Pagina 3 van 4

Geplaatst: ma 7 apr, 2008 12:36
door Erikjan
Ik heb die van punky in het echt gezien maar die vind ik wel mooi.

Geplaatst: ma 7 apr, 2008 20:31
door David
Wie heeft er F O T O ' S ???

Zijn er meerdere types??

Geplaatst: do 8 mei, 2008 14:32
door Kulio
In de catalogus van Cassis staat een "antivol de direction". Twee uitvoeringen, de ene lijkt gewoon een contactslot en op de andere zit een beugel. Zijn dit stuursloten? Hoe werkt dat?

Geplaatst: do 8 mei, 2008 17:04
door Ralph
Op mijn Burton heb een Velleman VM109 gezet: http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=352746

Dit is een 2 kanaals afstandsbesturing. Het eerste kanaal heb ik voor het contactslot gezet (via extra relais!). Kanaal dicht: geen contactslot.

Het tweede kanaal heb ik ingesteld als 30 sec. timer en aangesloten tussen het contactslot en de startmotor (ook met extra relais). Dus heb je na het drukken op het tweede knopje van de afstandsbediening 30 seconden de tijd om te starten, anders moet je een 2e keer drukken. Als je een slecht startende auto hebt, kun je deze timer natuurlijk ook wat ruimer zetten :wink:

Om te kunnen zien of het ding is ingeschakeld heb ik op de 1e uitgang nog een knipperledje gezet (maar dan op de andere pin van kanaal 1: dus kanaal dicht = ledje aan = geen contactslot).

Dit kastje heb ik in de kofferbak gebouwd (Burton heeft geen motorkapslot en onder het dashboard leek me ook niet handig). Het extra ledje zit wel op een zichtbare plek.

Het ding kost iets van 5 tientjes plus nog een paar euro's voor de extra relais. De codes die de afstandsbediening gebruikt zijn goed beveiligd (een buurman met soortgelijk kastje krijgt je auto dus niet aan het lopen).

Voor het starten moet ik dus op het 1e knopje drukken om stroom op het contactslot te krijgen en op het 2e knopje drukken om daadwerkelijk te kunnen starten. Mocht ik vergeten de "startblokkering" aan te zetten: de auto kan nog niet gestart worden, omdat de startmotor het niet meer doet naar 30 seconden.

Het stroomverbruik in rust is maar iets van 10 mA. Als je vergeten bent de blokkering erop te zetten (dus als je kanaal 1 nog hebt ingeschakeld) komt hier het stroomverbruik van het extra relais bij (maar ook dat is niet heel veel).

Dit ding bevalt me prima en is makkelijk in te bouwen. :P

Ralph

Geplaatst: do 8 mei, 2008 17:08
door Lelijke Eend
Zelf zou ik liever iets hebben wat ik bij me kan dragen (afstandsbediening) die in een bepaalde straal van het kastje in je Eend (of Burton of andere kitcar ;) ) moet zijn voor je kan starten. Zo heb je geen geklooi met knopjes.

Geplaatst: do 8 mei, 2008 17:12
door Ralph
Eeeuh, het IS een afstandsbediening waar ik het over heb.

En misschien een open deur: er zit aan de ontvanger een antennedraad die je af kan knippen om het bereik te beperken.


Edit Jeroen-citroen: Van 2 berichten 1 gemaakt. Dit kun je ook zelf met de edit knop

Geplaatst: do 8 mei, 2008 17:36
door Lelijke Eend
Met knopjes ;)

Geplaatst: do 8 mei, 2008 19:58
door thomaaas
Elmer wil gewoon de renault-kaard in zn eend bouwen, met keyless go weetchewel ;) Gewoon t ding in je broekbuis houden en op 't startknopje drukken ;)

Geplaatst: do 8 mei, 2008 20:12
door Lelijke Eend
Jij snaptum !

Geplaatst: do 8 mei, 2008 21:48
door joe_catchou
ook voor andere liefhebbers stuurontkoppeling .
heb je in 2 soorten dat je je stuur moet meenemen , leuk zicht zeulen met je stuur .
of dat je er af haalt en dan een dop op zet en je stuur kan laten in de koffer
maar ja als ze dan met je stuur aan de haal gaan uit je auto sta je er zelf natuurlijk naar te turen .

Geplaatst: do 8 mei, 2008 21:59
door Ralph
Ik moet inderdaad op knopjes drukken, dat klopt. :(

Maar als ik zo de verhalen hoor over de betrouwbaarheid van het Renault systeem ben ik hier toch niet zo heel rouwig om hoor. 8)

Ralph

Geplaatst: do 8 mei, 2008 22:34
door dyane_maniac
misschien overbodige tip, maar draai je stuur zodat deze in het stuurslot valt. verder denk ik dat jatten meevalt, maar je hoort toch wel gevallen van joyriding en dat wil je ook niet. zichtbare beveiliging werkt dus (goed) preventief, alarmsystemen of zelfbedachte dingen als dat je ergens een extra schakelaartje inbouwt, of alleen kan starten als je het licht aan heb, weet ik het werken ook best goed.

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 00:04
door thomaaas
hehehehe stuurslot is het eerste wat k eraf sloop, soms wil je sleutel niet meer, dan kijk je aardig zuur als je auto alleen nog maar flauw naar rechts wil :lol: :lol:

Maar idd lekker zichtbaar knoop anders zo'n rood wit tape om je stuur, werkt beter dan n stiekum knopje ergens achter, want dan zitten ze toch wel al in je auto ;)

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 07:07
door gerard560
thomaaas schreef:Maar idd lekker zichtbaar knoop anders zo'n rood wit tape om je stuur, werkt beter dan n stiekum knopje ergens achter, want dan zitten ze toch wel al in je auto ;)
maar dan rijden ze er nog niet mee weg
dat lijkt mij ook niet onbelangrijk

natuurlijk diefstal hang een triangel aan een wilekeurige eend
en doe motorkapje open zet hem in vrij en handrem er af en rij waar je heen wil dan helpt start onderbreking ook niet maar dat weet ook niet iedereen :? gelukkig

mvg gerard

Geplaatst: vr 9 mei, 2008 08:52
door dyane_maniac
ik denk niet dat er veel eenden echt gestolen worden, tis meer dat ze een stukje willen rijden. ik heb een keer een aca gezien die ze geprobeerd hebben te jatten. het lukte ze niet om weg te komen, maar de handrem helemaal om gebogen, dahbord aan gort getrokken, ramen stuk, versnellingspook vernield etc.

ja als ze echt willen hebben ze m zo mee