 sep, 2011 22:47
door Roel l'Hiver
Ik heb ook een trechter opgeofferd, werkt perfect! Het conisch deel goed ingevet en je schuift de nieuwe hoes er zo overheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 00:39
door Rossero
Wielzijde kan je er zonder trechter of iets dergelijks zo overheen trekken. Voor de middelste hoes... deze kun je ook binnenstebuiten keren, dan eerst de brede kant over de as heen trekken, dan volgt de dunne zijde gemakkelijk. En op de as wederom binnenstebuiten keren zodat hij recht zit. Hier is geen (speciaal) gereedschap voor nodig. En anders zoals Ramon zegt en ik van hem geleerd heb, een oude stuurgeleidingsbuis.

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 18:55
door Thijs
Ik begrijp het niet helemaal.

Die dingen heb ik ook al eens vervangen maar zonder problemen.

Als je een beetje vet op je assen hebt zitten trek je ze er allemaal zonder moeite overheen, geen gereedschapjes bij nodig :? .

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 19:10
door Roel l'Hiver
Ik heb de hoesjes met de tuit van een trechter gemonteerd, ging gemakkelijk al moest ik behoorlijk kracht zetten om de schuifstukhoesjes er over de as te krijgen. Ik heb het niet anders geprobeerd en was in een kwartiertje klaar (inclusief handen wassen :D ).

Geplaatst: zo 25 sep, 2011 19:13
door theoenmarion
Misschien een tip welke ik heb toegepast. Even een klein half uurtje in lauw water leggen. worden ze lekker soepel!

Steekassen

Geplaatst: wo 30 nov, 2011 22:24
door theoenmarion
Ik heb de steekassen klaar. Op een nieuwe hoesen gemonteerd ook volgens de methode van Bacfire.Afbeelding

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 14:07
door Le Patron
Roel l'Hiver schreef:Ik heb de hoesjes met de tuit van een trechter gemonteerd, ging gemakkelijk al moest ik behoorlijk kracht zetten om de schuifstukhoesjes er over de as te krijgen. Ik heb het niet anders geprobeerd en was in een kwartiertje klaar (inclusief handen wassen :D ).
Zoiets bijvoorbeeld, het schroefje in het midden valt precies in het centreergat van de aandrijfas. Gemaakt door Ton Lamers Le Patron bouwer :

Afbeelding

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 16:06
door supercees
Thijs schreef:Ik begrijp het niet helemaal.

Die dingen heb ik ook al eens vervangen maar zonder problemen.

Als je een beetje vet op je assen hebt zitten trek je ze er allemaal zonder moeite overheen, geen gereedschapjes bij nodig :? .
deze ervaring heb ik ook, erop schuiven tot je weerstand voelt, met een hand trekken en de andere hand duwend ronddraaiende bewegingen maken en hij glijdt er zo overheen, als je as vet is.

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 16:11
door supercees
Le Patron schreef: Gemaakt door Ton Lamers Le Patron bouwer :
overbodige informatie.

hulpstuk

Geplaatst: vr 2 dec, 2011 16:20
door Le Patron
Overbodig wellicht, maar ik wilde niet de indruk wekken dat ik dat zelf gemaakt had en met andermans kunstwerken pronken, vandaar. :wink: