Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 11 jun, 2007 23:01
door thomaaas
Deze races worden niet meer gehouden en de mensen die we proberen te bereiken hebben of zo'n grondige haat aan de projecten gekregen dat ze niet antwoorden :evil: óf gewoon een ander emailadres. ;)


Ik neem aan dat de injectie gewoon naar behoren werkt, immers, zo is ze ook van de motorfiets af gekomen. Ik heb computer en alles erbij [sterker nog, ik heb de hele motorfiets nog]. :lol: ;)

Bedoel je trouwen niet een BMW-blok aan een kever-bak? Lijkt mij logischer. Nee dit heb ik nog nooit gezien, maar een kever heeft toch vaker een porsche motor erin? IIG is het nog steeds hééél nauwkeurig werken met schuifmaten en dergelijke, en zelfs dan ben ik benieuwd hoe je uitkomt, want je zit met je startmotor in de weg en de prise as van de GSA moet EXACT [en ik kan niet uitleggen hoe belangrijk dit is, dit komt nauwkeuriger dan een millimeter], maar dan ook EXACT op dezelfde plek uitkomen als de krukas van je BMW-motor, anders dan spin je je prise as in de rondte en kun je op zoek naar een nieuwe GSA-bak ;)

De R-100 tot R-80 blokken komen geloof ik niet verder dan 70 pk, iig heb ik ze niet krachtiger gevonden op de BMW-occasionsite. Ik weet dat dit hele betrouwbare techniek is, maar zelfs betrouwbare techniek mag je met de nodige argwaan bekijken als deze minimaal 15 jaar oud is. Vandaar, en ook vanwege de emissies en dergelijke [R1150RS die ik heb heeft katalysator en chiptuningsmogelijkheden :twisted: ] kies ik liever voor een moderner blok. :lol:

Ik wil wel ff een topic starten met wat foto's en dergelijke, maar ik heb het op het moment ontzettend druk met school, toneel de eend APK krijgen en de andere eend fiksen [zit nog steeds met die kop], dat ik het ff nog niet baas kan foto's te bewerken etc.

Geplaatst: wo 13 jun, 2007 22:00
door the Nosepicker
Gelukkig heb je wel nog tijd om het forum vol te plempen! ;)

Geplaatst: do 14 jun, 2007 19:03
door thomaaas
kan sneller typen dan foto's bewerken ja, maar misschien is het je opgevallen dat k eigenlijk alleen nog reageer op topics die al vrij oud zijn en waar ik via de mail over geïnformeerd wordt :P

behalve deze dan, hij viel me op bij forum actueel op de homepage ;)

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 11:19
door Rossero
Even weer mijn oude topic onder het stof vandaan halen!

Ik zit nu al een hele tijd met een pembleton in mijn hoofd... (http://pembleton.co.uk/OwnersCar/rc.html) Nu is deze te bouwen met een 2cv, BMW of moto guzzi blok. Omdat het blok in het zicht hangt vind ik een BMW blok het mooiste. Pembleton levert bij het pakket onderdelen om dit blok aan een 2cv-transmissie te koppelen.

Je zult begrijpen dat deze versnellingsbakken vrij snel in de soep draaien door het hoge vermogen, omdat de meeste meteen voor een 70pk blok kiezen. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan niets vinden over de gevolgen van het aansluiten van een lichter BMW blok.

Weet iemand hoeveel vermogen je maximaal door een 2cv-bak kan jassen? Het lichtste BMW-blok is de R45, en heeft 35PK. Daarna loopt het vrij snel op richting de 120PK

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 13:25
door Tom Duckpower
Met een beetje wildere rijstijl is de 35 pk van een Visablok al te veel... Laat staan wat het hogere koppel met een eendenbak doet...

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 15:41
door leo top
De Groene Grommer heeft dan ook een GS versnellingsbak, zie een ander topic

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 15:57
door Rossero
Dat weet ik, maar als ik zijn site zie lijkt me dat een hele hoop werk geven. Die sluit je niet zo één twee drie op elkaar aan... daar zie ik een beetje tegenop.

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 16:54
door Tom Duckpower
Als je dat werk niet ziet zitten zou ik er ook niet aan beginnen.. Dan ben je om de week een bak aan het wisselen...
Kun je beter tijd en moeite steken in een bak die het wel aankan..

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 19:18
door Rossero
Dan ga ik die drie werktuigbouwers maar eens aan het werk zetten die bij me in huis wonen. Die snappen het vast beter dan ik ;) thanks voor de info iig

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 19:25
door backfire
3 werktuigbouwkundigen, dan laat je die toch even een cvt bak in elkaar knutselen. :lol:

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 19:35
door Rossero
Het zijn helaas niet de meest kundige werktuigbouwkundige:P by the way, wat is een ctv bak? Ik heb er net ééntje gevraagd en die wil wel het een en ander voor me afdraaien

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 21:15
door thomaaas
continue variabele transmissie, een versnellingsbak die traploze overbrengingen heeft, zeg maar. Die dingen die onder een daf hingen ;)

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 22:04
door Rossero
Hahaha, sja, maar er is ook een reden waarom dat niet meer gemaakt wordt :P en zon ding bouwen is volgens mij nog niet eens zo gek lastig, dat werkt toch met een paar konische schijven en een band-overbrenging? Is wel onderhevig aan slijtage, verhoogd brandstof verbruik en lagere prestaties... dan is een gsa-bak toch makkelijker en effectiever denk ik;)

Geplaatst: zo 27 apr, 2008 23:40
door thomaaas
Ze worden nog wel gemaakt hoor! Ford heeft het ondertussen al heel ver uitontwikkeld, en veel vrachtwagens zijn ondertussen uitgerust met zo'n ding. Bosch maakt er ook een heel stel!!!!

Ondertussen werken ze met een andere band, houdt het midden tussen een ketting en n band/riem zegmaar, en dat valt op zich heel erg mee hoe dat slijt. Maarja, er zijn dan ook maar heel weinig onderdelen he ;) :P

Geplaatst: ma 28 apr, 2008 00:33
door backfire
hej zeg niet vloeken, die dingen liggen in erg veel japanners en zelfs Lexus en niet vergeten de Prius. cvt van tegenwoordig lijkt in de verste verte niet op oude daf, super compacte bak met 4 asjes, waarvan de 4e as alleen voor de achteruit is.

De cvt bak is de beste als het gaat om overbrenging en zuinigheid, slijt (bijna) niet.

Tip, er worden tegenwoordig quads gemaakt met autokenteken met 2 cilinder 650cc viertakt motoren met jawel een cvt bak. Dus doe je voordeel er mee en ga op zoek. Oh en het leuke daarvan, ze zijn geschikt om als voorwiel aandrijving te gebruiken. Bij de quad ligt de motor nl achter en drijf te achterwielen aan.

Twee problemen met CVT, 1 je hebt een koppelomvormer nodig (kun je de koppelomvormer van de oude 2cv gebruiken? ) en 2 hoe ga je de remmen monteren?