verlies van LHM

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Dude
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 14 sep, 2003 18:27
Locatie: vlaardingen

Bericht door Dude » zo 5 okt, 2003 14:31

dank je teun... gellukig had ik dit 3 weken geleden al voorzien en heb ik voor 7 okt een afspraak gemaakt.. alleen voor de motor eigenlijk maar ik denk dat ze meteen amar een grote beurt mogen doen :roll:
vroem vroem ... frut frut....... pprrrrrrrrr POOOOF

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 6 okt, 2003 09:23

dan meer keer kunnen pompen als je van de snelweg afkomt licht waarschijnlijk niet aan lucht in de leidingen maar aan oude vloeistof.

Als je (oude) vloeistof warm wordt 9na een snelwegrit) gaat het vocht wat er inzit verdampen en krijg je waterdamp. Dit is samendrukbaar, dus vandaar meerdere keren pompen.

Dus, vloeistof vervangen en het probleem is opgelost.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 8 okt, 2003 07:26

ja dat heb ik ook weleens mmar niet erg vaak dat gepiep maar gisteren was het er even maar mijn remmen doen niet meer gek het was vast een kwaal als het terugkomt ga ik het vervangen

Ondar
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 6 jun, 2003 09:19
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar » ma 20 okt, 2003 20:27

mijn nieuwe diaantje heeft ook dat "probleem".
Ze remt prima en staat heel rap stil en trekt ook niet scheef, maar de eerste keer remmen kan/moet ik het pedaal redelijk ver intrappen.
Als ik dan de rem loslaat en glijk weer intrap kan ik deze nauwelijks meer intrappen (remt dan wel glijk eerder, maar niet perse beter).

Donderdag voor een beurtje naar Harry, zal ik glijk ff vragen wat die der van vindt.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 20 okt, 2003 20:31

Dit klinkt als lucht in je leidingen...

Dus ik zou ze nog eens goed ontluchten. Als dat niet meer helpt zou het wel eens je hoofdremcilinder kunnen zijn.

Marcel

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 20 okt, 2003 22:30

laat me weten wat het is ONDAR.
ik heb echt het zelfde probleem precies.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Remmen

Bericht door Gerard2cv » di 21 okt, 2003 10:55

Hallo Ondar en Ramon.
Gezien het probleempje wat jullie hebben,adviseer ik jullie om de remmen te stellen,dus
wiel opkrikken en de stelnok aan de bovenkant naar buiten tot de trommel vast staat en
dan terug tot hij net vrij draait (kan je de stelnok in de rondte draaien zijn de voeringen
versleten)Dit doe je bij alle trommelremmen.Bij de schijfremmen kan je alleen de handrem
stellen,Je kan zekf beoordelen of het nodig is.

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » di 21 okt, 2003 17:33

Ondar, was jij dat vorige week bij harry met die blauwe eend (afgekeurd op een achterrem, RDW-controle?). Neem aan dat jij het toen over die diane had..
Eend goed, al goed.

Ondar
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 6 jun, 2003 09:19
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar » di 21 okt, 2003 18:16

dat was/ben ik
voor degene die het verhaal nog niet gehoord hebben.

De toekomstige potentiele www.legereend.nl was goedgekeurd, maar helaas een RDW-steekproef en vervolgens afgekeurd op het wiellager achter. Heeft Harry gefixed: nieuwe lagerdop en alles goed vastzetten(binnenring en buitenring), en toen zat ie goed.

donderdag weer bij harry voor de grote beurt van het diaantje, laat ik glijk even weten hoe het zit met dat "remprobleem" (ie ff de kunst afkijken bij harry)
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » do 23 okt, 2003 20:29

Heb ook het probleem dat de rempjes niet meer alles zijn,
als je ze gewoon indrukt,
trap je hem zo tot de bodem.
Gelukkig had ik rap door dat je na wat "pompen" wel remdruk krijgt.

volgende week ga ik ze ontluchten!

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 23 okt, 2003 21:14

Hallo Rocco,een klein stukje hierboven staat iets,wat je geloof ik nog niet gelezen heb

Ondar
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 6 jun, 2003 09:19
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ondar » vr 24 okt, 2003 12:11

jups remmen stellen was inderdaad nodig
het is nu zo goed als weg(nog eenklein beetje)

Harry zei dat ik voor de zekerheid/kan nooit kwaad idee nog even de remmen moet ontluchten/lhm vervangen, dus dat ga ik binnenkort nog even doen.
Ondar Eendrijder en Dyanerijder
www.ondar.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 25 okt, 2003 15:51

ondar. jij hebt ze gestelt zoals gerard vertelde????? dan ga ik dit ook ff doen groetjes

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 2 dec, 2003 18:47

Mijn eend verliest ook LHM (en niet een beetje),
blijkbaar aan het reservoir,
dat staat niet helemaal stevig vast.

je kan het een beetje links- en rechts bewegen,
en de hoofdremcilinder hangt vol olie,
de buisjes aan de hoofdremcilinder zitten vast,
dus de speling van het reservoir is niet normaal.
Op het Citroënforum zei iemand dat het misschien niet goed "vastgeklikt" is,
maar ik kan het niet vastklikken, dus dat zou goed moeten zitten.

het verlies is serieus (op een week van het maximum tot onder het minimum).

heeft er iemand een ploftekening van de hoofdremcilinder met reseroir?
zit er "tussen" die twee nog een rubber dat na 17 jaar de geest gaf?
of is het opgelost met gewoon een nieuw reservoir?

in de kerstvakantie heb ik weer wat tijd,
dus zou ik het graag weten dat ik eventuele stukken kan bestellen.
1977 Mehari

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 13 apr, 2004 12:07

Ik heb die rubbers vervangen een kleine twee weken geleden,
maar gisteren zag ik dat er weer een half reservoir weggelekt is!
hij lekt dus nog steeds,
maar ik heb de indruk dat het minder is dan vroeger.

die kleine twee weken hebben we de remmen dan ook ontlucht (voor en achter).

toen we de achterkant gedaan hadden ging het nog niet helemaal goed,
toen we ook de voorkant gedaan hadden ging het prima (normaal natuurlijk),
je kon dan de rempedaal echt niet diep intrappen.

maar gisteren wel,
toen ik het eerst probeerde ondervond ik nog een beetje weerstand bij het indrukken,
maar later moest ik drie à vier keer pompen voor ik iets of wat druk kreeg.

ik heb niet echt de indruk dat de lekkage nog aan de hoofdremcilinder zit,
daar was alles "droog".
wat kan het nu zijn? remcilinders achter?
waaraan kan ik zien dat het deze zijn?
olie op de voering?
wat moet ik allemaal demonteren om te zien dat het dit is?
1977 Mehari

Gesloten