Pagina 3 van 6

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 22:14
door OnsEendje2
google ik uit nieuwsgierigheid op barbot 2cv, kom ik nu toch een bekend forum tegen.... ;)

kijk eens hier. volgens mij is iemand je voor geweest. op de foto's kan je goed zien hoe deze gemaakt is.

lang leve de zoekfunctie :)

Edit: Toen droomde je er ookal van! :)

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 22:21
door Yellow Deendger
Niko, wil je die eend van Siers er nog voor gebruiken( de grijze) of heb je een andere op het oog? Chassis is nog goed, volgens mij.

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 23:09
door Flying Duckman
Ik heb een zo goed als gratis koets als basis, dus die wil ik gaan gebruiken, rest moet ik nog even zien, kenteken heb ik al, duits, de rest maak ik me nog niet druk om.

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 23:11
door Flying Duckman
OnsEendje2 schreef:google ik uit nieuwsgierigheid op barbot 2cv, kom ik nu toch een bekend forum tegen.... ;)

kijk eens hier. volgens mij is iemand je voor geweest. op de foto's kan je goed zien hoe deze gemaakt is.

lang leve de zoekfunctie :)

Edit: Toen droomde je er ookal van! :)
Ik weet ook van een engelsman dat hij hem heeft nagebouwd,
leuk projectje toch?

Geplaatst: vr 13 apr, 2007 23:16
door Flying Duckman
Flying Duckman schreef:
OnsEendje2 schreef:google ik uit nieuwsgierigheid op barbot 2cv, kom ik nu toch een bekend forum tegen.... ;)

kijk eens hier. volgens mij is iemand je voor geweest. op de foto's kan je goed zien hoe deze gemaakt is.

lang leve de zoekfunctie :)

Edit: Toen droomde je er ookal van! :)
Ik weet ook van een engelsman dat hij hem heeft nagebouwd,
leuk projectje toch?
zoals ik toen al zei

Het lijkt mij zelf ook erg gaaf inderdaad zo'n ding! Eigenlijk wil ik nog iets in deze trend een keer bouwen van een 2CV. Ik denk als mijn 2CV nu klaar is, ik zoiets een keer ga beginnen, in de hoop dat ik er daarna nog weer door de apk mee kom
Al was het alleen al om die Burton rijders eens te laten zien dat een eend ook heel mooi open omgebouwd kan worden...
_________________
groeten Flying Duckman

http://www.flyingduckman.com

Wordt ook lid van 2CV club Twente
http://www.2cvclubtwente.tk

Geplaatst: za 14 apr, 2007 12:10
door backfire
Hoi FD

ff reageren op:
3. De uitlaat krijg je zo nooit door de apk, hij moet voorbij de bestuurder achter ergens uitkomen. Misschien is het wel mogelijk te maken dat de uitlaat uit de dorpel komt, dat zou wel weer mooi zijn!

Er moet een bijrijdersstoel in komen, plus extra raampje,
Gordels moeten er nog in komen! etc..

uitlaat is wel mogelijk mits gedempt, het is nl een open roadster. Eventueel onder uit laten komen. Mercedes SLK heeft ze nl ook zo zitten en die is gewoon goedgekeurd.

Logisch dat je 2 stoelen wilt, optie is natuurlijk een knusse voorbank.

Voor de gordel kun je vrijstelling vragen omdat het een roadster is en er geen rolkooi in zit.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 11:58
door Flying Duckman
Gisteren ben ik bezig geweest met photoshop om eens te kijken hoe het eruit zou kunnen komen te zien met een nieuw type neus.
Nadat ik een tijdje bezig was geweest zag het er vreemd uit. Ik had mijn eigen eend als voorbeeld genomen.
Bij metingen vandaag van de foto van de barbot en van mijn eigen eend kwam ik erachter dat de barbot inderdaad een stukje ingekort is!
Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar ik denk wel zo'n 10-20 cm.
Nu maar eens zien of ik dat ook ga doen, want dat betekend ook aanpassingen aan het chassis en dat wilde ik wel vermijden!

Geplaatst: do 19 apr, 2007 12:15
door leo top
Flying Duckman schreef:Bij metingen vandaag van de foto van de barbot en van mijn eigen eend kwam ik erachter dat de barbot inderdaad een stukje ingekort is!
Ik weet niet hoeveel het scheelt, maar ik denk wel zo'n 10-20 cm.
Nu maar eens zien of ik dat ook ga doen, want dat betekend ook aanpassingen aan het chassis en dat wilde ik wel vermijden!
Ik vind het een schitterend project!
Inkorten van de wielbasis moet je zeker niet doen, de RDW meet de wielbasis en de spoorbreedte na. dus houd het chassis origineel, eventueel van achteren inkorten (achterpoten achter de achteras) is geen probleem. Gebruik ook een chassis met origineel nummer, eventueel een nieuw (goedgekeurd) chassis, maar dan wel een donor met originele nummers, het controleren van de nummers is bij de RDW het halve werk.
Een ruit is bij de keuring niet eens nodig, als je er een ruit opzet, moet je ook ontwaseming en wissers hebben, eventueel kun je een windgeleider er op zetten.
Bij de keuring van mijn Patron keken ze zelfs of het juiste type motor op het chassis stond!
Bij een open auto kun je inderdaad ontheffing van gordelplicht krijgen.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 12:16
door Charly
Yellow Deendger schreef:Niko, wil je die eend van Siers er nog voor gebruiken( de grijze) of heb je een andere op het oog? Chassis is nog goed, volgens mij.
Hoe is de verdere staat van die eend Yuri?

Geplaatst: do 19 apr, 2007 12:18
door CitroenAZU
Geloof me, j wil je chassis niet inkorten dan wijzig je nl. de wielbasis en dat betekent RDW keuring (voor een eigenbouw voertuig) en dat zal niet eenvoudig zijn en kost heel veel euries....

Geplaatst: do 19 apr, 2007 12:58
door Flying Duckman
Nee inderdaad, ik wil het chassis en koets niet inkorten, dus hoe het geheel eruit komt te zien moet ik nog even bekijken.
De voorruit is eigenlijk de grote onbekende tot nu toe, daar ben ik nog niet over uit.
Ga je de originele voorruit zo laten, ga ik hem eraf halen en windgeleiders plaatsen, of plaats ik wat van die patron/lomax/burton voorruiten, ik ben er nog niet over uit. Eigenlijk wil ik het laatste niet doen, want ik wil juist niet lomax of burton spul gaan gebruiken...
Wat ik wel wil gaan doen is de motorkap, spatborden en 3 hoekjes met elkaar verbinden zodat je met 4 pinnen het geheel er in 1x af kunt halen.

Nadeel van het barbot design vind ik de motorkap. Deze is doorgetrokken tot vlak voor de bestuurder. Dit vind ik persoonlijk levensgevaarlijk! Bij een aanrijding schiet de motorkap door naar achteren tot waar jij zit, dit kan leiden tot een onthoofding. Dit wil ik dus ook absoluut zo niet in het design hebben, vandaar dat een hoge voorruit mijn voorkeur geniet, maar ja, als de wissers en verwarming er weer uit kan...

De komende week nog even wat designs maken en zaterdags op citromobiel heb ik de koets bij me dat de basis wordt van het project.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 13:34
door leo top
Flying Duckman schreef: wat van die patron/lomax/burton voorruiten,
Dit zijn dus "Brooklands" aeroscreens, die op vele engelse race en sportwagens gebruikt worden/werden,en zeker geen patron/lomax/burton voorruiten.
Dit even om te nuanceren.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 13:41
door Flying Duckman
Klopt! :-)

Maar het project moet dus ook echt zoveel mogelijk originele 2CV delen gebruiken en eigenlijk horen die brooklands screens er dan niet bij.

Waar ik nog aan zit te denken is om misschien de bestaande ruit te halveren kwa grootte, maar geen idee waar ik dit kan laten doen en wat het kosten moet.

Geplaatst: do 19 apr, 2007 14:07
door leo top
Flying Duckman schreef:Klopt! :-)

Waar ik nog aan zit te denken is om misschien de bestaande ruit te halveren kwa grootte, maar geen idee waar ik dit kan laten doen en wat het kosten moet.
Er zijn bedrijven ie gglas leveren voor o.a. interieurbouwers, vitrinekasten en zo, die hebben geavanceerde slijp apparatuur (in Groningen weet ik wel zo'n adres) zal in iedere grote plaats wel te vinden zijn

Geplaatst: do 19 apr, 2007 16:34
door Flying Duckman
Ik ben bezig met photoshop om wat opties te bekijken en ook een collega van mij die er wat beter in is gaat er mee bezig, dus eens kijken wat voor designs we mee kunnen komen :-)