Tuning....wat kan allemaal?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 310
- Lid geworden op: ma 2 jun, 2003 20:26
- Locatie: Wijhe
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
EG NIEbackfire schreef:Wim die laatste 2 vallen toch onder de categorie pimpen
* een vacuum meter voorkomt imploderen van het blok !
* een hoogtemeter is handig bij laagvliegen !
Die is voor fietsen, jongen ! Voor onze wagens gebruik je een van een Fiat 500 :backfire schreef:
Verkrijgbaar bij LEENAPK of de betere oldtimer FIAT shop:
http://www.fiat500vdlaan.nl/webshop.php ... cleID=658
http://www.fiat500ricambi.nl/index.html ... 44.976667
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
Ik heb in mijn eend een tweecilinder BMW boxermotor gezet.
1100 cc
multipoint injektie
4 kleppen per cilinder
Andere chip erin
Fatsoenlijke uitlaat (met balanceerpijp)
Geheel aan een axel versnellingsbak gezet.
Wat kosten betreft verglijkbaar met een goed opgevoerd eendenblokje maar veel sneller! Nu zo'n 5000 km mee gereden en alles blijft heel!
grt,
leen
ps, nee nog niet rdw gekeurd en ja ook wat aanpassingen gedaan wat betreft remmen, vering en chassis.
1100 cc
multipoint injektie
4 kleppen per cilinder
Andere chip erin
Fatsoenlijke uitlaat (met balanceerpijp)
Geheel aan een axel versnellingsbak gezet.
Wat kosten betreft verglijkbaar met een goed opgevoerd eendenblokje maar veel sneller! Nu zo'n 5000 km mee gereden en alles blijft heel!
grt,
leen
ps, nee nog niet rdw gekeurd en ja ook wat aanpassingen gedaan wat betreft remmen, vering en chassis.
Speciale bougies
Wat betreft bougies kan ik jullie wel 't volgende meegeven. Brisk is een fabricant van kwalitatief hoogwaardige bougies, en hebben een speciale serie "Halo" genaamd. Geen electrode die vlak boven de centrale elektrode licht, maar meer in de vorm van een "kroontje". Ik heb in "pre-serie" nu reeds een half jaar een setje Halo's ingebouwd en moet zeggen...opmerkelijk resultaten : in combinatie met standaard 123ignition en gewone bobijn draait m'n geit veel rustiger, minder nerveus. In het hogere toerenbereik een stuk minder "herrie". Voordeel van de bougie is dat het zgn. quenching-effekt zo goed als onbestaande is. Het brandstofmengsel komt steeds in vrij kontakt met de draaivonk, dus een completere verbranding is het resultaat. Completere verbranding wil zeggen, meer energie uit elke druppel benzine !!!
Kijk gerust eens op www.halo-benelux.com voor meer info
Heb er geen aandelen, maar die mensen waren enorm vriendelijk en hebben echt hun uiterste best gedaan om voor mij die bougie te pakken te krijgen bij de fabrikant. Bij verhoogd interesse kan de fabrikant er natuurlijk toe aangezet worden deze in produktie te nemen, en dat zou goed zijn voor eendrijdend Vlaanderen en Nederland (o.a. een betere CO2 uitstoot !)
Kijk gerust eens op www.halo-benelux.com voor meer info
Heb er geen aandelen, maar die mensen waren enorm vriendelijk en hebben echt hun uiterste best gedaan om voor mij die bougie te pakken te krijgen bij de fabrikant. Bij verhoogd interesse kan de fabrikant er natuurlijk toe aangezet worden deze in produktie te nemen, en dat zou goed zijn voor eendrijdend Vlaanderen en Nederland (o.a. een betere CO2 uitstoot !)
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
als de vonk krachtiger is dan is de verbranding ook beter enzovoort.
in de zx10 van mijn vader staken bougies van 15 euro het stuk is niet niks.
Ik heb nu ook beru bougies die beter zijn deze hebben dus 4 plaatsen waar ze hun vonk doen overslagen.
kosten ook wel wat per stuk. Veel resultaat heb ik nog niet blok heeft nog maar paar maal gedraaid. Steekt op mijn getunted visa blokje.
Leen heb je meer info over je bmw blok en prestaties?
Robin
in de zx10 van mijn vader staken bougies van 15 euro het stuk is niet niks.
Ik heb nu ook beru bougies die beter zijn deze hebben dus 4 plaatsen waar ze hun vonk doen overslagen.
kosten ook wel wat per stuk. Veel resultaat heb ik nog niet blok heeft nog maar paar maal gedraaid. Steekt op mijn getunted visa blokje.
Leen heb je meer info over je bmw blok en prestaties?
Robin
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Leen schreef:Ik heb in mijn eend een tweecilinder BMW boxermotor gezet.
1100 cc
multipoint injektie
4 kleppen per cilinder
Andere chip erin
Fatsoenlijke uitlaat (met balanceerpijp)
Geheel aan een axel versnellingsbak gezet.
Wat kosten betreft verglijkbaar met een goed opgevoerd eendenblokje maar veel sneller! Nu zo'n 5000 km mee gereden en alles blijft heel!
grt,
leen
staan er al foto's van op het forum?
ps, nee nog niet rdw gekeurd en ja ook wat aanpassingen gedaan wat betreft remmen, vering en chassis.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Van nul tot 100, heb ik nog niet gemeten. Maar kan je melden dat het heel snel is! Leuk trouwens dat er twee foto's van mijn auto zijn geplaatst! Wist niet dat, dat kon.
Ik heb nog geen echte meetwaarden. Ik kan wel zeggen dat ie snel optrekt. De topsnelheid weet ik zelf nog niet. De veren zijn hier te slap voor. Als de weg langzaam op en neer gaat, wordt de achterkant instabiel! Ik heb nu 165 op de tomtom gereden maar hij kan sneller... Ben bezig met veren, zoals ze ook bij de div. 24 uurs races gebruikt worden. Als ze binnen zijn verwacht ik dat de auto meer stabiel word waardoor ook de topsnelheid te testen word.
Wat wel leuk is, is dat tot nu to (op een gesmolten kachelventilator en wat opengebarsten ashoezen na dan) alles netjes heel blijft!
grt,
leen
Ik heb nog geen echte meetwaarden. Ik kan wel zeggen dat ie snel optrekt. De topsnelheid weet ik zelf nog niet. De veren zijn hier te slap voor. Als de weg langzaam op en neer gaat, wordt de achterkant instabiel! Ik heb nu 165 op de tomtom gereden maar hij kan sneller... Ben bezig met veren, zoals ze ook bij de div. 24 uurs races gebruikt worden. Als ze binnen zijn verwacht ik dat de auto meer stabiel word waardoor ook de topsnelheid te testen word.
Wat wel leuk is, is dat tot nu to (op een gesmolten kachelventilator en wat opengebarsten ashoezen na dan) alles netjes heel blijft!
grt,
leen
Heb die BMW eend zien staan op Spa. Ziet er netjes gebouwt uit en een donders gaaf ding
Een vraagje... heb je geen koelproblemen? Op 4x4 eenden hadden we elektrische fans, om ze uit te schakelen voordat je door water rijd, en die hadden voor normaal straat gebruikt te weinig capaciteit.
Groeten, Bart
Een vraagje... heb je geen koelproblemen? Op 4x4 eenden hadden we elektrische fans, om ze uit te schakelen voordat je door water rijd, en die hadden voor normaal straat gebruikt te weinig capaciteit.
Groeten, Bart
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
Op deze zit ook een elektriche fan.. en extra luchthappers in de schermen.Bartje schreef:Heb die BMW eend zien staan op Spa. Ziet er netjes gebouwt uit en een donders gaaf ding
Een vraagje... heb je geen koelproblemen? Op 4x4 eenden hadden we elektrische fans, om ze uit te schakelen voordat je door water rijd, en die hadden voor normaal straat gebruikt te weinig capaciteit.
Groeten, Bart
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
Idd, ik heb geen koelproblemen.
Ondertussen heb ik een keer de een top gehaald (met dank aan tomtom) van 178 km/uur afgerond 180! Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen in de auto zat, op een lange vlakke weg, mooi weer, zeker geen tegenwind enz enz enz. Alles zat mee zeg maar!
Al met al best een spannende ervaring!
Ondertussen heb ik een keer de een top gehaald (met dank aan tomtom) van 178 km/uur afgerond 180! Moet ik er wel bij zeggen dat ik alleen in de auto zat, op een lange vlakke weg, mooi weer, zeker geen tegenwind enz enz enz. Alles zat mee zeg maar!
Al met al best een spannende ervaring!