Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 22 jan, 2008 14:43
door Bull Frog Bleu
deze zaten er net op...vandaar dat het me erg stug leek.

maja fabrikage fout in condensator kan al voldoende zijn om nodige vocht en vuil op te nemen.

hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 11:25
door Bull Frog Bleu
de eend heeft er zin in...athans we zijn weer iets verder:

Nieuwe contactpunten erop plus nieuwe condensator veranderde niets.
Stationair bleef hij ook al niet echt goed lopen. Na het vervangen van een nieuwe benzineslang was ook dat weer verholpen. Deze trok waarschijnlijk net wat valse lucht mee.

Alleen de motor liep nog niet helemaal goed. Geen trekkracht.
Na even te hebben gelopen bleek dat de linker kant totaal koud bleef en dus niet ontstak.
Bougieprobleem dus. Gekke was ik trok de kabel van de lopende kant af en begon de voorheen niet werkende cilinder mooi mee te doen.

Kortom vanavond weer setje nieuwe bougies en dan moet ze weer draaien als vanouds:)

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 12:37
door backfire
klinkt eerder als een slechte accu, of slechte massa. Maar houd ons op de hoogte BFB ;)

Geplaatst: wo 23 jan, 2008 15:34
door Bull Frog Bleu
hmms slechte accu heb ik nog niet meegenomen in het verhaal.

wel heb ik even andere accu geleast uit andere eend en de polen er gewoon even handvast opgedaan.

vanavond eerst maar eens aandraaien, extra massa en natuurlijk nieuwe bougies.

Wordt vervolgd

Geplaatst: do 24 jan, 2008 08:56
door Bull Frog Bleu
Zo de nieuwe bougies zitten erin maar nog steeds zelfde probleem

lijkt wel of de eend niet meer van zijn plaats af wil.

Enige wat nog zou kunnen is de accu dan wel massa.
Kortom dat wordt nieuwe accu halen en goede massa maken.

Als dat het niet is kan je mij wel in de kerstboom schieten.

wordt weer vervolgd;)

Geplaatst: do 24 jan, 2008 13:06
door dyane_maniac
voordat je een nieuwe accu gaat halen, meet alles eens door. wie weet is het niet je accu. zou zonde zijn

Geplaatst: do 24 jan, 2008 14:16
door gheert
was ik dinsdag naar mij werk gereden helemaal nix aan de hand. Op de terugweg reed ik toch nog maar weer ff door de polder. plofferdeplofplofplof. Kreeg m maar net op 50 kmpu. Goed pakkingen had ik al liggen dus ff een wd40-bad en vanmorgen begonnen. alles ging makkelijk los, en de pakkingen waren zo vervangen. Toch alles open maar ff kleppen stellen komik bij de bougie aan de bestuurderskant. ja de boosdoener dus, was losgetrild en een beetje aan het smelten gegaan, schroefdraad verrot.
nu laat ik daar morgen wat aan doen , maar ziter nu toch heel hard aan te denken om zelf maar een blokkie op te gaan knappen.

groet Gheert

Geplaatst: do 24 jan, 2008 14:20
door Gerard2cv
Ìk zit nu 3 bldz. te lezen over ploffen en knallen,maar nergens over waar.
want knallen in de uitlaat zit in de ontsteking en knallen in het luchtfilter
zit in een te kort aan benzine of valse lucht.En als er een spruitstukpakking tussenuit komt,neem van mij maar aan dat de koppen
niet in line staan

Geplaatst: do 24 jan, 2008 21:13
door Bull Frog Bleu
allo allo,

echt alles geprobeerd. Kennis van citroen garage gaf me de tip om beide kanten na te meten van de contactpunten.
Als er verschillen in waren dan kon het de onstekingsnok zijn of een kromme nokas. Na vervangen van nok bleef zelfde verschijnsel.

De kromme as is dus de oorzaak van het hele euvel :( :(

Geplaatst: do 24 jan, 2008 23:02
door thomaaas
Bij twee verschillende blokkies? wat vreemd :? :?

Hoe was je massa etc dan? Brandstofleiding? luchtfilter heb je vervangen hé, grote beurt las k immers. Probeer anders ff een 123 ozzo........ kijken o t probleem in ontsteking afstellen licht dan, bedoel ik. Gewoon ff en lenen, niet n nieuwe kope

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 20:04
door Bull Frog Bleu
lag waarschijnlijk toch aan de onsteking :S

ander onsteingshuis maakte geen verschil.

Oude blok had ook blauwe rook, dus moest er sosieso uit.

We gaan weer sleutelen.

Hij zal rijden:):)