Ami Super opknappen

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 7 jul, 2007 10:12

Heb je ook een foto van het front met de lampen uit? :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » za 7 jul, 2007 11:55

Nee, nog niet. wel een recht van voor met het licht aan. Gaat het je om het totaalplaatje of om hoe de koplampen er van dichtbij uitzien?
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 7 jul, 2007 17:55

Deze auto is nu vast in betere staat dan eerst. En beschermd door nieuwe laklaag. Er is altijd nog een originele van te maken. Dus zo zonde is het niet, altijd beter dan wegrotten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » za 7 jul, 2007 21:55

Wil je hem écht 100% origineel hebben, dan moet je er mee gaan rijden in de staat waarin hij is als je hem uit de schuur trekt. Dus mét alle (nood)reparaties die ooit zijn uitgevoerd.
Niks geen nieuwe dorpels, die kranten laten zitten (zijn nl. originele oude kranten, deze dus niet stiekem vervangen door nieuwe!)
Ook geen nieuwe stukken plaatwerk er in knallen of scharnierpennen die niet origineel zijn.
Dit:
Afbeelding
is dus volstrekt uit den boze! ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 7 jul, 2007 22:30

het voordeel is dat de gebruikte onderdelen bij deze dyane allemaal oud zijn :) er is niets nieuws bij
Verbruik: Afbeelding

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » za 7 jul, 2007 22:58

the Nosepicker schreef:Wil je hem écht 100% origineel hebben, dan moet je er mee gaan rijden in de staat waarin hij is als je hem uit de schuur trekt. Dus mét alle (nood)reparaties die ooit zijn uitgevoerd.
Niks geen nieuwe dorpels, die kranten laten zitten (zijn nl. originele oude kranten, deze dus niet stiekem vervangen door nieuwe!)
Ook geen nieuwe stukken plaatwerk er in knallen of scharnierpennen die niet origineel zijn.
Dit:
http://home.scarlet.be/clukkers/clukker ... tdyane.jpg
is dus volstrekt uit den boze! ;)
:D :twisted: ik had het niet beter kunnen zeggen :P :wink:
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » zo 8 jul, 2007 03:57

the Nosepicker schreef:Wil je hem écht 100% origineel hebben, dan moet je er mee gaan rijden in de staat waarin hij is als je hem uit de schuur trekt. Dus mét alle (nood)reparaties die ooit zijn uitgevoerd.
originaliteit gaat in wanneer? bij aankoop?
elke (nood)reparatie is uit den boze als je voor 100% originaliteit wilt gaan, dan zou zelfs de eerst olie die er in de fabriek in gegaan is niet uitgehaald mogen zijn bij wijze van spreken.

maargoed je kunt wel de draak steken met Yannick, ik vind dat elke eigenaar met zijn apparaat moet kunnen doen wat hij wil. Als liefhebber mag je er natuurlijk wel commentaar op hebben. Misschien levert dat wel een bijdrage aan het "erfgoed" van André.
Ik ben zelf geen voorstander van plastic rommel (lees kitkars). Een ander zal dat minder erg vinden dan een acadiane tot pickup verbouwen. Whatever. Zolang je er maar plezier van hebt.
Ami 8 break

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 8 jul, 2007 08:27

ik vind dat elke eigenaar met zijn apparaat moet kunnen doen wat hij wil. Als liefhebber mag je er natuurlijk wel commentaar op hebben. Misschien levert dat wel een bijdrage aan het "erfgoed" van André.
Jusitem, iedereen mag zijn eend slachten op een manier waarop hij wil. Dit levert altijd discussie op of het een vooruitgang is op estethisch gebied en dat is logisch en bovendien prettig: door die verschillende reacties en meningen doe je vaak nog ideeën op om een bouwsel nog mooier (en in de ogen van een ander misschien nóg lelijker). Of je laat een lelijke ingreep achterwege na commentaar.
Mooi en prima.
Als liefhebber mag je ook commentaar hebben op het schijnbaar achteloos vernietigen van een stuk historisch erfgoed.
Een vraag bij origineel-niet origineel discussie, net als bij mooi-niet mooi discussies is: hoe breng ik het.
Yannick is wel eens uit de bocht geschoten, ik ben daar wel eens lachend achteraan gevlogen. Hij kent mijn mening en ik de zijne en ik denk wel dat ik kan zeggen dat we beiden lachend, met een pak zout naast de PC, elkaars reacties op elkaar lezen.
(Yannick, correct me if I'm wrong! Maar doe dat niet hier, maar in dit topic: Origineel laten of verbouwen )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » zo 8 jul, 2007 08:31

Evan schreef:
the Nosepicker schreef:
Yannick schreef: :idea:
Als iemand een Citroen sloopt om er een Daihatsu van te maken mag je hem wat mij betreft helemaal verkankeren.

Sommige wagens zijn niet meer te redden en anderen niet zonder giga kosten of inspanning meer origineel terug te bouwen. Wat iemands beslissing ook is om af te wijken van origineel laat iedereen gewoon zijn hobby beleven of dat nu tunen, kitcarbouwen, rodden of purisme is. Het zou op wereldmeetings toch werkelijk OERSAAI worden als iedereen met een standaard wagen kwam ?

Juist door de verschillende uitvoeringen kun je ideen op doen en/of jou auto beter uit laten komen.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 8 jul, 2007 16:53

Wim van den Bergh schreef:
Evan schreef:
the Nosepicker schreef:
Als iemand een Citroen sloopt om er een Daihatsu van te maken mag je hem wat mij betreft helemaal verkankeren.

Sommige wagens zijn niet meer te redden en anderen niet zonder giga kosten of inspanning meer origineel terug te bouwen. Wat iemands beslissing ook is om af te wijken van origineel laat iedereen gewoon zijn hobby beleven of dat nu tunen, kitcarbouwen, rodden of purisme is. Het zou op wereldmeetings toch werkelijk OERSAAI worden als iedereen met een standaard wagen kwam ?

Juist door de verschillende uitvoeringen kun je ideen op doen en/of jou auto beter uit laten komen.
Mee eens, het is op meetings altijd een leuk gesprok onderwerp.

Maarre ik rij daihatsu en citroen.. en nu? :shock:
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » zo 8 jul, 2007 18:39

TB schreef:
Wim van den Bergh schreef:Als iemand een Citroen sloopt om er een Daihatsu van te maken mag je hem wat mij betreft helemaal verkankeren.
Mee eens, het is op meetings altijd een leuk gesprok onderwerp.

Maarre ik rij daihatsu en citroen.. en nu? :shock:
Kunnen we toch vriendelijk blijven discuzeuren, toch ?
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 8 jul, 2007 23:02

Dat kan altijd!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 8 jul, 2007 23:04

Maarre ik rij daihatsu en citroen.. en nu? Shocked

Gewoon niet samenvoegen, die 2, zit je altijd goed, lol

Verder, ik vind die Ami wel goed gelukt hoor, zelf had ik het anders gedaan, maar das smaak. Ik zou m ook "mat" gemaakt hebben, heb de schurft aan poetsen en me eigen ergeren aan parkeer deuken, dus, dat doe ik beide maar niet, hahahaaha

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » do 2 aug, 2007 19:19

Volgens mij heb ik tussen de foto's van Martijn al het eindresultaat gezien!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Plaats reactie