Pagina 3 van 4

Geplaatst: za 29 mar, 2008 10:24
door pieter franck
thomaaas schreef:
backfire schreef:mmmh optie bioethanol met turbo is dan ook erg aantrekkelijk ;)
van bioethanol krijg je ook meer Oemph toch? :lol: Dan moet je wel n ziekelijk sterke krukas hebben lijkt me :twisted:
dat valt wel mee, wij racen in de prototype klasse van 2cvrt kampioenschap.
Dat betekend 2cv blok, 2cv geslepen nokkenas, visa krukas (met geslepen wangen) visa zuiger en cilinders en cilinderkoppen, 2 dubbele webers.
We hebben op de testbank ongeveer 85 pk, en die krukas vind het allemaal wel goed hoor (toch 24h minstens ;) )
We rijden uiteraard op bioethanol, we zijn dan ook het enige team die dat doet.
En de resultaten zijn ernaar, 3e algemeen klassement, en 1e prototype vorige zondag gereden in Croix-en-Ternois.
Binnenkort gaan we daarop multipoint steken, kwestie van eens goed te testen

Geplaatst: za 29 mar, 2008 11:03
door backfire
Vergeet niet dat ik het niet doe om 85 pk er uit te krijgen maar ik ben met 50 ook al erg content. Daarbij vond ik de turbo een mooie oplossing, lage turbodruk, bioethanol voor de klopvastheid en lekker toeren met mijn 108% bakje.

Geplaatst: za 29 mar, 2008 14:32
door pieter franck
backfire schreef:Vergeet niet dat ik het niet doe om 85 pk er uit te krijgen maar ik ben met 50 ook al erg content. Daarbij vond ik de turbo een mooie oplossing, lage turbodruk, bioethanol voor de klopvastheid en lekker toeren met mijn 108% bakje.
Was maar om te zeggen dat een visakrukas best wel veel kan hebben.
en idd, bioethanol is de ideale brandstof, met zijn hoge octaangetal, LPG heeft dat trouwens ook ;) (kwestie van on topic te blijven)
Ik denk dat je bak eerder zal afzien dan de krukas.

Als je mee multipoint wil gaan, dan zou ik de carb eraf smijten, zorgen dat je een gasklep maakt(of van de sloop haalt), met ineens een tps (throttle position sensor) eraan en liefst nog een luchtmassameter, map (manifold air pressure of vacuumsensor) pak je in je inlaatcollector, en hop, je hebt alle info die de computer nodig heeft om mooi te injecteren.

Kan je ineens veel betere inlaatkanalen maken dan de standaard geknepen dingen die erop zitten
(tijd voor een nieuwe topic? maar hoe doe je dat?)

Geplaatst: za 29 mar, 2008 18:43
door backfire
@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen want dat gaat over mijn restauratie en straks de conversie naar turbo. Als rechtgeaarde hobbyist ga ik natuurlijk eerst zelf aan de slag met mijn su carb op een mooie suck through en maar hopen dat ik mijn nickname en avatar niet te veel eer aan doe :mrgree:

Geplaatst: ma 31 mar, 2008 12:05
door pieter franck
backfire schreef:@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen
en welk topic bedoel je dan? (link?)

Geplaatst: ma 31 mar, 2008 12:08
door Tom Duckpower
pieter franck schreef:
backfire schreef:@pieter, je mag mijn topic wel vervuilen
en welk topic bedoel je dan? (link?)
deze:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=4436

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: ma 11 nov, 2019 10:29
door Bachusrooy
Beste medemensen, graag wil ik dit oude topic nieuw leven inblazen. Ik ben bezig met een restauratie van een blauwe 2cv6 special bwjr80. En wil deze voorzien van een lpi systeem. Het lijkt dat Pieter veel weet van lpg, maar als ik op links klik kom ik nergens. Lijkt ook alsof het onderwerp lpg in combinatie met 2cv dood is. Toch lijkt het een goed streven om met 2 kleine katalysators, lambdasonde en lpg een bijzonder schone eend te bouwen. De conversie naar electrisch rijden vind ik nog te duur en ik vind de 602cc motor zo leuk. Wie kan me zinvolle recente info verstrekken over lpg en lpi in 2cv? Alvast bedankt!

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: ma 11 nov, 2019 18:07
door Geert
LPGO, is niet meer aktief op dit forum, maar kan jou alles over dit onderwerp vertellen.
Hij heeft LPG in zijn eend toegepast, elektronische ontsteking ingebouwd en ontwikkeld En hij heeft een BMW motorfiets motor in een eend gezet .
Misschien kun je hem bereiken via onderstaande link van zijn advertentie op MP.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ios_tablet

Succes .

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: ma 11 nov, 2019 21:31
door Thijs
Of via z'n eigen site 1-2 spark.

Ik heb overigens ook LPG in mijn Dyane ingebouwd.
Helaas geen inspuiting maar een ouderwets systeem.
Er moet hier ergens een verslag staan op deze site.

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: ma 11 nov, 2019 22:37
door VincentK
Geert schreef: ma 11 nov, 2019 18:07 LPGO, is geblokkeerd op dit forum, maar kan jou alles over dit onderwerp vertellen.
Hij heeft LPG in zijn eend toegepast, elektronische ontsteking ingebouwd en ontwikkeld En hij heeft een BMW motorfiets motor in een eend gezet .
Misschien kun je hem bereiken via onderstaande link van zijn advertentie op MP.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ios_tablet

Succes .
Ik ben jong en onwetend. Waarom is hij geblokkeerd?

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: di 12 nov, 2019 08:04
door Geert
Ik heb mijn post enigszins aangepast.

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: di 12 nov, 2019 22:37
door VincentK
ik zie het, het was de tweede keer in korte tijd, dus mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld.

Voor de topic starter, succes met de omzetting. Ben benieuwd naar het resultaat.

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: di 14 jan, 2020 17:47
door Erikjan
ik ben ook vanplan op lpg te gaan rijden. Nu zit ik alleen met de verwarming van de verdamper. Ik lees vaak over een buis rond de uit en een waterpomp. Gaat dit niet koken als je in de zomer een keer op benzine moet rijnden? Ik kan ook niet vinden hoeveel wikkelingen je moet toe passen.

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: di 14 jan, 2020 18:03
door Thijs
Daarom heb ik de pomp over het contact lopen. Contact aan is meteen pomp aan.
Op die manier kookt het eigenlijk nooit.

Het aantal wikkelingen moet je zelf uitproberen.
Ik heb geen wikkelingen maar buizen parallel aan de uitlaat.
Deze lopen zelfs door de kachelpot.

Waarom zou je trouwens in de zomer op benzine willen rijden?
Als je eenmaal lpg hebt ingebouwd dan ga je echt niet meer op benzine rijden...
Starten doe ik ook gewoon op lpg, zelfs in de winter.

Re: LPG in een 2cv

Geplaatst: di 14 jan, 2020 21:42
door Erikjan
ik kan me voorstellen dat het kan gebeuren dat er geen lpg beschikbaar is in sommige landen. vandaar. zou je wat fotos willen maken?