Pagina 3 van 4
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 10:51
door SamClukkers
jannes schreef:da ga naar de karoserie word da trug steif geklopt
Dat gaat naar de carrossier en wordt weer stijf geslaan! Vooral dat laatste klinkt mij een beetje bizar in de oren, Jannes bedoelt dat het kontje weer recht wordt gemaakt door de carrossier.
Al zal daar volgens mij nog behoorlijk veel plamuur aan te pas komen, want zo'n recht stuk blik is bijzonder moeilijk weer recht te krijgen!
Edit: een foto van het kontje.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 12:44
door jannes
dat word met een hamer met een plate kop met ribbels in die de plaats trug op spant er zal wel een kleindeetje geplamuur maar dar zel wel me valle
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 12:49
door Twécévé
Ik zeg niks meer!
Beetje ouderwets met deuken e.d. heeft ook wel zn charme hoor!
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 12:58
door the Nosepicker
@ Sam, dat wordt met een 'krimphamer' gedaan, is ideaal voor de smalle koelsleuven in dunne plaat. Idd een platte hamer met puntjes die de plaat als het ware samentrekt. In mijn 500 waren de koelsleuven in de achterklep ook verbogen, staan nu weer mooi strak!
@AZL, ik heb een doos van een halve kuub vool radiobuizen, meel eens een typenummer? Zonde om vanwege een stuk buisje een hele (klassieke) radio te vervangen.
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 14:36
door Yannick
Twécévé schreef:
Beetje ouderwets met deuken e.d. heeft ook wel zn charme hoor!
Niet als het een versgespoten auto is he...
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 15:33
door Joos
Yannick schreef:Twécévé schreef:
Beetje ouderwets met deuken e.d. heeft ook wel zn charme hoor!
Niet als het een versgespoten auto is he...
Wat is er mis met verven?
Ik geef het toe, een azam6 moet blinken... da's immers assez meilleur!
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 18:22
door Yannick
Met beugels op je bumper ben je niet minder dan de topklasse van de deuxchevauxse hiërarchie
Die met Dakargeweld liggen daar vlak onder denk ik. Als ge daar genoegen mee kunt nemen?
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 18:25
door Joos
Al waren Dakars het uitschot van de deuchistische sociale ladder... Het had me niet geraakt, ik hoef geen beugels of blingbling, bleu celeste is zoveel mooier als het mat is!
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 20:21
door Tom Duckpower
Zeg zeg... Niet zo mopperen over de Dakar bumpers... Als het op hardheid en sterkte aankomt steekt die bumper toch met kop en schouders boven de rest uit
En daarbij, het is een origineel Citroen assecoire
Nieuwe stroming op 2cv.nl: ProDakarBumperBeweging
Geplaatst: wo 16 jan, 2008 20:26
door Joos
Dakarbumper for president!
Ik mis iets in je onderschrift..?
Geplaatst: do 17 jan, 2008 10:52
door the Nosepicker
En de bumperloze (in mijn geval -->lees: luie) deuchist? Waar kan die terecht?
Geplaatst: do 17 jan, 2008 11:15
door Joos
Bij de ProBumperMaarBenTeLui-beweging
Geplaatst: do 17 jan, 2008 11:28
door TimVS
Tom Duckpower schreef:Zeg zeg... Niet zo mopperen over de Dakar bumpers... Als het op hardheid en sterkte aankomt steekt die bumper toch met kop en schouders boven de rest uit
De voorste os niet slecht, maar de achterste bumper...
ik heb ooit ene gezien waar de bumper naar binnen was geplooid heel de koffer en de kas ingedeukt.
ik zou zeggen PO bumpers
Geplaatst: do 17 jan, 2008 19:30
door thomaaas
Wel us hetzelfde effect gezien met de smalle achterbumper? kammeniet voorstellen dat dat beter zou zijn eigenlijk, die gaat als bijna krom as je drop staat....
Neuh, ben ook wel pro-dakar, k heb er ook eentje liggen, maar, k heb nog niet zin gehad m erop te doen
Geplaatst: do 17 jan, 2008 22:04
door jannes
het is enkel de plaats onder waar de deur in klikt en dan zo da ijzer er onder