Pagina 3 van 15

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 00:34
door Patrick Hoskam
vanavond weer druk in de weer geweest met de linker dorpel, bodemplaat en a- en c stijl, ben redelijk opgeschoten, maar meeste tijd gaat verloren met het enigzins passend krijgen van de reparatiedelen, er past werkelijk niets precies en dus veel aanpassing nodig.

Ligt het aan mij of hebben meer mensen deze ervaring, ik heb plaatwerk van de graaf, wat ik via mn vaste 'citroƫnboer' tegen inkoopprijs krijg.

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 03:16
door Punky
imitatie plaatwerk staat bekend om zijn mindere pasvorm. Ik heb een imitaitie B-stijl en deze hebben ze er ook met wat truukjes ingezet. Maar de pasvorm was niet geweldig inderdaad. Volgende keer geen imitatie meer voor mij in iedergeval.

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 09:12
door backfire
Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 10:37
door rusty
backfire schreef:Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.
kijk eens bij club cassis, vlogens mij hebben die wel t een en ander, en volgens mij is de pasvorm perfect (iig al de delen die ik tot nu toe heb gehad) maar t kost wel ff wat meer...... ik dacht trouwens dat Mark ook (goed passende!!) bodemplaatjes in de aanbieding had, weet niet offie nog wat heeft liggen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 10:48
door Evan
Wim van den Bergh schreef:@EVAN
die versnellingbak met onderdelen van LN wordt dat een 4 of een 5 bak ?
@WIM, ik neem aan dat je doelt op mijn Aca-bak? Dat is een LN bak dus een 4 bak. Je kunt niet zomaar een 5 bak in een LN bak steken, dat vergt nogal wat aanpassingen. Enige mod, is het uitwisslen van koppelingshuis en prise as met een Visa.

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 12:06
door backfire
rusty schreef:
backfire schreef:Helaas zijn sommige delen niet orgineel verkrijgbaar. Ja passen en op maat maken is inderdaad een vereiste.
kijk eens bij club cassis, vlogens mij hebben die wel t een en ander, en volgens mij is de pasvorm perfect (iig al de delen die ik tot nu toe heb gehad) maar t kost wel ff wat meer...... ik dacht trouwens dat Mark ook (goed passende!!) bodemplaatjes in de aanbieding had, weet niet offie nog wat heeft liggen.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Nee hoor, ook die van cassis zijn niet top, kwaliteit van orgineel ben ik nog nergens tegengekomen. En bijvoorbeeld binnenscherm bestaat niet eens orgineel.

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 12:21
door Patrick Hoskam
gewoon wat smokkelen dus om de boel op het oog netjes sluitend te krijgen :lol:

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 23:17
door Patrick Hoskam
eindelijk de beloofde plaatjes ter illustratie, woorden zijn overbodig, de 'kenners' weten wel wat ze zien :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

verse foto volgen dit weekend

Geplaatst: vr 31 aug, 2007 23:19
door Patrick Hoskam
heeft er trouwens iemand ervaring of fotos oid van een rolkooi van leen ? (niet die van frisia maar die van APK :lol: )

Geplaatst: di 4 sep, 2007 23:24
door Patrick Hoskam
om even terug te komen op het ami chassis/2cv koets verhaal,

ik weet dat ik de 2cv bodem moet aanpassen op de dikkere en langere veerpotten, maar weet iemand mij ook te vertellen of de voorste bevestigingspunten van een ami chassis overeenkomen met de voorste gaten van een 2cv bodemplaat en dan bedoel ik de bevestiging voor en achter de veerpotten op de steuntjes, dit ivm het uitmeten van de aanpassingen vd koets los van het chassis.

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 08:55
door leo top
PHoskam schreef:om even terug te komen op het ami chassis/2cv koets verhaal,

ik weet dat ik de 2cv bodem moet aanpassen op de dikkere en langere veerpotten, maar weet iemand mij ook te vertellen of de voorste bevestigingspunten van een ami chassis overeenkomen met de voorste gaten van een 2cv bodemplaat en dan bedoel ik de bevestiging voor en achter de veerpotten op de steuntjes, dit ivm het uitmeten van de aanpassingen vd koets los van het chassis.
Ik kan het eventueel vanavond voor je nameten, welke maten wil je precies hebben?

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 09:43
door Patrick Hoskam
ik weet niet of je een ami met eenden koets hebt, anders is het lastig om na te meten, denk ik

Geplaatst: wo 5 sep, 2007 10:32
door leo top
PHoskam schreef:ik weet niet of je een ami met eenden koets hebt, anders is het lastig om na te meten, denk ik
Ik heb een Patron met een Ami6 chassis

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 14:59
door Patrick Hoskam
295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.

zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?

Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.

Geplaatst: zo 16 sep, 2007 15:03
door Jacobus_XIII
PHoskam schreef:295/50-15 onder een eend achter das te veel van het goede denk ik he ?
Geloof ook niet dat dat in de brede schermen past.

zou er op de bijpassende velg ook smaller op kunnen ?

Kan een set overnemen, voor 195ers en achter 295ers.
Ligt er aan hoe de velgen verbreed zijn. Voor mijn 4 cilinder project hebt ik 195ers pas zonder brede spatborden te gebruiken.

Ik kan wel eens voor je informeren. Vrienden van mij hebben een mal voor brede spatborden. Die weten vast wel wat er max onder past. Ook zou je Adrie eend een pb-tje kunnen sturen. Die heeft zijn spatborden hier ook vandaan. Zie de foto (oude) hieronder.

Afbeelding

Leuk project trouwens een 2cv GTI! Waarom bou je er geen 1100cc BMW motorfiets motor in. Zo'n motor is goed voor 100pk :twisted: