Pagina 3 van 6
Geplaatst: do 11 okt, 2007 17:15
door j b
bij ons is de rdw man aan huis gekomen op het tijdstip dat ie normaal de steekproef bij garages zou gaan doen ('s maandags gebeld en woendag aant einde van de dag was ie er) en heeft toen de motor en het chassi verzegeld en de diverse nummers opgenomen. nu blijkt dat ons chassi te ver rot is voor reperatie (na al het tectyl weggehaald te hebben) EN MOETEN WE EEN nieuw chassi. net ff contact gehad met de persoon die ons toen geholpen heeft en we voldoen nu om het chassi nummer eruit te slijpen en vervolgens ook de poot waaraan het sleepoog met de zegel zit. geheel meenemen naar de rdw met de afgebouwde burton en het nieuwe chassi ( rdw gekeurd) en we krijgen ons nieuw nummer ingeslagen.
maar bel gewoon de rdw en leg het zwikki voor. bel niet rdw algemeen maar vraag naar het rdw station waar je naar toe wild. het zijn echt geen boe-mannen maar ze hebben ook gewoon regels te volgen en willen je wel helpen is mijn mening.
en voor degene die nog moeten beginnen, neem dan eerst contact op met je locale rdw station en leg alles uit zodat ze niet voor het blok gezet worden. dat vindt niemand leuk nl.
dit is mijn ervaring en mijn mening. en er zullen ook echt wel andere verhalen rondzwerven.
mvg
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 17:27
door BasvanEerden
Dat is een goede tip. Ik heb nu verschillende antwoorden gehad van de rdw. Nu weet ik het helemaal niet meer. Als je de auto van punky neemt heb je geen probleem. Daar zit overal een chassisnummer. Hier helemaal niet.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:18
door TB
Gaat nog leuk worden.... Ik heb eind 2005 het rdw gebeld of ze mijn eend even wilden komen bekijken omdat ik het chassis ging vervangen. Dat hoefde niet en ik kreeg telefonisch toestemming om de hele voorpoot te verwijderen met nummer en al. Nu, eind oktober 2007 is ie bijna af en volgende maand gaat ie naar de keuring... spannend!
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 18:22
door backfire
Bij mij is ook aangegeven dat ik alleen de poot nodig had, verder heb ik natuurlijk een compleet fotoarchief.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:05
door BasvanEerden
Kijk, dat heb ik ook voor deze Eend. Foto's van de sloperij. En de eend in huidige toestand. Je ziet dat er werkelijk niks meer van over is. En zeker het chassis dat zo krom is. En al helemaal verrot. Wat wil je na 14jaar stilstaan en onder een soort afdak annex schuur staan.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:08
door siemen
waarom moet die vent die motor en chassis verzegelen?
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 19:11
door TB
Dan heeft het rdw dat ene chassis gezien en alles dat erbij hoort.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 20:43
door BasvanEerden
Ik heb bericht gehad van de RDW:
Geachte heer/mevrouw,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Voor het overslaan van het chassisnummer in een nieuwe bodemplaat, dient U het oude chassisdeel met een leesbaar origineel nummer in te leveren.
De identiteit moet door middel van het voertuig vastgesteld worden, alleen dan kan het chassisnummer worden overgeslagen.
Daar wordt weinig over de nieuwe regel gesproken. Dus blijft het een vreemde zaak. Maar dan ga ik uit van de nieuwe regel die Sander dat die klopt zeker met zijn ervaring.
Geplaatst: wo 24 okt, 2007 20:57
door Tom de Wolff
ik kreeg gisteren van de rdw de volgende e-mail:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Zolang de bodemplaat (chassis) niet wordt vervangen is er geen onderzoek nodig.
Als het chassis vervangen dient te worden dan wordt er een vooronderzoek uitgevoerd om de identiteit vast te stellen
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Geplaatst: do 25 okt, 2007 07:38
door TB
Kan dus nog leuk worden... Heb in 2005 naar de toen geldende regels gehandeld dus ja... vooronderzoek gaat nu niet meer behalve het fotoarchief dat ik heb. Klote regeltjes allemaal!
Geplaatst: do 25 okt, 2007 16:54
door Tom de Wolff
Ben vandaag in veldhoven geweest. Daar zeiden ze dat je je auto moet laten schouwen. Als het niet meer mogelijk is om de auto naar het keuringsstation te brengen kost het de standaard 42 euro voor het schouwen en voorrijkosten.
Geplaatst: do 25 okt, 2007 18:32
door TB
Maar daar heb ik weinig aan want ik heb alleen de chassispoot met het originele nummer erin. Schouwen gaat dus niet meer omdat de restauratie bina klaar is.
Sterker nog: in 2005 heeft het rdw mij verteld dat een eend onder een andere regeling valt vanwege het chassis en niet een zelfdragende carosserie heeft. En schouwen hoefde dus niet. Eikels!
Geplaatst: do 25 okt, 2007 18:36
door Punky
Gewoon naar de RDW gaan met je chassispoot en verhaal uitleggen. Ook verhaal van 2005 zeker niet vergeten. Zullen vermoedelijk niet zo moeilijk doen hoor.
Geplaatst: do 25 okt, 2007 18:38
door TB
Ik hoop het maar want ik ben 2 jaar bezig geweest en heb duizenden euro's geinvesteerd om m helemaal origineel en in nieuwstaat te krijgen....
Geplaatst: do 25 okt, 2007 18:41
door j b
die man heeft de motor en het chassi verzegeld nadat ie het chassinummer gecontroleerd had op juistheid. nu horen de motor en het chassi bij elkaar hoe ver we alles uit elkaar halen of vervangen. de zegel van de motor is iig makkelijk op een andere motor te zetten (om een bout gezet
)dit wilde ze bij de rdw en het koste ons nix dus dan doen ze maar. hun zijn degene van wie we een gunst moeten krijgen om alles goed te keuren. inmiddels zijn we erachter gekomen dat het chassi niet te redden was en heb nu het chassi nummer eruit geslepen en een stuk waar de zegel aan zit ( in samenspraak met rdw)
ik denk dat de zegel is voor een identiteits te verzegelen. alleen was het niet opgevallen dat er een 600 cc ipv een 400 cc in ligt. wel viel um op dat er al een nieuwe bak (schijfremmen) in ligt en die de oude (trommel) zoals het zou horen