Pagina 3 van 5
Geplaatst: wo 5 mar, 2008 11:15
door TB
Zweten is inderdaad wat anders dan druppen. Als het baklolie is dan ruikt het ook wel anders dan motorolie. Het zou ook heel simpel bij de kleppendeksels vandaan kunnen komen, brilrubbers is inderdaad ook een optie. Maar de eendenspecialist mag het oplossen!
Geplaatst: do 6 mar, 2008 01:28
door gillis
the Nosepicker schreef:Zweten is wat anders dan druppen.
Als ik flink zweet gaat het ook druppelen...
maar als jullie t zeggen..lijkt het me beter deze vergelijking neer te leggen.

Geplaatst: vr 7 mar, 2008 15:26
door Duckling
Ha eendfanaten!
We hebben veel aan jullie reacties, thnx!
Ik had een
paar foto's gemaakt van de olielekkage, maar ik krijg ze niet in dit bericht geplaatst... ik ben dus ook niet zo handig met computers

Het zal wel iets met de knop 'img' zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Eventueel kan ik ze wel
mailen als je misschien een vermoeden hebt waar het vandaan komt en hoeveel het is. Het is vooraan in het midden onder het lichtgrijze geribbelde gedeelte met een grote moer in het midden. Aan dit gedeelte hangen de verse druppels...
We zijn weer benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Christine uit Ederveen
Geplaatst: vr 7 mar, 2008 16:02
door Steffan
Duckling schreef:Ha eendfanaten!
We hebben veel aan jullie reacties, thnx!
Ik had een
paar foto's gemaakt van de olielekkage, maar ik krijg ze niet in dit bericht geplaatst... ik ben dus ook niet zo handig met computers

Het zal wel iets met de knop 'img' zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Eventueel kan ik ze wel
mailen als je misschien een vermoeden hebt waar het vandaan komt en hoeveel het is. Het is vooraan in het midden onder het lichtgrijze geribbelde gedeelte met een grote moer in het midden. Aan dit gedeelte hangen de verse druppels...
We zijn weer benieuwd naar jullie reacties!
Groetjes Christine uit Ederveen
die grote moer is de aftapplug van het carter (het geribbelde gedeelte), zou eventueel niet helemaal goed dicht kunnen zitten
maar het is alleen vervelend dat bij bijna elke vorm van olielekkage de druppels langs de motor lopen, en aan de onderkant gaan hangen, aan het carter, en daar er pas af vallen.
maar wie weet is het wel de aftapplug! zou mooi zijn, snel gefikst
oh ja, zo te zien weet je al hoe je een tekst
vet maakt! nou, plaatjes doe je op dezelfde manier, even een afbeelding uploaden en dan met [ img] dan de url en als afsluiter [/img] zo:
[img]
www.plaatje.nl/plaatje.jpg [/ img]
ederveen is trouwens niet ver weg! zou de eend best een keer willen bewonderen
Geplaatst: vr 7 mar, 2008 17:15
door Jeroen-citroen
mail me de foto's maar dan zet ik ze er wel op
Geplaatst: za 8 mar, 2008 00:47
door thomaaas
denk eraan dat je foto's eindigen op .jpg en al op een andere site op internet staan zodat je het adres van de foto kunt achterhalen [rechts klikken en dan kijken onder eigenschappen]
Handige sites om je fotos op up te loaden zijn
www.photobucket.com en
www.imageshack.us
Geplaatst: za 8 mar, 2008 08:23
door Punky
Op de foto blijft het moeilijk beoordelen. Misschien dat iemand van het forum een keer een blik wil/kan werpen. Dan zul je sneller antwoord krijgen en kun je de specialist hierop wijzen.
Olie zal namelijk altijd naar beneden druipen net als andere vloeistoffen. Dus op deze foto's kun je niet veel beoordelen, als dat er een druppel onder je carter hangt.
Heb je ook een foto van de hele eend, want daar wordt ik nu ook nieuwsgierig naar.

Geplaatst: zo 9 mar, 2008 22:48
door thomaaas
ff tussen neus en lippen door, maar zou jij je chassis niet als de bliksem willen tectyleren?
Geplaatst: zo 9 mar, 2008 22:53
door TB
Je ziet inderdaad wel een druppeltje olie hangen aan de carterplug. Even nakijken of die wel goed vast zit. En als dat wel t geval is, dan toch maar ff het koperen ringetje vervangen (nadeel is dat er dan we weer nieuwe olie in moet omdat alles er uitloopt).
Aan de zijkanten is het ook wat vettig. Dit lijkt toch wel van de brilrubbers af te komen gok ik.
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 10:40
door leo top
TB schreef: En als dat wel t geval is, dan toch maar ff het koperen ringetje vervangen (nadeel is dat er dan we weer nieuwe olie in moet omdat alles er uitloopt).
Je kunt toch ook je oude olie opvangen en er weer in gieten

Geplaatst: ma 10 mar, 2008 10:53
door TB
Is ook een mogelijkheid ja, al zou ik het zelf meteen verversen.
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 11:03
door Jheronimus
Met een druppel op die hoogte verdenk ik de het linker brilrubber.
Als je het spatbord aan die kant eraf haalt en de motor laat lopen kun je de lekkage (bij de stangetjes onder de cilinder) vaak wel zien.
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 11:12
door leo top
TB schreef:Is ook een mogelijkheid ja, al zou ik het zelf meteen verversen.
Ligt er helemaal aan hoeveel je er mee gereden hebt...
Geplaatst: ma 10 mar, 2008 13:02
door Erikjan
Ik zou het ook vervangen al is het alleen al om dat er wat vuil in kan komen. En er een euro of 6 aan olie in gaat.
Wat betreft de lekage. Misschien kun je een foto maken van de brilrubbers als je daar bij kunt komen met de camera.
Die carterstop lijkt al een nieuwe afdichtingsring tussen te zitten.
Geplaatst: di 11 mar, 2008 15:32
door Duckling
Goed bericht!
Morgen gaat ons eendje opnieuw naar de dierenarts (eendenspecialist)
Jullie informatie heeft geholpen!
Ze zouden het nu echt uitgebreid gaan onderzoeken wat de oorzaak was. We hopen het!
We houden jullie op de hoogte van het verloop
Ik probeer ook nog even via via een foto van onze duckling (jonge eend) op het forum te zetten zodat jullie weten met wie jullie praten
Een vrolijke eendenkwetter van Christine
Edit Jeroen-citroen: Op verzoek een foto van de hele eend
