hier sluit ik me bij aan ik heb een mooi nieuw draadje gemaakt en de contactjes schoongeschuurd in de tectyleer gezet en klaar was klara weerTom Duckpower schreef:massadraad naar chassis ook in orde/vernieuwd?
deze kabel geeft 9 van de 10 keer problemen.
Dat is de de kabel die van de vlotter naar het chassis loopt
benzinemeter
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Ben ik weer,
Zoals gezegd heb ik de benzinemeter en de vlotter vervangen. De meter springt van uiterst min naar nul als het contact aangezet wordt, en blijft hier staan. Nou heb ik hier al gekeken;
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html
Dit is alleen geschreven voor de moderne eend. Zo heeft mijn benzinemeter bijvoorbeeld maar twee aansluitingen. Is er voor de oudere eend ook ergens iets te vinden? Kan ik zonder potmeter testen of ook de tweede benzinemeter defect is? Wanneer ik achter de draden bij de vlotter kortsluit, slaat de meter wel vol uit....
Zoals gezegd heb ik de benzinemeter en de vlotter vervangen. De meter springt van uiterst min naar nul als het contact aangezet wordt, en blijft hier staan. Nou heb ik hier al gekeken;
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html
Dit is alleen geschreven voor de moderne eend. Zo heeft mijn benzinemeter bijvoorbeeld maar twee aansluitingen. Is er voor de oudere eend ook ergens iets te vinden? Kan ik zonder potmeter testen of ook de tweede benzinemeter defect is? Wanneer ik achter de draden bij de vlotter kortsluit, slaat de meter wel vol uit....
Massa, jongens. Allemaal. Voor de modernere weet ik het niet. Bij een 20 liter tank, zoals bij Flower en mij zit die ergens onder de auto bij de tank. Daar waar al het modder, regenwater en wat niet meer op komt.
Dus loshalen (boutje acht) en dan geheel opkuisen en opnieuw monteren.
Daniel
Dus loshalen (boutje acht) en dan geheel opkuisen en opnieuw monteren.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Hoi, bekend euvel...
Heb zelf een amam uit 63 benzine meter deed het niet dus vlotter meegenomen bij club...
En.. de meter werkte anders om...van alles gemeten en gedaan.. maar niet werken..
Wat bleek oude vlotter functioneerde nog, maar de kurk bleef niet meer drijven, dus kurk verwisseld ...
Alles werkte weer ok, met oude vlotter... uiteindelijk blijken er verschillen te zitten in de weerstands aansluiting en je benzine meter.
vlotter 1 gaf bij minder benzine meer weerstand en andere werkte precies anders om..
Denk dat bij jouw de vlotter ook even verwisseld was voor een werkende, maar ook het onjuiste type.
(je mag altijd eventueel mijn vlotter lenen om te testen )
Heb zelf een amam uit 63 benzine meter deed het niet dus vlotter meegenomen bij club...
En.. de meter werkte anders om...van alles gemeten en gedaan.. maar niet werken..
Wat bleek oude vlotter functioneerde nog, maar de kurk bleef niet meer drijven, dus kurk verwisseld ...
Alles werkte weer ok, met oude vlotter... uiteindelijk blijken er verschillen te zitten in de weerstands aansluiting en je benzine meter.
vlotter 1 gaf bij minder benzine meer weerstand en andere werkte precies anders om..
Denk dat bij jouw de vlotter ook even verwisseld was voor een werkende, maar ook het onjuiste type.
(je mag altijd eventueel mijn vlotter lenen om te testen )
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Sorry,ik kan dit verhaal niet volgen,Een weerstand is als een vernauwing
in een draad,Dan maakt het toch niet uit hoe hij zit.Als je de weerstand
in de benzinevlotter om zou draaien,blijft volgens mij alles hetzelfde
Als je het draadje van de meter naar de vlotter tegen massa drukt is er geen weerstand meer en slaat de meter vol uit.
in een draad,Dan maakt het toch niet uit hoe hij zit.Als je de weerstand
in de benzinevlotter om zou draaien,blijft volgens mij alles hetzelfde
Als je het draadje van de meter naar de vlotter tegen massa drukt is er geen weerstand meer en slaat de meter vol uit.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Nee klopt wel gerard, de weerstand in de vlotter is een variabele weerstand (draadgewonden), dus afhankelijk waar je de in en uitgang van de weerstand maakt, werkt dit met of een opgaande beweging of een neergaande beweging. Het zou zo maar kunnen dat er 2 soorten benzinemeters van de oudere eenden in omloop zijn, maar zo ver reikt mijn kennis niet.
Enige wat ik mij wel afvraag is hoeveel de weerstand behoort te zijn. Dit omdat ik nu een universele heb en deze werkt met 100 ohm.
Enige wat ik mij wel afvraag is hoeveel de weerstand behoort te zijn. Dit omdat ik nu een universele heb en deze werkt met 100 ohm.
Ik had een Jaeger meterblok in mijn 18PK dat functioneerde normaal toen ik een leuker Veglia meterblok installeerde (de kilometerteller was bijzonder, hij startte rechtsboven!) Toen deed de benzinemeter hetzelfde als boven omschreven. Dus had ik waarschijnlijk ook een Veglia tankgever moeten monteren die heb ik alleen helaas nooit kunnen vinden.
Er bestaan ook Jaeger benzinemeters met drie kabels, maar dat was een accesoiremeter die naast het oorspronkelijke dashboard werd gehangen.
Er bestaan ook Jaeger benzinemeters met drie kabels, maar dat was een accesoiremeter die naast het oorspronkelijke dashboard werd gehangen.
diverse Citroens, wat anders.
Sinds de aanschaf van mijn 2cv werkt de benzinemeter niet. Bij het maken van contact staat hij op helemaal vol, bij geen contact op 0.
Nu viel mijn oog op een losse draad (niet aangesloten) die ergens hangt achterin de auto thv. het achterraam aan de linkerzijde. De kleur van deze draad is oranje.
Vraag:
- Waar is deze draad van? (Achterruitverwarming??)
- Hoe kan ik het probleem met de benzinemeter oplossen.
Inmiddels heb ik hier al een beetje rondgekeken
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html
Nu viel mijn oog op een losse draad (niet aangesloten) die ergens hangt achterin de auto thv. het achterraam aan de linkerzijde. De kleur van deze draad is oranje.
Vraag:
- Waar is deze draad van? (Achterruitverwarming??)
- Hoe kan ik het probleem met de benzinemeter oplossen.
Inmiddels heb ik hier al een beetje rondgekeken
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html