Pagina 3 van 6
Geplaatst: do 29 nov, 2007 20:32
door Punky
Waarom bij Conrad geen oliepeilstok met sensor bestellen met bijbehorende meter. Heb ik ook erin zitten omdat de SF niet leverbaar is en bevalt me goed. Is zelfs goedkoper. Is van het merk equeem meen ik.
Geplaatst: vr 30 nov, 2007 00:05
door BasvanEerden
Punky schreef:Waarom bij Conrad geen oliepeilstok met sensor bestellen met bijbehorende meter. Heb ik ook erin zitten omdat de SF niet leverbaar is en bevalt me goed. Is zelfs goedkoper. Is van het merk equeem meen ik.
Welke is het precies. Zoiets wil ik ook nog in de burton bouwen. Maar ik kan maar niet de juiste vinden vinden. Is het soms van van het merk equus? Conrad biedt van het merk equus een WATER/OLIETHERMOMETER compleet met sensor voor 25,95.
Geplaatst: vr 30 nov, 2007 15:35
door Edwin
@Punky:
Ja Punky heb ik ook aan zitten denken. Maar meters zitten er al in, heb namelijk druk en temp meter. Op een SF kun je makkelijk beide meters aansluiten.
@Bas:
Klopt zit inderdaad sensor bij maar dat is andere draad en kun je niet meteen op je blok aansluiten;)
Edwin
Geplaatst: vr 30 nov, 2007 23:45
door Punky
Klopt is inderdaad die Equus meter. Ik zat al te twijfelen toen ik Equeem intikte. Als de sensor op een oliepijlstok lijkt dan heb je de goede.

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 18:36
door Ramon
nou vandaag kon het winterkapje er beter af blijven, het was gewoon 8 graden dus het werd erg heet binnen en ik hoorde weer een pingeltje!!
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 22:53
door thomaaas
Ja idd ik heb m de laatste tijd ook af en toe op, af en toe af. Ik heb het idee dat het geheel ckers met bigbore veeeeeeeeel lagere buitentemperaturen aankan
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 23:22
door Hanzelman
Pas als t echt onder t vriespunt komt,plak ik er iets voor.Dus nu lekker met open "bekkie" rijden
Geplaatst: di 16 nov, 2010 22:44
door Spookeend
wellicht ten overvloede weer een bumpje.....
Er is al veel over geschreven, maar, toch.....
Winterkap hier is behoorlijk stuk, duct tape maar weer tevoorschijn gehaald.
Ik rij heel weinig, maar veel korte stukken, is toch wel weer lekker, er moest best geschrapt worden vanochtend....
Geplaatst: di 16 nov, 2010 23:20
door BasvanEerden
Is het verstandig voor een ritje van 10 kilometer om het winterkapje erop te doen?
Geplaatst: di 16 nov, 2010 23:22
door Punky
Ja, alleen bij lange snelwegritten volgas kun je overwegen om hem eraf te laten. Al zou ik hem bij 5 graden of minder dan ook ervoor laten zitten.
Geplaatst: wo 17 nov, 2010 12:15
door thomaaas
Ja juist op kleine stukjes! Is ie ook sneller warm, mag de choke er eerder af, rijdt ie zuiniger

Geplaatst: wo 17 nov, 2010 14:01
door BasvanEerden
Het is met de kachel in burton warm of bloedheet en hij wordt vrij snel warm. Maar het winterkapje zit erop alleen heeft hij keuren dat hij schokkend wegrijdt en bij de 80/90 ook schokt en dan durf ik niet harder te rijden.
Geplaatst: wo 17 nov, 2010 20:25
door mathijs
Vraagje, waarom heeft het winterkapje van de modernere grille meer openingen dan het oude flapje van de alu grilles? Het lijkt mij dat de ouderwetse beter afsluiten en er dus minder lucht naar binnen wordt gezogen.
Geplaatst: vr 19 nov, 2010 11:43
door Erasmo
thomaaas schreef:Ja juist op kleine stukjes! Is ie ook sneller warm, mag de choke er eerder af, rijdt ie zuiniger

Choke kun je er in principe toch al afhalen als je de straat uit rijdt?
mathijs schreef:Vraagje, waarom heeft het winterkapje van de modernere grille meer openingen dan het oude flapje van de alu grilles? Het lijkt mij dat de ouderwetse beter afsluiten en er dus minder lucht naar binnen wordt gezogen.
Wellicht heeft een 6-je meer lucht en koeling nodig dan een 4-tje

Geplaatst: do 9 dec, 2010 12:59
door Wilfred en Geesje
Ik heb geen winterkap bij mijn eend, hoewel de temperaturen er wel naar zijn. Ik wil hier wel iets voor, zodat het tenminste warm wordt binnen, en de motor niet onnodig koud blijft. Nu zat ik te denken, is er al iemand geweest die geprobeerd heeft om een rooster met bedienbare lamellen voor de ventilator te plaatsten?
hieraan zou je dan een kabel kunnen doen (net zoeen als voor de choke) en daarmee de rooster stand bedienen, zodat je tijdens het rijden de luchtinstroom kan aanpassen. In combinatie met een oliepeilstok en meter kun je dan zorgen dat de motor altijd op mooie temperatuur blijft, en je nooit in de kou zit.
ik ben benieuwd, en ga het zeker uitzoeken (maar eerst nieuwe apk erop)