Pagina 3 van 3
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 17:34
door TB
Hoe meer 'nieuwe' eenden er zijn, hoe minder exclusief het is en hoe goedkoper ze worden
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 18:23
door 2cvfreak
tjongejonge
mmm..... mischien is het iets voor de collectie van de reets overleden hans bezemer "Real art on wheels"
die lui sparen klasiekers met extreem lage kilometer standen ze hebben ook een 500 classic met 51 km op de teller
2cvfreak
http://www.hansbezemer.nl/index.html
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 21:55
door Transat
Nou je het zegt: ook die vent van dat museum in Castellane 'geilt' op lage-kilometer-Citroëns. Dit zou een leuke Eend voor hem zijn geweest!
Geplaatst: vr 22 feb, 2008 19:18
door 2cvfreak
volgens mij is tie verkocht
de advertentie bestaat niet meer
als het zo is ben ik beniewdt welke lijpo hem gekocht heeft...
(mocht de koper dit lezen voelt u niet bezwaardt om reactie,s te geven op op citroenhobby@live.nl)
2cvfreak
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 08:52
door David
kan mij niet voorstellen dat ie echt voor dat bedrag weggegaan is!
advertentie waarschijnlijk gewoon verlopen.
had hem graag even gezien
ga nuook weerff zoeken
tis toch k...weet
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 12:17
door Robbert.
Interessanter zou het worden als er weer nieuwe eenden werden gemaakt. Geen nieuw ontwerp, maar gewoon met de originele mallen. Er was toch ooit een bedrijf(je) in Belgie die dit deed?
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 12:30
door SamClukkers
Neen, dat waren opgelapte koetsen.
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 13:19
door björn
mischien cassis ooit
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 13:26
door Punky
Cassis maakt ook alleen onderdelen van koetsen. Dus theoretsich zouden ze een koets kunnen lassen al vermoed ik dat hun ook al snel een bestaande koets restaureren.
Een paar jaar geleden is er nog wel een nieuwe koets verkocht die al lang in een magazijn stond. Hiermee zijn of hebben ze wel een nieuwe eend kunnen bouwen met nieuw kenteken ed.
Weet alleen niet hoe dit afgelopen is.
Geplaatst: za 22 mar, 2008 10:49
door Hanzzl69
Robbert. schreef:Interessanter zou het worden als er weer nieuwe eenden werden gemaakt. Geen nieuw ontwerp, maar gewoon met de originele mallen. Er was toch ooit een bedrijf(je) in Belgie die dit deed?
Dat bedrijfje heete Alveras. Zijn helaas veel te vroeg failliet gegaan.
@ Sam, met "oplappen" doe je Alveras te kort. Ik ben er binnen geweest en heb nog steeds bewondering voor de fabriekmatige manier van werken. Eerst donoreenden ontmantelen, reviseren wat bruikbaar was en opnieuw opbouwen. Er was een hele lijn door de hal heen waar wagens in verschillende stadia stonden. En het resultaat was een rij super mooie bijna nieuwe eenden! Maar ja, wel een beetje duur, al vraagt een restaurateur meestal hetzelfde (10.000 plus).
Van mij mag zo'n bedrijf er ook wel weer komen.
Geplaatst: za 22 mar, 2008 11:09
door backfire
Ik denk dat ze te vroeg begonnen zijn toen de prijzen nog niet zo hoog waren. Als ze nu waren begonnen hadden ze veel meer kans van slagen. Ik zie wel 1 bedrijf met potentie en dat is Cassis. Enige jammere van Cassis vind ik dat ze veel geld uitgeven aan paris-dakar en variaties, terwijl de toekomst zit in conversies naar hybride. Zij hebben de middelen en de ruimte om tot een goed after market product te kunnen komen.