Pagina 3 van 7

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 10:26
door Twécévé
Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 10:48
door OnsEendje2
Twécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

Afbeelding
:shock: Da's best een fors deel :lol: :lol:
Ziet er goed uit :!:

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 10:58
door backfire
en een mooie sleutelruimte zo met dat weertje

Geplaatst: wo 2 mei, 2007 11:31
door Twécévé
OnsEendje2 schreef:
Twécévé schreef:Ondertussen gaat dit topic niet meer over de invoer maar meer over de "restauratie". Maar goed.

Afgelopen koninginnedag heeft mn broer met een vriend de eend voor een deel uit elkaar gehaald. Hierbij wat fotootjes:

:shock: Da's best een fors deel :lol: :lol:
Ziet er goed uit :!:
't Kan altijd nog erger he. De motor is bijv. nog niks aan gedaan.

Geplaatst: ma 24 sep, 2007 15:30
door Twécévé
Even een update:

Inmiddels is er het nodige laswerk gebeurd bij een garage aan zowel chassis als koets. Er is een nieuwe voetenbak ingelast en nieuwe bodemplaten. Achter is een nieuwe balk ingelast (onder de laadbak tegen de achterkant aan). Ook zijn vooraan de vooraan de dorpels gerepareerd. Het chassis is open gemaakt en er is gedeeltelijk een nieuwe boven- en onderplaat ingelast. Kortom; aan de buitenkant geen veranderingen te zien maar wel een hoop geld kwijt :lol:

Wat laswerk betreft is de AU nu APK/RDW waardig. Het opbouwen kan dus weer beginnen.

Ondertussen zijn er al de nodige onderdelen (goedkoop) op de kop getikt zoals velgen, remleidingen, nieuwe remcilinders, gereviseerde hoofdremcilinder, nieuwe pedaalmechanisme etc. Er moet nog wat klein grut gekocht worden zoals aandrijfarmpjes van de ruitenwisser en lampjes voor op de zijkant vande koets, maar daar moet wel aan te komen zijn, bijvoorbeeld via de EEEC.

Geplaatst: ma 1 okt, 2007 13:57
door Twécévé
De koets en chassis zijn terug van de lasser. Het opbouwen kan beginnen. Hier de AU in huidige staat:

Afbeelding

'Nieuwe' bodemplaten en stuk gelast in het chassis

Afbeelding


Chassis ziet er verder prima uit!

Afbeelding


Wielen moet nog het één en ander aan gebeuren

Afbeelding


Een hoop zooi waaronder nieuwe remleidingen

Afbeelding

Nieuw op de kop getikt

Afbeelding

mooi he

Afbeelding

Geplaatst: di 2 okt, 2007 15:39
door Twécévé
Reageren is toegestaan 8)

Geplaatst: di 2 okt, 2007 16:02
door flower
komtie uit de maas?

Geplaatst: di 2 okt, 2007 19:34
door Twécévé
flower schreef:komtie uit de maas?
Dan heb je de eigenaar nog nooit gezien...

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 09:29
door flower
hah

Geplaatst: wo 17 okt, 2007 14:31
door flower
Kan het zo zijn dat de donkergrijze kleur (dus niet dat lichte) van de voortrein de originele kleur is van de veerpoten? Dus niet zwart?? Weet iemand dat? de kleur lijkt haast origineel te zijn.


Afbeelding

Geplaatst: wo 17 okt, 2007 15:07
door SamClukkers
Normaal moet alles zwart zijn, zowel chassis als draagarmen en veerpotten. Maar je weet natuurlijk nooit wat ze bij de Luchtmacht hebben gedaan met dat ding :wink: Neem anders even wat schuurpapier.

Geplaatst: wo 17 okt, 2007 17:27
door flower
maar zo te zien zit er geen zwarte lak onder, en lijkt het origineel te zijn. Als het later gedaan zou zijn, was het aluminium typeplaatje waarschijnlijk ook meegelakt zijn.

(let niet op de zilverkleurig gebraste arm)

Geplaatst: wo 17 okt, 2007 17:44
door marcopr
Klink leuk, weer eens iets anders dan een grijze a(z)u met een zwart chassis en wielophanging. Misschien heeft de Franse armee d l'air in die tijd gebruikt gemaakt van een standaard grijs. er zijn altijd wel mensen te vinden die dat feilloos weten. heb je misschien ook op het koetswerk geschuurd om te kijken welke kleur er het eerste opzat? misschien is dat hetzelfde. denk er wel aam dat de tijd de vijftiger jaren lakken enorm doet verkleuren. dus zomaar een verfje laten mengen op een bestaand stukje grijs kan te eenvoudig zijn. Marco

Geplaatst: wo 17 okt, 2007 18:16
door flower
Onder de blauwige lak van de koets die er op bepaalde plaatsen vanaf bladdert zit de standaard donkergrijze lak die de eend normaal had. Deze lak glimt zelfs nog. De lak van de draagarmen is een stuk lichter.