verlies van LHM
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
dan meer keer kunnen pompen als je van de snelweg afkomt licht waarschijnlijk niet aan lucht in de leidingen maar aan oude vloeistof.
Als je (oude) vloeistof warm wordt 9na een snelwegrit) gaat het vocht wat er inzit verdampen en krijg je waterdamp. Dit is samendrukbaar, dus vandaar meerdere keren pompen.
Dus, vloeistof vervangen en het probleem is opgelost.
Als je (oude) vloeistof warm wordt 9na een snelwegrit) gaat het vocht wat er inzit verdampen en krijg je waterdamp. Dit is samendrukbaar, dus vandaar meerdere keren pompen.
Dus, vloeistof vervangen en het probleem is opgelost.
mijn nieuwe diaantje heeft ook dat "probleem".
Ze remt prima en staat heel rap stil en trekt ook niet scheef, maar de eerste keer remmen kan/moet ik het pedaal redelijk ver intrappen.
Als ik dan de rem loslaat en glijk weer intrap kan ik deze nauwelijks meer intrappen (remt dan wel glijk eerder, maar niet perse beter).
Donderdag voor een beurtje naar Harry, zal ik glijk ff vragen wat die der van vindt.
Ze remt prima en staat heel rap stil en trekt ook niet scheef, maar de eerste keer remmen kan/moet ik het pedaal redelijk ver intrappen.
Als ik dan de rem loslaat en glijk weer intrap kan ik deze nauwelijks meer intrappen (remt dan wel glijk eerder, maar niet perse beter).
Donderdag voor een beurtje naar Harry, zal ik glijk ff vragen wat die der van vindt.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Remmen
Hallo Ondar en Ramon.
Gezien het probleempje wat jullie hebben,adviseer ik jullie om de remmen te stellen,dus
wiel opkrikken en de stelnok aan de bovenkant naar buiten tot de trommel vast staat en
dan terug tot hij net vrij draait (kan je de stelnok in de rondte draaien zijn de voeringen
versleten)Dit doe je bij alle trommelremmen.Bij de schijfremmen kan je alleen de handrem
stellen,Je kan zekf beoordelen of het nodig is.
Gezien het probleempje wat jullie hebben,adviseer ik jullie om de remmen te stellen,dus
wiel opkrikken en de stelnok aan de bovenkant naar buiten tot de trommel vast staat en
dan terug tot hij net vrij draait (kan je de stelnok in de rondte draaien zijn de voeringen
versleten)Dit doe je bij alle trommelremmen.Bij de schijfremmen kan je alleen de handrem
stellen,Je kan zekf beoordelen of het nodig is.
dat was/ben ik
voor degene die het verhaal nog niet gehoord hebben.
De toekomstige potentiele www.legereend.nl was goedgekeurd, maar helaas een RDW-steekproef en vervolgens afgekeurd op het wiellager achter. Heeft Harry gefixed: nieuwe lagerdop en alles goed vastzetten(binnenring en buitenring), en toen zat ie goed.
donderdag weer bij harry voor de grote beurt van het diaantje, laat ik glijk even weten hoe het zit met dat "remprobleem" (ie ff de kunst afkijken bij harry)
voor degene die het verhaal nog niet gehoord hebben.
De toekomstige potentiele www.legereend.nl was goedgekeurd, maar helaas een RDW-steekproef en vervolgens afgekeurd op het wiellager achter. Heeft Harry gefixed: nieuwe lagerdop en alles goed vastzetten(binnenring en buitenring), en toen zat ie goed.
donderdag weer bij harry voor de grote beurt van het diaantje, laat ik glijk even weten hoe het zit met dat "remprobleem" (ie ff de kunst afkijken bij harry)
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
jups remmen stellen was inderdaad nodig
het is nu zo goed als weg(nog eenklein beetje)
Harry zei dat ik voor de zekerheid/kan nooit kwaad idee nog even de remmen moet ontluchten/lhm vervangen, dus dat ga ik binnenkort nog even doen.
het is nu zo goed als weg(nog eenklein beetje)
Harry zei dat ik voor de zekerheid/kan nooit kwaad idee nog even de remmen moet ontluchten/lhm vervangen, dus dat ga ik binnenkort nog even doen.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl
www.ondar.nl
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Mijn eend verliest ook LHM (en niet een beetje),
blijkbaar aan het reservoir,
dat staat niet helemaal stevig vast.
je kan het een beetje links- en rechts bewegen,
en de hoofdremcilinder hangt vol olie,
de buisjes aan de hoofdremcilinder zitten vast,
dus de speling van het reservoir is niet normaal.
Op het Citroënforum zei iemand dat het misschien niet goed "vastgeklikt" is,
maar ik kan het niet vastklikken, dus dat zou goed moeten zitten.
het verlies is serieus (op een week van het maximum tot onder het minimum).
heeft er iemand een ploftekening van de hoofdremcilinder met reseroir?
zit er "tussen" die twee nog een rubber dat na 17 jaar de geest gaf?
of is het opgelost met gewoon een nieuw reservoir?
in de kerstvakantie heb ik weer wat tijd,
dus zou ik het graag weten dat ik eventuele stukken kan bestellen.
blijkbaar aan het reservoir,
dat staat niet helemaal stevig vast.
je kan het een beetje links- en rechts bewegen,
en de hoofdremcilinder hangt vol olie,
de buisjes aan de hoofdremcilinder zitten vast,
dus de speling van het reservoir is niet normaal.
Op het Citroënforum zei iemand dat het misschien niet goed "vastgeklikt" is,
maar ik kan het niet vastklikken, dus dat zou goed moeten zitten.
het verlies is serieus (op een week van het maximum tot onder het minimum).
heeft er iemand een ploftekening van de hoofdremcilinder met reseroir?
zit er "tussen" die twee nog een rubber dat na 17 jaar de geest gaf?
of is het opgelost met gewoon een nieuw reservoir?
in de kerstvakantie heb ik weer wat tijd,
dus zou ik het graag weten dat ik eventuele stukken kan bestellen.
1977 Mehari
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Ik heb die rubbers vervangen een kleine twee weken geleden,
maar gisteren zag ik dat er weer een half reservoir weggelekt is!
hij lekt dus nog steeds,
maar ik heb de indruk dat het minder is dan vroeger.
die kleine twee weken hebben we de remmen dan ook ontlucht (voor en achter).
toen we de achterkant gedaan hadden ging het nog niet helemaal goed,
toen we ook de voorkant gedaan hadden ging het prima (normaal natuurlijk),
je kon dan de rempedaal echt niet diep intrappen.
maar gisteren wel,
toen ik het eerst probeerde ondervond ik nog een beetje weerstand bij het indrukken,
maar later moest ik drie à vier keer pompen voor ik iets of wat druk kreeg.
ik heb niet echt de indruk dat de lekkage nog aan de hoofdremcilinder zit,
daar was alles "droog".
wat kan het nu zijn? remcilinders achter?
waaraan kan ik zien dat het deze zijn?
olie op de voering?
wat moet ik allemaal demonteren om te zien dat het dit is?
maar gisteren zag ik dat er weer een half reservoir weggelekt is!
hij lekt dus nog steeds,
maar ik heb de indruk dat het minder is dan vroeger.
die kleine twee weken hebben we de remmen dan ook ontlucht (voor en achter).
toen we de achterkant gedaan hadden ging het nog niet helemaal goed,
toen we ook de voorkant gedaan hadden ging het prima (normaal natuurlijk),
je kon dan de rempedaal echt niet diep intrappen.
maar gisteren wel,
toen ik het eerst probeerde ondervond ik nog een beetje weerstand bij het indrukken,
maar later moest ik drie à vier keer pompen voor ik iets of wat druk kreeg.
ik heb niet echt de indruk dat de lekkage nog aan de hoofdremcilinder zit,
daar was alles "droog".
wat kan het nu zijn? remcilinders achter?
waaraan kan ik zien dat het deze zijn?
olie op de voering?
wat moet ik allemaal demonteren om te zien dat het dit is?
1977 Mehari