Pagina 3 van 4

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 10:31
door Handjes
Zit er verse olie in? Is er een oliekanaal verstopt? Heb je toevallig olie-additieven toegevoegd aan de olie? Heb je toevalig synthetische olie gebruikt?
Is je ventilator niet kapot? Te strak of te los gemonteerd?

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 11:08
door dyane_maniac
ik zou denk ook, als eerder aangeraden, eens kijken of er benzine in je carb zit als ie er mee uitscheid. dus gelijk aan de kant en het deksel eraf. wel even het niveau meten en vergelijken met het niveau wat het normaal moet zijn. misschien blijft de vlotter hangen??? je hebt ook getest of de vlotternaald zn werk goed doet? en dan moet ie het goed doen alleen door het gewicht van de vlotter en niet met je vingers helpen het nmaaldje dicht te drukken.

Ik heb ooit eens het verhaal gehoord van iemand waarbij de benzineleiding soms ergens klem kwam te zitten en zodoende afsloot. probleem was dat dit af en toe gebeurde en dus nooit als je ergens een ruimte had om je auto te inspecteren.

succes en ik denk nog even na over andere opties

Geplaatst: wo 3 okt, 2007 11:12
door Ramon
probeer simpelweg een ander goed carburateur deksel van een andere rijdende eend.

Geplaatst: za 6 okt, 2007 12:34
door thomaaas
kijk gewoon eerst maar eens in je carb als ie weer inhoudt, het liefst vandaag nog. Dan weet je of je verder moet zoeken in je brandstofsysteem of dat er misschien iets anders is. ;)

Geplaatst: zo 7 okt, 2007 17:17
door Gerard2cv
Een bobine die een inwendig slecht contact heeft? Probeer eens een
andere

Geplaatst: zo 7 okt, 2007 21:31
door sjovo
hij doet het weer andere nieuwe bobine er op en klaar bedankt allemaal groetjes sjoerd

Geplaatst: ma 8 okt, 2007 07:39
door Gerard2cv
Hier dan mijn 1000ste antwoord!Maar ik ben nog blijer dat de raad
toch weer geholpen heeft.

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 20:09
door Edgar
weet niet of het probleem al opgelost is....
ik denk dat de condensator vervangen zal moeten worden.
Als ie te heet wordt stopt die ermee en als het afgekoeld is doet ie het weer.

Geplaatst: vr 14 dec, 2007 20:11
door Hanzelman
En zo komt alles goed :wink:

Geplaatst: za 15 dec, 2007 19:57
door tha pip
ik heb hetzelfde, alleen stopt ze niet maar gaat 50 / 60 rijden. dat van die benzine dop klinkt als een bekend iets. heb het ook gehad met me ouwe vespa. ik heb nu me electrische gedeeltes doorgemeten. daar lag het niet aan. ik dnek dat het tijd word om de carb. open te halen.

Geplaatst: za 15 dec, 2007 22:21
door backfire
pomp nakijken.

Geplaatst: ma 17 dec, 2007 19:16
door 2cvfreak
groot probleem.... kleine/simpele oplossing

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 18:58
door Bull Frog Bleu
Ik heb een vergelijkend probleem met mijn eend. Na een tijdje honderd te hebben gereden blijft hij net wel net niet aan. En het rode lampje op het dasboard gaat dan steeds aan en uit. Met wat gas geven kan ik hem aan de praat houden.

nieuwe bougies contactpunten, nieuwe uitlaatklemmen etc.

Wat kan dit zijn?

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 19:10
door thomaaas
oliepomp? Cartervulpijp?

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 21:48
door Bull Frog Bleu
Deze sputtert indd wel de nodige olie als de slang tussen het luchtfilter is.

Bij deze actie gaat hij ook behoorlijk roken...dus olie bij verbrandig hmms je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Hopelijk de vulpijp want die is makkelijk te vervangen:):)

wordt vervolgt