Pagina 3 van 4
Geplaatst: za 10 mei, 2008 15:17
door supercees
hoe langer de pijp, hoe lager het geluid.
hoe groter de diameter van de pijp, hoe lager het geluid.
hoe korter de pijp, hoe harder de herrie.
de uitlaatgassen hebben bij het verlaten van de motor een temperatuur van tussen de 500 en 800 graden. deze gassen zetten enorm uit zodra ze in de buitenlucht komen, dit heeft een geluidsgolf tot gevolg. 1 van de taken van de uitlaat is de gassen af te koelen voor ze in de buitenlucht komen.
Geplaatst: ma 12 mei, 2008 00:13
door FmXXX-STanie
dat gaan vlammen en knallen worden..
mijn carb is te rijk afgesteld en daardoor komen er onverbrande gassen in mijn uitlaat zodat mijn achter deur en achterspatbord zwart en verbrand zijn...
nu met deze pijp deze is vrij dik binnen diameter van 5.5 cm over de gehele lengte van de uitlaat met een demper die nog iets groter is..
iemand enig idee hoe zoon geluid daar uit komt ??
Geplaatst: ma 12 mei, 2008 00:53
door joe_catchou
braambaramm bambambambrrrrombom brrroooombrambalaram bambamboooombrrroooombarrambararam
ik vermoed zo iets in die stijl

:-p
Geplaatst: ma 12 mei, 2008 19:52
door theo-2cv
ik had eerst een y stuk voor en verder gewoon een pijp naar achter. geen demper dus. ik had weinig last van het geluid maar de omstanders vonden het iets minder. de politie had er geen moeite mee. het was iig echt een lekker zwaaur geluid. dat door 2 pijpen door de achter bumper naar buiten gingen.
omdT ik toch schrik kreeg van de politie (door een of ander verhaal op de tv) heb ik toch maar weer de orginele 1ste demper geplaats. en de rest een open pijp.
lekker geluidje. bij de 4000 toeren knettert hij even en de rest komt er een laag geluid uit. het is gewoon een v8 !!
als je gewoon een open spruitstuk hebt, heb je ook een mooi geluidje. op de trug weg van de nationale 2cv meeting in duinkerken is mijn uitlaat voor de eerste demper los getrilt. (nog 216 km te gaan). er kwam een dik harley davidson geluidje uit.
je werd er wel doof van en ik was blij toen ik um op de oprit weer uit kon zetten. je had de mensen onderweg eens moeten zien kijken.
mijn bestel is nog orgineel. en dat blijft nog wel even.

Geplaatst: di 13 mei, 2008 17:06
door 2cvfreak
theo-2cv schreef:


wow dit is de eerste keer dat ik je eend zie op een andere foto dan je avatar
hoe heb je die spoiler zo gekregen??
Geplaatst: di 13 mei, 2008 17:08
door thomaaas
Die spoilers zijn koopbaar
[en thomaaas wil r ook wel eentje

]
Geplaatst: di 13 mei, 2008 19:52
door björn
sorry maar met zoon ding word in mijn ogen een eend net een winkelwagentje
maar dat is mijn smaak
das ook het mooie van eend doe het maar heb plezier motto
Geplaatst: za 21 feb, 2009 15:52
door theo-2cv
ik vind het wel leuk staan.
net het staartje van een eendje (dier)
die dingen zijn hier en daar te koop. hoffman kan ze nog leveren dacht ik.
ze zijn trouwens ook nog verrekte handig als hangtafel of tafel om op te picknincken.
maar een gewoon klepje vind ik ook heel mooi. maar deze vind ik mooi bij deze eend passen.
groeten theo
Geplaatst: za 21 feb, 2009 19:23
door Jerre
Ik ben ook van plan m'n uitlaat aan te passen
Zo, een dikke Sidepipe
BTW: ff een vraagje, als je er met 2/3 man inzit, komt ie dan al zo laag te staan als ie nog op de standaart hoogte staat ???
Geplaatst: za 21 feb, 2009 20:50
door Willem2
Hee, die zag ik gister ook op Snail... Mooie auto1
Geplaatst: vr 27 feb, 2009 00:05
door Erikjan
Ik reed nog met een orginele uitlaat. Het is de bedoeling dat er van die staande uitlaten opkomen achter de cabine. Kan ik nu ook gelijk aan beginnen hij ligt nu toch helemaal uitelkaar.
Geplaatst: vr 27 feb, 2009 10:02
door BasvanEerden
Van de burton wil ik nog wel een keer de 1e demper willen vervangen door wat moois. En met die dubbele pijpen die ik nu heb moet dat denk ik wel lukken. Wie weet er een goede oplossing? Ik had in mijn oude Fiat 600 abarth een mooi spaghettispruitstuk want van 4-naar-2 liep en dan naar de einddemper. Is er ook zo iets van 2-naar-1 en dan op de 2e demper aansluit?
Geplaatst: vr 27 feb, 2009 10:19
door rusty
Erikjan schreef: hij ligt nu toch helemaal uitelkaar.
hoezo dan?? auto is toch pas 'net' klaar?!?!
Rusty
Geplaatst: zo 1 mar, 2009 00:38
door Erikjan
Hij was indd. net iets meer als een jaar op de weg. Heb er 30.000 km in gereden maar toen had ik het ff mis. Heb de pickup over een paal gereden. Dit is zo hard gegaan dat het chassis en de vooras buis krom zijn. Het rechter spatbord is niet veel van over en de ribbelkap is ook beschadigd helaas. Vandaar dat ie uitelkaar ligt. Ben nu alles aan het overzetten op een nieuwe chassis.
Geplaatst: do 26 mar, 2009 22:25
door Flevo_Duck
Ik heb wel eens gezien bij een 4cilinder 1300cc blok dat iemand een originele uitlaat zo had verzaagd en verlast dat hij 2 "originele" uitlaten naar achter had stond erg mooi maar kan je ook zonder al teveel moeite dit ook toepassen op een standaard 602cc blok toepassen een aparte uitlaat voor elke cilinder zonder eerste demper bv....