Pagina 3 van 10
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 23:14
door Bartje
Heel mooi hoor, erg netjes.
Even een vraagje, niet dat het onoverkomelijk is, maar zijn de nokvolgers ook nieuw of opnieuw gevlakt of heb je ze weer zo gemonteerd dat iedere nok ook z'n oorspronkelijke nokvolger heeft? volgens mij slijten nok en volger namelijk op elkaar in en kun je ze het beste of vernieuwen, of vlakken of bij elkaar houden.
Groetjes en succes, Bart
p.s. ik heb niet alle tekst bij de fotos gelezen, dus kan het ook gemist hebben.
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 10:00
door TB
Goede opmerking hoor. Ik heb elke nokvolger genummerd zodat ik kon zien waar elke nokvolger vandaan kwam. Zo heb ik de klepstoters ook genummerd. Dus allemaal weer op de eigen plaats.
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 17:05
door thomaaas
Hoe doen jullie dat dan? van binnenuit ofzo? bij mij kwamen die dingen uit de motorhuishelft donderen toen k de motor uiteen haalde, sja toen wist ik t al niet meer...
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 17:08
door TB
Bij mij bleven ze gewoon erin 'plakken'. Met de hand trek je ze er dan zo uit.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 17:20
door TB
Update: cilinderkoppen zijn weer terug. Nieuwe uitlaatkleppen (die waren ingesleten). Inlaatkleppen waren in orde. Alle kleppen geslepen. En ook nieuwe tapeinden daar waar het spruitstuk op komt (uitlaat kant).
Foto's volgen nog.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 17:25
door Punky
Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag. Ik rond de 130,- meen ik en dan waren ook de koppen gestraald.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 18:46
door TB
Ik kwam op 126 euro uit. Het zou goedkoper zijn, maar er moest dus ook 2 maal helicoil ingedraaid worden. Ofwel dat was dus 34 euro extra... Ze zijn niet gestraald maar wel ontvet en gewassen in zo een spoelbak.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 21:12
door thomaaas

Ik had geen nieuwe kleppen maar mn koppen zijn schoongemaakt en de kleppen opnieuw ingeslepen. Dit kostte me 45 eu....
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 21:29
door Hanzelman
Nieuwe kleppen ook niet altijd nodig,als ze nog maar goed te slijpen zijn. En voor een leuke prijs heb je t geregeld vind ik

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 21:33
door thomaaas
Ja maar ik sta een beetje verbaasd hoe duur 't dan was bij Punky en TB

Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:21
door TB
1 uur werk. 40 euro per uur.
2x klep slijpen. 2 x 2.50
Cilinderkoppen ontvetten en wassen 11,00
Helicoil plaatsen incl materiaal 2x 17,00
2x kleppen 16,64
En dan wat btw maakt totaal 126,90.
Ook zijn de klepseals vervangen, maar die had ik er zelf bij geleverd. En er zijn 4 nieuwe tapeinden ingezet. Dat staat niet op de rekening.
2 kleppen waren te slijpen, maar 2 moesten worden vervangen. Daar zaten diepe slijtagesporen in.
Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:25
door thomaaas
Valt klep slijpen niet onder dat uur werk? En het
plaatsen van de helicoil lijkt me daar ook onder vallen... als ik jou was zou k nog maar ff met die man gaan praten, dat kan toch nooit, zo'n groot verschil tussen die bedrijven?

Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:28
door TB
Nou, helicoil staat daar nou eenmaal een vaste prijs voor. En kleppen slijpen ook.
Vantevoren overeengekomen dat t rond de 100 euro zou zijn voor beide koppen. Daar kwam de helicoil dan nog bij. Anders had t rond de 90 geweest. Dat helicoil was gewoon iets onvoorzien.
Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:33
door thomaaas
oooh ja jammer.... Nja dan weet je het voor de volgende keer, zal k maar zeggen dan... Vindt t wel zuur voor je, maar we gaan er van uit dat ze het dan ook hééél goed gedaan hebben

Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:36
door TB
Nou ik vind t eerlijk gezegd een redelijke prijs hoor. Als t bij kleppen slijpen en schoonmaken had gebleven dan had het ook tussen de 40 en 50 euro uitgekomen
