Projeckt: RAT Duck

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » ma 9 apr, 2007 14:01

Capra is Spaans, net als de Dyane Edelweiss.
Beiden met schuiframen achter, GSX wieldoppen, zwarte bumpers en LNA achterlichten.....
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 9 apr, 2007 20:31

ZO HIER NOG EVEN DE FOTO'S :D

leuk werk zo een auto opleuken! (voor sommige mensen misschien verneu....) maar goed ik hou het bij het eerste!

alles mooi gepoets en met banden cleaner bezig geweest, je kent dat wel.. later op de dag (arjan's verjaardag ) even leuk naar het water toe toeren zijn nieuwe verjaardags kado uitproberen ... (een op afstand bestuurbaarspeedbootje :lol: )

ja de meid mag ook wel even mee... RIJD ZE DE EEND IN DE EERSTE BESTE BLUBBERPLAS DIE ER OP HET TERREIN TE VINDEN WAS!!!

:twisted: lekker hoor HARTSTIKKE VAST!! alles onder de bagger, je zag gewoon geen velgen meer :lol: wel gelachen hoor! the spitfire trok me er zoals gewoonlijk wel weer uit, die immers zelf ook de auto net gepoets had :lol:

erug gelachen al met al!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even die ouwe troep opruimen :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lekker de voorkant verlaagd achter wat hoger, ik vind het al lekker lomp eruitzien! en OOWW wat rijd dit lekker ongeloofelijk!! het geluid uit die pijp, de trekkracht, en de looks :lol: machtig mooi joh!
al zeg ik het zelf natuurlijk :wink:

ben inmiddels bezig met een nieuwe spanningsregelaar te monteren, en dan komt het dashbord erin met oliedruk, temp. en voltmeter

kunnen we binnenkort ook is even op zoek gaan naar een aanhanwagen vol chroom :D
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 9 apr, 2007 20:52

ik vind de stikker op je deur wel geinig

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » di 10 apr, 2007 13:11

Ter inspiratie het volgende (die Fransmannen toch :lol: ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 10 apr, 2007 14:16

Leuk! Beetje verfafbijt, scheut thinner, paar blikken verf de lucht in gooien.. GEeft leuke special effects! :) En dat zie ik pas nu ik net nieuwe lak heb besteld.. ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » di 10 apr, 2007 17:02

ja, mooi!! alleen gaat mijn eendje ook straks de winter in! en staat veel buiten, dus dan gaat het zo wel heel hard achteruit!

(ik had er wel overnagedacht om zoiets te bouwen, of om een paar oude deuren & motorkap e.d. met de brander omte toveren tot iets heel roestigs! 8)

maarja, dan moet ie wel veel binnenstaan :wink: en dt doet ie straks niet denk ik :cry:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 apr, 2007 20:57

iedereen heeft vast wel eens zo'n dag dat alles in het 100 loopt ..
ZUCHT die dag had ik vandaag dus!

het ergste is nu dat ik geen enkele volt meer uit m'n zo goed als nieuwe Dynamo krijg :( ik meet het geheel met de spanningzoeker vlak bij de dynamo, daar moet ie volgens mij heel wisselend waardes aangeven!

het probleem is dat ie dus alleen de volts aangeeft die in de accu zitten op dat moment! niet meer als 12,.. V ???
voltmeter geeft nu ook aan dat ie niet bijlaad!

ik denk dat het gekomen is toen ik een andere stroomverdeler heb toegepast, de voltmeter sloeg door tot boven de 16 Volt!!! 17,..V

ik dacht direckt, SHIT verkeerd aangesloten! dus veranderen die zooi, maar hoe ik het ook deed, te veel volt! op een manier niet! (waarschijnlijk de goeie manier) maar toen gaf ie niet meer aan als 12,..V

De Dynamo geeft dus niet meer stroom vanaf nu????

iemand enig idee wat er kapot kan zijn??? :?: weerstandje of zo??

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 11 apr, 2007 21:09

Misschien de spanningsregelaar of heb je een visa dynamo daarzit de spanningsregelaar namelijk bij in :?:
Mijn dynamo was versleten, waardoor de rotor de collector raakte wat voor een piek spanning zorgde waardoor de spanningsregelaar kapot ging :(

Succes en de groetjes, Bart

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » wo 11 apr, 2007 21:12

dat lijkt me niet, omdat hij bij de Dynamo al niets levert.. dus er komt geen extra stroom bij de spannings regelaar

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Bartje » wo 11 apr, 2007 21:38

Ja maar als de spanningsregelaar niet functioneerd dan komt er geen stuurspanning op je koolborstels, waardoor de dynamo volgens mij ook geen spanning en stroom levert. Ik ben geen elektrotechneut dus weet helaas niet zo uit mijn hoofd hoe het zit, maar spanning op de kleine pool/stekker van de dynamo is volgens mij nodig. Als alles gewoon functioneerd wordt de spanning die de dynamo levert bij verschillende toerentallen (lees hogere motortoerentallen) namelijk ook geregeld via de spanningsregelaar als er namelijk een constante stuurspanning op de koolborstels staat neemt de door de dynamo geleverde spanning toe en kookt de accu over.

Groetjes, Bart

p.s. heb net ook even gezocht met google maar kon zo snel geen goede beschrijving vinden en mijn schoolboeken waar het in zou moeten staan liggen nog bij mijn ouders in Nederland.

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 11 apr, 2007 23:55

bovenstaande klopt, zonder spanningsregelaar (of een defecte \ verkeerd aangesloten) ga je niets meten op de dynamo.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 12 apr, 2007 09:59

Als je van de accu een plus draadje legt naar de dynamo dan moet je wel spanning meten. De plusdraad van de veldpsoel bedoel ik dan.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » zo 15 apr, 2007 09:04

hoi allemal

is het laat probleem op gelost?
ik heb net ook een tijd je van probleem na probleem gehad
maar rijd van af dit weekend weer in de een met mijn nieuwe motor en versnelingsbak 8)
nu wil ik hem ook verlagen welke trekstangen moet ik lange trek ogen opzetten?
de velgen zijn ook terug van de poeder coater
mooi zijde zwart

Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 15 apr, 2007 11:12

je hoeft geen langere te kopen gewoon losser draaien.

succes enne je ex is heel blij met mijn grijze eend ze komt hem dinsdag halen

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 15 apr, 2007 17:06

inderdaad, langere trekogen/stangen is na mijn inzien onzin! als je de orginele zover uitdraaid dat ze eruit trillen, dan heb je zeker de laagste eend van de meeting :wink:

het laadprobleem is inmiddels opgelost, wat een gedoe! al met al bleek het een GOEIE zekering te wezen, die slecht contacht had in het kastje :? dit geintje koste 2 spanningsregelaars, een stuk of 5 zekeringen en een paar uur zoeken :lol:

allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties!! en inderdaad de spanningsregelaar wass ook stuk, de dynamo niet!

om even verder te gaan op het projeckt, ik heb even een proef potje met lak gehaald, en dat is leuk spelen :lol:

vooral als the spitfire even langs komt, en zijn netgekregen stuk stokbrood boven de net geverfde achterklep op eet :lol: wat een keerl!

oja de lak wordt INSECKT BLACK :lol: de beestjes kropen van de ene kant naar de andere kant.. gelukkig was het even een proef stukje! als het echte werk gaat gebeuren doen we dat niet in een tuin vol inseckten :lol:

ik denk dat het echt gaaf wordt! inmiddels ook een paar mooie RVS bumpers besteld, die ik misschien koop, steekt mooi af bij dat zwarte !

Afbeelding

Gesloten