Pagina 3 van 4
Geplaatst: di 6 mei, 2008 23:55
door joe_catchou
als je kan zekers met michelins gaan van banden .
al was het ff lenen van iemand .
deze dan om de vermelde spanning zetten zoals hier boven vermeld .
1,0 of 1,4 .
reden de wanden zouden zachter zijn mvn michelin en zouden ook nog een deel opvangen .
andere soorten banden zijn de zijwangen harder waardoor je meer stuitereffect krijgt op de test .
Geplaatst: wo 7 mei, 2008 07:03
door Ernieman
Ja, ok, ik zou vanalles kunnen doen. Ik heb die auto ingevoerd vanuit Nederland. De Dag ervoor komt ie glansrijk door de keruing in Nederland, auto is altijd prima onderhouden en nu opeens zou er vanalles mis mee zijn?
De kloterij is gewoon dat je niet zelf naar de keuring kunt, maar dat dit met handelaarsplaten moet.
Ik hou jullie wel op de hoogte
Geplaatst: za 10 mei, 2008 14:03
door Ernieman
oh ja, hij is doorgelaten. Nog altijd afgekerud na een 3e keer, maar dan toch maar een groene kaart gegeven... ik blij
Volgend jaar maar eens zelf naar Alken.
Geplaatst: za 10 mei, 2008 14:19
door geit
Joepie en nu maar genieten van de Geit
Geplaatst: za 10 mei, 2008 17:40
door Transat
Ernieman schreef:Nog altijd afgekerud na een 3e keer, maar dan toch maar een groene kaart gegeven...
Gefeliciteerd met je goedkeuring en een aanrader voor iedere Geit-rijder:
NIET naar Hechtel met de keuring!
Geplaatst: vr 31 dec, 2010 14:50
door michel08
Ik moet volgende maand naar de keuring,ben vandaag nieuwe schokdempers gaan kopen van het merk "sachs",deze gaan er alleen maar onder voor de keuring en meteen er terug onderuit,moet wel zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad op de keuring,bandenspanning op 1,4 zetten.Het is altijd een beetje afwachten en wie je daar treft op de keuring,verder is mijn 2 cv'tje tip top in orde.
Geplaatst: zo 9 sep, 2012 18:57
door simon-95
heeft er toevallig iemand ervaring met het keurstation in turnhout en/of geel in verband met 2cv vriendelijkheid? alvast bedankt!
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 14:39
door 2cv Michel
simon-95
ga er altijd naartoe
heb nooit geen problemen wissel van te voren wel de schokdempers want met monroe's geraak je niet door de ophangings test (heb er 4 sackse voor aangekocht in de tijd)
Na de keuring er weer af natuurlijk
Geplaatst: vr 23 nov, 2012 11:49
door simon-95
2cv Michel schreef:simon-95
ga er altijd naartoe
heb nooit geen problemen wissel van te voren wel de schokdempers want met monroe's geraak je niet door de ophangings test (heb er 4 sackse voor aangekocht in de tijd)
Na de keuring er weer af natuurlijk
hartelijk bedankt!,zijn ze verder streng in turnhout op de rest van de carosserie?
MVG simon!
Geplaatst: vr 23 nov, 2012 12:13
door 2cv Michel
simon-95 schreef:2cv Michel schreef:simon-95
ga er altijd naartoe
heb nooit geen problemen wissel van te voren wel de schokdempers want met monroe's geraak je niet door de ophangings test (heb er 4 sackse voor aangekocht in de tijd)
Na de keuring er weer af natuurlijk
hartelijk bedankt!,zijn ze verder streng in turnhout op de rest van de carosserie?
MVG simon!
Een 2 pk word gekeurd zoals elk ander voertuig bij twijfel nemen ze het hamertje maar dat is zo in elk keurstation
Geplaatst: vr 23 nov, 2012 17:20
door simon-95
2cv Michel schreef:simon-95 schreef:2cv Michel schreef:simon-95
ga er altijd naartoe
heb nooit geen problemen wissel van te voren wel de schokdempers want met monroe's geraak je niet door de ophangings test (heb er 4 sackse voor aangekocht in de tijd)
Na de keuring er weer af natuurlijk
hartelijk bedankt!,zijn ze verder streng in turnhout op de rest van de carosserie?
MVG simon!
Een 2 pk word gekeurd zoals elk ander voertuig bij twijfel nemen ze het hamertje maar dat is zo in elk keurstation
merci,
dan heb ik weer iets bijgeleerd
Geplaatst: di 11 jun, 2013 20:31
door simon-95
hey,
ik ben na de keuring geweest nadat ik mijn geitje heb opgemaakt, en zoals verwacht: wegligging, & te veel verschil tussen rechts en linkse wegcontact,
nu zitten er nieuwe boiteurs (ofzoiets) op en ik was van plan er 3x 40 kg in te tassen, maar waar zou ik ze leggen 2 achter &1 voor? , of is dat mss te veel?
persoonlijk lijkt mij dat een redelijke oplossing
alvast bedankt!
Geplaatst: wo 12 jun, 2013 11:25
door simon-95
niemand?, ik wil deze middag na de keuring, vandaar
Geplaatst: wo 12 jun, 2013 11:32
door 2cv Michel
haha
da gaat ni lukken die truk kennen ze daar ook al
er is maar 1 manier
wagen op juiste hoogte afstellen en nieuwe schokdempers plaatsen die iets beter zijn dan lips of monroe
succes
Geplaatst: wo 12 jun, 2013 11:49
door André Post
Weet ook zeker dat de wieldrukken goed zijn.
Eigenlijk moet je dat met weegschalen doen.
Gewoon op de gok hoogte afstellen geeft vaak verschillen tussen de wieldruk links en rechts.
Ik denk ook dat het onder andere daardoor fout gaat bij de keuring.