Pagina 3 van 3
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 17:38
door Michiel van G.
nja, brandstof verbruik met benzine gaat omhoog (naar 1:17 in mijn geval) maar verder merk ik er niets aan. 't was dat ik het setje met een prijsvraag had gewonnen, anders had ik het niet geinstalleerd
maar omdat ik hier in de buurt toch geen E85 kan tanken... weet ik niet of ik het er in laat zitten, misschien dat ik het eruit haal en terug zet als de E85 hier ook 90 cent kost.
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 18:27
door dyane_maniac
Michiel van G. schreef:nja, brandstof verbruik met benzine gaat omhoog (naar 1:17 in mijn geval) maar verder merk ik er niets aan. 't was dat ik het setje met een prijsvraag had gewonnen, anders had ik het niet geinstalleerd
maar omdat ik hier in de buurt toch geen E85 kan tanken... weet ik niet of ik het er in laat zitten, misschien dat ik het eruit haal en terug zet als de E85 hier ook 90 cent kost.
en je verbruik was?
je kan nog wel het eea aanpassen qua sproeier. mijnes ree eerst ook onzuiniger, maar daarna zelfs iets zuiniger, maar 1:17 haalt mijn eend zeker niet. ik denk dat er ooit eens een grotere sproeier in is gedraait, dat gaat hartstikke hard, maar wel 1:12.
maar idd e85 is iets onzuiniger. ik deed het ook voor het milieu en zeker niet voor mn portemonnee. maar goed, laatst tankte ik ook 98 voor 1,685 euro/liter

dus dan komt de prijs ook wat dichter bij elkaar. ben benieuwd wat de pomp in purmerend straks gaat vragen voor een litertje e85
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 18:52
door Michiel van G.
Mijn dyane rijdt meestal -op 98- 1:20
maar goed, veel ervaringen heb ik er natuurlijk nog niet mee.
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 20:26
door dyane_maniac
met 1:20 op benzine zou je volgens mij met volledig e85 op 1:18 moeten kunnen komen.
wil je verder gaan dan zou je een blok echt kunnen optimaliseren voor e85. nog hogere compressie, 123 met e85 instelling ed, maarja dat gaat weer een hoop centen kosten. maar als ze e85 gaan verkopen tegen euro95 prijzen wordt het weer interessant.
ik zelf zou graag de monopoint injectie willen hebben waar albert de gier van de 123 ignition) mee bezig is. ik heb nl ook alleen gare carburateurs liggen en een gereviseerde tweetraps carb kost ook al bijna 400.
Geplaatst: vr 6 feb, 2009 11:21
door Martijn, Arnhem
Die van binnenuit vertselbare sproeier is handig idee zeg....ga ik zeker doen. In Nijmegen is trouwens bij Tamoil de E85 ietsjes goedkoper dan benzine.
Zijn er mensen die meer aanpassingen hebben gedaan dan enkel de vlotter en verstelbare sproeier ? Ik heb ergens gelezen dat iemand alle benzineleidingen ging vervangen en pakkingen maar dat lijkt me een beetje onzin.
Martijn Arnhem
Geplaatst: zo 8 feb, 2009 12:18
door BasvanEerden
Vlakbij mijn werk in Alkmaar verkoopt de Tamoil ook E85. Is net zo duur als Euro95.
Geplaatst: zo 8 feb, 2009 22:07
door Martijn, Arnhem
Zal morgen even kijken wat de prijs is. Jammer dat ze geen LPG verkopen.