Pagina 3 van 9
Geplaatst: do 21 feb, 2008 09:26
door TDEP
De roest valt idd nog mee, maar dat gat vanvoor, dit moet ik toch niet helemaal toe enduiren, lassen jullie daar eerst een plaatje op en dan enduiren of hoe zouden jullie het doen? jullie kennen er meer van dan ik
Zoals je ziet hangen de startkabels er al aan maar ik heb problemen met mijn ontsteking zie forum elektrisch algemeen, onderbreker voor ontsteking, dit probleem is nog altijd niet opgelost, maar als je wil demareren, is het nodig dat dan al je elektriciteit aangesloten is, ik doe het gewoon zo : van je onderbreker naar de min van je bobine, de + van je bobine rechtstreeks naar de + van je batterij en ook de 2 klemmen van mijn motor (+ en -) rechtstreeks aan de batterij, normaal moet dit toch kloppen, zie elektrisch schema.
Alvast bedankt
Geplaatst: do 21 feb, 2008 15:42
door AZL57
Heb je de min goed aan het chassis en aan de motor/versnellingsbak?
Geplaatst: do 21 feb, 2008 17:17
door TDEP
ja, das geen probleem, ik heb het allemaal doorgemeten, kheb 12v op mijn bobine
Geplaatst: do 21 feb, 2008 17:35
door 2cvfreak
Poffie schreef:De roest valt idd nog mee, maar dat gat vanvoor, dit moet ik toch niet helemaal toe enduiren, lassen jullie daar eerst een plaatje op en dan enduiren of hoe zouden jullie het doen? jullie kennen er meer van dan ik
goed kaal maken en dan lassen en/of plamuuren (als je dat bedoelt met enduiren)
Geplaatst: do 21 feb, 2008 17:40
door TDEP
ja, kdenk wel dat enduiren plamuren is, kben van belgie he

Geplaatst: do 21 feb, 2008 22:18
door AZL57
Hoe lang hebben je contactpuntjes gelegen voor je ze ingebouwd hebt? Die dingen oxyderen soms een beetje op hun contacten. Schuur ze eens voorzichtig met een beetje waterproof schuurpapier.
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 22:09
door TDEP
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 19:20
door TDEP
om je carrosserie af te vrijwen, met wat doen jullie dit? mag dit met een staalborstel op een slijpschijfje?
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 21:50
door backfire
Als je het echt goed wilt doen dan met 3m clean and strip borstel. Dit is een soort harde scotchbrite welke in boormachine kunt doen, kost tussen de 5 en 7 euro, maar dat is echt goed spul. Ik heb hier van alles liggen, staalborstels voor boormachine, haakse slijper, slijpschijven en noem maar op. Niets gaat zo mooi en snel als met de 3m borstels. Je hebt ze in het blauw en het paars, wat het verschil daar tussen is weet ik niet, maar je kunt natuurlijk ff googlen.

Geplaatst: wo 27 feb, 2008 22:54
door sander 2cv
hey,
k'zou dit zeker niet met een staalborstel op je slijpscheef doen. dit is vrij agressief.. .door de hitte vervormt het dune plaatstaal... aan de onderkant kan je dat eventueel wel doen, maar de zichbare del zou ik idderdaat met een borstel op het boormachiene doen.
veel suc6
sander
Geplaatst: wo 27 feb, 2008 23:11
door siemen
waarom moet alle lak eraf????
maar ik zou het dan ook doen wat backfire zegt
werkt perfect!die 3m schijven!
Geplaatst: do 28 feb, 2008 11:58
door 2cvfreak
backfire schreef:
3m borstels. Je hebt ze in het blauw en het paars, wat het verschil daar tussen is weet ik niet, maar je kunt natuurlijk ff googlen.

voor verschilende soorten metaal (aluminum, staal noem maar op)
maar welke kleur waar voor is kan ik je ok niet vertellen
"maar je kunt natuurlijk ff googlen."
2cvfreak
Geplaatst: do 28 feb, 2008 14:48
door TDEP
staat dit product hiertussen? ik weet niet echt goed wat jullie bedoelen, en wat steek je op je boormachine? en wat is de benodigde hoeveelheid?
http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/n ... WR3RMWS9gl
Geplaatst: do 28 feb, 2008 17:20
door wouter87
kijk eens op de onderstaande link daar staat hij tussen. het zijn gewoon schijven voor op een boormachine of haakse slijper. je kan best lang doen met één borstel zolang je niet teveel druk uitoefent en langs scherpe randen gaat.
http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/n ... WR3RMWS9gl
Geplaatst: vr 29 feb, 2008 14:19
door 2cvfreak