Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 3 sep, 2007 20:49
door flashnr1
Tom Duckpower schreef:massadraad naar chassis ook in orde/vernieuwd?
deze kabel geeft 9 van de 10 keer problemen.
Dat is de de kabel die van de vlotter naar het chassis loopt
hier sluit ik me bij aan ik heb een mooi nieuw draadje gemaakt en de contactjes schoongeschuurd in de tectyleer gezet en klaar was klara weer

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 15:09
door flower
Ben ik weer,

Zoals gezegd heb ik de benzinemeter en de vlotter vervangen. De meter springt van uiterst min naar nul als het contact aangezet wordt, en blijft hier staan. Nou heb ik hier al gekeken;

http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html

Dit is alleen geschreven voor de moderne eend. Zo heeft mijn benzinemeter bijvoorbeeld maar twee aansluitingen. Is er voor de oudere eend ook ergens iets te vinden? Kan ik zonder potmeter testen of ook de tweede benzinemeter defect is? Wanneer ik achter de draden bij de vlotter kortsluit, slaat de meter wel vol uit....

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 15:39
door Gerard2cv
Als bij die verbinding de meter vol uitslaat betekend dat,dat de meter en
de bedrading en aansluitingen goed zijn en zal je dus een ander tankelement moeten monteren,wel met een nieuwe pakking

Geplaatst: ma 10 sep, 2007 21:27
door TheSeend
Massa, jongens. Allemaal. Voor de modernere weet ik het niet. Bij een 20 liter tank, zoals bij Flower en mij zit die ergens onder de auto bij de tank. Daar waar al het modder, regenwater en wat niet meer op komt.
Dus loshalen (boutje acht) en dan geheel opkuisen en opnieuw monteren.

Daniel

Geplaatst: vr 14 sep, 2007 16:39
door flower
ik ga de massa snel checken. Overigens;

Als de tank vol zit gaat de wijzer naar nul. Naarmate het brandstofniveau zakt begint ook de wijzer mee te deinen op het brandstofniveau. Plus en min omdraaien werkt ook niet... 'k ga er maares mee naar een specialist...

Geplaatst: di 8 jul, 2008 21:35
door Leonairo
Hoi, bekend euvel...

Heb zelf een amam uit 63 benzine meter deed het niet dus vlotter meegenomen bij club...

En.. de meter werkte anders om...van alles gemeten en gedaan.. maar niet werken..

Wat bleek oude vlotter functioneerde nog, maar de kurk bleef niet meer drijven, dus kurk verwisseld ...

Alles werkte weer ok, met oude vlotter... uiteindelijk blijken er verschillen te zitten in de weerstands aansluiting en je benzine meter.

vlotter 1 gaf bij minder benzine meer weerstand en andere werkte precies anders om..

Denk dat bij jouw de vlotter ook even verwisseld was voor een werkende, maar ook het onjuiste type.

(je mag altijd eventueel mijn vlotter lenen om te testen )

Geplaatst: wo 9 jul, 2008 07:52
door Gerard2cv
Sorry,ik kan dit verhaal niet volgen,Een weerstand is als een vernauwing
in een draad,Dan maakt het toch niet uit hoe hij zit.Als je de weerstand
in de benzinevlotter om zou draaien,blijft volgens mij alles hetzelfde
Als je het draadje van de meter naar de vlotter tegen massa drukt is er geen weerstand meer en slaat de meter vol uit.

Geplaatst: wo 9 jul, 2008 10:43
door backfire
Nee klopt wel gerard, de weerstand in de vlotter is een variabele weerstand (draadgewonden), dus afhankelijk waar je de in en uitgang van de weerstand maakt, werkt dit met of een opgaande beweging of een neergaande beweging. Het zou zo maar kunnen dat er 2 soorten benzinemeters van de oudere eenden in omloop zijn, maar zo ver reikt mijn kennis niet.

Enige wat ik mij wel afvraag is hoeveel de weerstand behoort te zijn. Dit omdat ik nu een universele heb en deze werkt met 100 ohm.

Geplaatst: wo 9 jul, 2008 11:32
door Gerard2cv
De stroom komt van de meter naar de vlotter en komt boven binnen om
door de weerstand tot de gleider van de vlotter naar massa te gaan.dus hoe lager hij hangt hoe groter die weerstand is en hoe lager de meter zal
staan.Als je echter de draadjes aan de meter omdraait dan krijg je gelijk

Geplaatst: wo 9 jul, 2008 17:52
door AZL57
Ik had een Jaeger meterblok in mijn 18PK dat functioneerde normaal toen ik een leuker Veglia meterblok installeerde (de kilometerteller was bijzonder, hij startte rechtsboven!) Toen deed de benzinemeter hetzelfde als boven omschreven. Dus had ik waarschijnlijk ook een Veglia tankgever moeten monteren die heb ik alleen helaas nooit kunnen vinden.

Er bestaan ook Jaeger benzinemeters met drie kabels, maar dat was een accesoiremeter die naast het oorspronkelijke dashboard werd gehangen.

Geplaatst: wo 9 jul, 2008 18:04
door Gerard2cv
Er zit normaal geen verschil tussen de 2 merken,want er was maar 1 tankvlotter.die meter met 3 draden was een extra met een lampje als hij
haast leeg was.

Geplaatst: do 26 mar, 2009 14:26
door hvb-013
Sinds de aanschaf van mijn 2cv werkt de benzinemeter niet. Bij het maken van contact staat hij op helemaal vol, bij geen contact op 0.
Nu viel mijn oog op een losse draad (niet aangesloten) die ergens hangt achterin de auto thv. het achterraam aan de linkerzijde. De kleur van deze draad is oranje.

Vraag:
- Waar is deze draad van? (Achterruitverwarming??)
- Hoe kan ik het probleem met de benzinemeter oplossen.

Inmiddels heb ik hier al een beetje rondgekeken
http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/vlotter.html

Geplaatst: do 26 mar, 2009 14:48
door supercees
als er een platte stekker aanzit is 'ie waarschijnlijk van de achterruitverwarming, als er een ronde stekker aanzit zou hij van de tankvlotter kunnen zijn, hoewel deze draad meestal groen is.

Geplaatst: do 26 mar, 2009 15:01
door hvb-013
De draad loopt langs het linker-zijraam. Ik zie er geen stekker aanzitten.

Geplaatst: do 26 mar, 2009 16:42
door Eendeke
volgens mij is dat je draad voor je benzinemeter. Bij mij iig wel! (hangt ook erg losjes) Is deze draad lang genoeg om door de bodem te steken (gaatje) naar de tank?