Pagina 3 van 3
Geplaatst: di 29 mei, 2007 15:03
door backfire
Je kunt de hoogte heel simpel verstellen doordat de trekogen geschroeft zitten aan de trekstangen, deze kun je behoorlijk uitdraaien zodat de eend lager komt, de vering blijft dan gelijk en de bumpstop zorgt er wel voor dat hij nooit te ver inveerd. Alleen drempels niet meer met 80 nemen. Ook heb je het voordeel dat je niet met 4 man er in kunt zitten dus het doorveren achter heb je ook geen last van.
Geplaatst: do 31 mei, 2007 18:57
door Rossero
Ben nog steeds op zoek naar een beetje een groot bouwpakket om een schaalmodel te kunnen maken. Had er bijna eentje, maar de importeur vond het kennelijk een goed moment om failliet te gaan. Just my luck. Nog even afwachten dus.
Ik ben dus verder gegaan met het het bewerken van foto's en het aanscherpen van het model. Hieronder mijn laatste update op dat gebied:
Mijn excuus voor de kwaliteit, maar ik kan alleen omgaan met microsoft paint
Dit is overigens de kleur die hij absoluut NIET moet worden, dat dat even duidelijk is. Gewoon doorheen kijken, het gaat om het model
verbeteringstips zijn altijd welkom, ookal ben ik een tikkie eigenwijs
Geplaatst: do 31 mei, 2007 19:00
door Tom de Wolff
Rossero schreef:
verbeteringstips zijn altijd welkom, ookal ben ik een tikkie eigenwijs
Als je de achterkant nu eens verlaagd
Geplaatst: do 31 mei, 2007 19:56
door Rossero
ga ik zeker doen! op de vorige pagina heb ik daar al wat schetsen van gemaakt (in paint), maar ik kan nog niet zo goed overweg met dit minimalistische tekenprogramma, dat ik ook daadwerkelijk foto's kan verlagen...
Maar het ziet er zeker een stuk beter uit
Geplaatst: zo 3 jun, 2007 23:06
door Rossero
Het bovenaanzicht is eindelijk ook af, en ik denk dat het toch deze kleur gaat worden:
Blauw/Beige vind ik toch net iets te oudbollig, en ik wil per sé een Charleston-stoelhoes
Geplaatst: ma 4 jun, 2007 07:42
door Peter v G
Mooi.
Geplaatst: za 16 jun, 2007 17:02
door Rossero
Nog even een vraag over de RDW, hoop dat iemand een antwoord heeft.
Staan het aantal zitplaatsen/deuren op het kentekenbewijs van een eend, en zou het uitmaken voor de apk als je twee deuren weghaalt en twee stoelen verwijderd?
Dus kortom, zou mijn schepsel per sé rdw gekeurd moeten worden als ik gewoon het chassis met chassisnummer origineel hou?
En, als je dan verder doordenkt, kun je dan eerst een bx gti blok in een eend leggen, RDW laten keuren op wegligging (ivm toename vermogen), en vervolgens er een nieuwe/aangepaste koets op zetten zonder dat er een nieuwe keuring nodig is?
hoop dat deze vraag duidelijk genoeg is (ben bang van niet)
Geplaatst: za 16 jun, 2007 17:14
door Tom Duckpower
Rossero schreef:
Staan het aantal zitplaatsen/deuren op het kentekenbewijs van een eend, en zou het uitmaken voor de apk als je twee deuren weghaalt en twee stoelen verwijderd?
geen probleem!
Zie mijn Pick-up.. Ook een stel achterdeuren en achterbank weggehaald, en wordt gewoon door de RDW goedgekeurd.
Voordeel van de eend is, dat een eend geen zelfdragende carroserie heeft. er kan/mag redelijk veel aangepast worden zonder dat het problemen opleverd.
Rossero schreef:Dus kortom, zou mijn schepsel per sé rdw gekeurd moeten worden als ik gewoon het chassis met chassisnummer origineel hou?
Verzekeringstechnisch gezien zou ik m wel laten keuren. Immers je kentekenbewijs klopt niet meer met de auto. Bij een ongeluk of wat dan ook kan dat problemen gaan geven.
Rossero schreef:En, als je dan verder doordenkt, kun je dan eerst een bx gti blok in een eend leggen, RDW laten keuren op wegligging (ivm toename vermogen), en vervolgens er een nieuwe/aangepaste koets op zetten zonder dat er een nieuwe keuring nodig is?
BX GTi krijg je nevernooit goedgekeurd op een standaard chassis, dat voor een 2 cilinder is ontwikkeld
Verder is de plaatsing van het blok, bevestiging van blok aan een bak (blok ligt dwars in een BX) nogal lastig.
Bij een eend kom je er niet onderuit om remmen op de bak te hebben, anders wordt remmen je dood. Remmen in het wiel, kan met de gewone ophanging niet, omdat wanneer je dan gaat remmen, de neus omhoog komt.
Nu even eten, straks meer antwoord
Geplaatst: za 16 jun, 2007 17:26
door Rossero
Het grootste probleem is dat ik graag ook een zwaardere motor wil inbouwen (ik heb toch de ruimte). Ik zit er zelfs over na te denken om er een motor van een achterwiel aangedreven auto in te bouwen, en de eend achterwielaangedreven te maken. Ruimte heb ik zat, en RDW-technisch mag het. Je moet de auto alleen laten keuren op wegligging en geluid.
Probleem is alleen, dat je alleen de koets óf de motor mag aanpassen. Daarom vraag ik mij af of de koets aanpassingen van een eend (op mijn manier) ervoor zorgt dat hij niet meer overeen komt met de kentekenpapieren.
Geplaatst: za 16 jun, 2007 17:31
door Michiel van G.
stond op 2dehands een tijdje terug precies wat je zoekt: een reeds aangepaste 2cv alsop je avatar, met amisuper motor/chassis/kenteken.
kon net zo snel de advertentie niet meer vinden...
Geplaatst: za 16 jun, 2007 17:45
door Rossero
Alleen zoek ik geen gebouwde... Grote kans dat ik er twee bouw. De eerste om de tweede te kunnen financieren. Waarbij de eerste vrij simpel is (een echte eend dus) (en verkocht wordt achteraf) en ik de ervaring daarvan toepas op de volgende met meer aanpassingen. (motor, stereo, verlaging, charleston kleuren, you name it)
Geplaatst: zo 17 jun, 2007 22:43
door Tom Duckpower
Rossero schreef:Daarom vraag ik mij af of de koets aanpassingen van een eend (op mijn manier) ervoor zorgt dat hij niet meer overeen komt met de kentekenpapieren.
Grote kans dat het niet meer overeenkomt, maar dat kun je gewoon om laten her-/om-keuren. Is bij mijn pick-up ook gebeurd.
Mocht je het toch zeker willen weten, neem contact op met het
dichtsbijzijnde RDW-kantoor (dus
niet met de hoofdvestiging) en maak daar je plannen met de koets kenbaar. Ga er eventueel langs met schetsen/foto's van vergelijkbare creaties en vraag naar punten waar je op moet letten bij de bouw. Dit bespaard je achteraf de besparing van een afkeuring door de RDW. Dan heb je voor niks een hoop geld en tijd in een project gestoken.