collectie 2cv

Alles over 2cv modelauto's en miniaturen
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 11 jan, 2008 22:47

We verzamelen alleen nog 1:18 modellen. Ik heb nog een zooi van 1:43 ergens in een doos.

Ik zag de reklame wel op TV, en heb ook vandaag het blad in de winkel gezien. Wel leuk, maar idd wel erg prijzig op den duur vind ik. En dan nog, wat moet je met 50 modellen van dezelfde wagen? (ok beetje kort door de bocht) Ik vind het leuker om ook verschillende modellen te hebben, eend, traction, sm, soms Non-Cit.

Succes met verzamelen allemaal, het is wel leuk, die aandacht zo voor de eend weer eens.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 11 jan, 2008 22:58

Voordeel van 1:43 is dat je er wat meer kwijt kunt ipv 1:18. Nemen gelijk wat meer ruimte in :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 11 jan, 2008 23:11

Ik ga zeker niet meedoen.
Het ergerde me al een paar jaar dat je er op Citromobile over struikelt bij iedere kraam.
Commecieel gezien een interessant concept, getuige bovenstaande reacties. Ook ik heb er reeds 1 in huis, de Caminggaz AZU. En daar blijft het bij, ookal is de detaillering leuk.

Ik denk dat ik er een nieuwe lekvrije A-stijl van koop.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door berend jan » di 15 jan, 2008 12:53

ik heb het ook gezien en ik heb ook een abbo overwogen maar de hoeveelheid van 50 x 10 euro over 2 jaar vond ik wat veel...

maar goed ook merk ik vandaag aangezien ik net mijn bak heb klemgereden met een achteruit rij actie :(

Wel ga ik natuurlijk deel 1 op pikken voor 3,50 dat kan ik nog wel missen :)

Wel jammer dat er nu veel meer mensen aan de eend kunnen raken en zo de prijs van eenden omhoog gaan :) maarja er rijden dan wel meer leuke auto's rond in NL :)
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 13:12

welk model zit er nu bij?

die lijst die op de eerste pagina stond, is niet in de juiste volgorde he?

ik wil wel af en toe eens een los nummer kopen. er zaten een aantal leuke modellen bij. maar ik hoef ze niet allemaal. ik mag ze nu al niet allemaal nmeer zetten vanb mn vriendin :D . maar ik kom niet regelmatig (lees: nooit) bij de betere bladenwinkel. kunnen de gene die een abbo nemen ons op dit topic op de hoogte houden welk model er die week bij zit? (liefst met een fotootje natuurlijk)

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

berend jan
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door berend jan » di 15 jan, 2008 13:20

ik denk niet dat de hele serie in de losse verkoop komt. Mischien als het goed blijft lopen maar meestal verdwijnen deze series naar de abbo service na een tijdje.

Dat is tenminste mijn ervaring met deze verzamel ze allemaal series...

Wel hoop ik dat de versie met een rode 1992 eend in bij de locale bruna te vinden is :)
Voor mensen die niets hoeven compenseren, 2CV Spécial..

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » di 15 jan, 2008 13:21

Houdt er wel erg in dat deze Charleston een grote is in vergelijking tot de
rest,dat zijn micromodellen(schaal 1 op 86)Er komt zelfs een loupe bij om
ze te kunnen bekijken

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 15:52

nee toch? wat slecht.

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Jimmy » di 15 jan, 2008 16:10

Nee hoor alle miniaturen zijn in 1:43. Die kleine is een extra cadeau als de serie besteld wordt
Even geen 2cv

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 15 jan, 2008 17:58

berend jan schreef:Wel hoop ik dat de versie met een rode 1992 eend in bij de locale bruna te vinden is :)
Ik begreep dat Norev zeer waarheidgetrouwe modelletjes maakt. Als ze een 1992 2cv in hun collectie zetten ga ik aan de correctheid van hun modelletjes twijfelen.. ;)
Die idioot kleine eend is idd een extragratis superbonuscadeau als je er meer bestelt, de rest is allemaal 1:43. Gisteren deel 1 gehad van m'n vriendin, het blaadje vertrelt (nog) niets nieuws maar het modeeletje is erg netjes en correct, zéker voor deze schaal. Vergeleken met andere modelletjes is een 10tje per stuk niet veel, maar van de andere kant: wat moet ik met 100 eendjes? Af en toe eens een deeltje kopen dus, als het modelletje wat aparts is.
Ze schrijven trouwens in het colofon dat na publicatie van deel 10 de gratis abonnementscadeautjes niet meer gegarandeerd kunnen worden. ( = ?? )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » di 15 jan, 2008 18:05

Lelijke Eend schreef:110 nummers a €11,- per stuk is €1210,-. Beetje veel wel ...
daar koop je 2 apk goedgekeurde eenden voor, of een ami 6 berline (ik twijfel enorm... :-PP )
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 18:36

supercees schreef:
Lelijke Eend schreef:110 nummers a €11,- per stuk is €1210,-. Beetje veel wel ...
daar koop je 2 apk goedgekeurde eenden voor, of een ami 6 berline (ik twijfel enorm... :-PP )
ja is lastig he? :D

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » di 15 jan, 2008 18:59

Ik merk het alweer!
Het is zo vreselijk makkelijk om iets af te zeiken , vooral als het geld kost.
De geleverde modellen zijn ,voor de prijs die ze kosten, netjes, en dus hun geld waard.
Komt nog bij dat er ook enkele modellen bij zitten , die ( hier) nog niet als schaalmodel zijn uitgebracht.
Als je nou bedenkt , dat het 10,95 Euro per 14 dagen is , dan geloof ik dat het toch echt wel de moeite waard is !
De Brekina 350 van de wegenwacht (1/87) kost ongeveer hetzelfde.
In 14 dagen kan je toch wel 11 euro aan statiegeldflessen bij elkaar verzamelen ?
Ik krijg een beetje de indruk, dat men hier op het forum steun en argumenten aan het zoeken is om sterk te staan , niet te gaan verzamelen.
Wat ik dan niet snap, is het feit, dat het in Frankrijk gaandeweg moeilijker werd , om de modellen te bemachtigen, omdat ,, Les Hollandais'' als idioten de kiosken bestormden , bij het uitkomen van een nieuw 2CV model.
O ja. Ik heb er ,van Collection 2CV, 70 staan, netjes tussen de andere ruim 450 schaalmodellen van ,, la Deuche'' die ik al had.

Daffy
Laatst gewijzigd door Daffy op vr 1 feb, 2008 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » di 15 jan, 2008 19:29

Ik sluit me aan bij Daffy; ondanks mijn bewering in een eerdere post ben ik toch gezwicht en heb een abonnement genomen :oops: Met in m'n achterhoofd dat je het toch weer op kunt zeggen als je er vanaf wilt. Diep in ons hart zijn we waarschijnlijk toch allemaal nog kleine jongens en meisjes die de uitstraling van zo'n klein model niet kunnen weerstaan. En daar is helemaal niets mis mee :wink:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 15 jan, 2008 19:29

Nee joh, kopen die handel! Ze zijn mooi en in verhuding erg cheap. Maar een abonnement vind ik voor mezelf overbodig, zo'n grote kast voor 100 autootjes heb ik niet! ;)

Als er een 1992er 2cv bij zit wordt ik wél lid. Dat is zoiets als een dubbeldekker 1centszegel met het vliegtuigje op zijn kop: productiefoutje dat later qua prijs sky-high ging, want fout en dus zeer begerenswaardig!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie