Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 19:23
door backfire
beter iets te ruim als iets te krap.
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 19:41
door catscit
backfire schreef:beter iets te ruim als iets te krap.
Amen! idd beter te ruim als te krap. Voor een 2cv is 0.18mm de speling maar ik stel ze altijd op 0.2 inlaat en 0.25 uitlaat af. Zeker voor de auto's op lpg. voor een benzine auto die altijd op 98 loopt kan 0.2 uitlaat ook nog wel. De engelse racers gebruiken nog veel ruimere klepspeling en halen op die manier meer vermogen uit de motor. Nadeel is wel dat nokkenas volgers ed meer te verduren hebben.
Maar te krap is ECHT slecht, lees eens een boek over motoren, worden dat soort dingen altijd uitgelegd.
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 22:05
door thomaaas
owkej ik heb m op o,2 altijd en ze reed altijd op 98, maargoed k had de uitlaat altijd ook op .2 dus daar zal het aan liggen.
Okeej, de reden weten we, nu nog hoe te repareren, wat zouden jullie doen? Nieuwe kleppen of deze opslijpen laten? k ga het sowiso laten doen, want k heb er zelf niet zoveel kaas van gegeten.
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 22:56
door catscit
uitlaat op 0.2 en 98 zou gewoon goed moeten gaan.
of je moet constant plankgas rijden
hoe repareren hangt af van de schade, is vanaf hier moeilijk te beoordelen.
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 22:59
door thomaaas
Geplaatst: wo 11 apr, 2007 23:16
door catscit
wel laip dat het zo'n @#%##% blokken zijn die S6 blokken.
Doe mij maar een a06/635.
Geplaatst: do 12 apr, 2007 09:58
door backfire
Mijn S6 blokje heeft er ook al weer 167.000 KM opzitten en loopt nog steeds zonder olieverbruik.
Thomaas, ik zou gewoon een andere kop halen, gebruikt, gewoon een nette zoeken en monteren. Ff de spiritus test doen en als die goed is rijden met die handel.
Geplaatst: do 12 apr, 2007 10:05
door catscit
normaal gezien gaat er weinig mis met koppen.
ALs je ze gaat laten reviseren moeten er nieuwe zittingen in (hardere) dit komt denk ik niet meer goed, neit op de lange duur in iedergeval. Misschien moeten de kleppen ook vervangen worden.
Verder meot vanwege de warmte invloeden de klepgeleider eigenlijk ook vervangen worden, anders krijg je straks misschien problemen met kleppen die vast blijven zitten.
Andere kop lijtk mij de snelste en goedkoopste oplossing. Als de kleppen niet verbrand zijn kun je ze eventueel even inslijpen voor een perfecte afdichting, dan kun je er weer even tegenaan. Met name uitlaat is het probleem, inlaat geeft zelden problemen.
Geplaatst: di 17 apr, 2007 21:32
door thomaaas
Ok nieuwe kop, ff kijken of k hier eentje heb die t goed doet, of moet ik zoeken naar een kop uit n s6 blokje? [heb hier een A06/636 en AK2 liggen].
Anders neem k denk k een nieuwe/gereviseerde kop, k houd niet van half werk. Wel eerst ff kijken wat dat dan allemaal wel weer niet gaat kosten, zuigerveren kost al 80 pleuro en je schijnt ook nog gereedschap nodig te hebben om ze erin te zetten

Geplaatst: di 17 apr, 2007 23:39
door catscit
kop van een a06/635 is prima.
Geplaatst: wo 18 apr, 2007 10:07
door backfire
zuigerveren kun je er met de hand inzetten met het nodige geduld en sterke vingertoppen.
Geplaatst: wo 18 apr, 2007 20:53
door thomaaas
Maar ook als ze al om de zuiger zitten en vervolgens de zuiger+zuigerveren in de cilinder wilt?De zuigerveren om de zuiger krijgen moet op zich wel lukken dacht k zo.
K zal de A06/636 ff losschroeven dan, kijken of de kop nog goed is. Was toch al vastgelopen, nu maar hopen dat de kop t nog goed doet

Geplaatst: wo 18 apr, 2007 21:10
door backfire
de zuigerveren om de zuiger EN de zuiger met zuigerveren in de cilinder doe ik beide met de hand.
Geplaatst: wo 18 apr, 2007 21:12
door thomaaas
oh owkej, nou dan ga k dat ook maar s ff proberen dan.
Laaaang geleden bij een bigblock 6,8 liter V8 ook een keer gedaan maar dat wou echt niet, waren trouwens ook veel stuggere zuigerveren. Eerst die kop er maar eens proberen te doen van t weekend.
Geplaatst: wo 18 apr, 2007 21:41
door backfire
bij mijn fiat ooit een keer gedaan met binddraad.