Pagina 3 van 4

Geplaatst: za 14 jun, 2008 12:15
door annemeee
:shock: :shock:
jeejtje man..

Geplaatst: za 14 jun, 2008 12:18
door backfire
Inderdaad vorige eigenaar verantwoordelijk stellen en geld terug eisen.

Anders ben je zo 1500 Euro kwijt voor het legaal maken van je eend (lees donor eend kopen, goedgekeurd chassis en alles netjes via RDW regelenen).

Geplaatst: za 14 jun, 2008 14:48
door supercees
nu ik dit zo lees ben ik blij dat ik gisteren niet overstag ben gegaan met de aanschaf van een eend, ook met gegalvaniseerd chassis. ik kon het chassisnummer namelijk niet vinden waar het zou moeten staan.

dat hij hiervoor wel goedgekeurd is zegt wat over de verschillende apk stations. de lomax van mijn vader was al 5 jaar door de apk-keuring gekomen, voordat een oplettende keurmeester zag dat 1 getal in het chassisnummer niet klopte. gelukkig is het makkelijk om van een 6 een 8 te maken....

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 12:17
door BasvanEerden
JEETJE dat is balen zeg!! Ik kneep hem ook toen ik met mijn burton voor het eerst bij de RDW kwam. Maar niks aan de hand. Ik heb dan geen galva-chassis. Maar ik hoorde van iemand dat hij met zijn eend ook problemen had. Maar wat ga je nu doen??? HEEL VEEL STERKTE!!

Geplaatst: ma 16 jun, 2008 20:59
door Michiel van G.
ronduit ***
je hebt de pech dat je het bij de RDW al hebt laten zien, die blijven nu letten op deze auto (in de zin dat het kenteken verloren zal gaan)

daarnaast is er nu geen officiele manier meer om de auto terug op de weg te krijgen, ofwel een dure plantenbak. Dat idee van de rechtsbijstand is geen gek idee, ik hoop voor je dat het goed komt.

hebben ze het staande chassisnummer al ongeldig verklaard of niet? anders moet je hier maar eens even een foto posten van het 'originele' chassisnummer

Geplaatst: di 17 jun, 2008 09:37
door Ronald
Michiel van G. schreef: daarnaast is er nu geen officiele manier meer om de auto terug op de weg te krijgen, ofwel een dure plantenbak.
Is dat zo?
Volgens mij mag je 1/3 van je auto vervangen, of geldt dat in dit soort gevallen niet meer?
Nu weet ik natuurlijk niet hoe origineel de rest nog is, maar als dat nog kan zou ook ik dat liever door de vorige eigenaar laten doen denk ik.

In ieder geval fors balen. Sterkte ermee!!
En geneer je vooral niet om om raad te vragen hier op het forum als de verkoper wat 'onwillig' gaat doen.

Geplaatst: di 17 jun, 2008 10:56
door Guyot
Dat is echt balen zeg. Denk je eindelijk in je nieuwe witte eendje te kunnen rijden, krijg je dit gezeur.
Hoe gaat het normaal dan met die gegalvaniseerde chassis, daar kan je toch door de RDW een nummer in laten slaan zodat het weer klopt? Kan dat nu niet meer?

Sterkte!

Geplaatst: di 17 jun, 2008 11:08
door backfire
Nou volgens mij moet je nu aan kunnen tonen hoe je aan de eend gekomen bent. Dus je zult aan aankoopbewijs nodig hebben. Dit moet net zo ver terug gaan dat de RDW er van uit kan gaan dat het niet om een omgekatte auto gaat. Dus degene die er een galva chassis onder geplakt heeft moet aan kunnen tonen dat hij deze heeft aangeschaft en hij zal het orginele chassis moeten kunnen overleggen.

Oude galva chassis hebben niet eens goedkeur dus dat kan nooit officieel geweest zijn.

Geplaatst: di 17 jun, 2008 12:24
door thomaaas
Shit man, das echt superklote!!! :? :evil:

Misschien nu ergens een donoreend vinden oid. Sommige eendenboeren laten hun donoreenden schouwen voor ze ze uit elkaar halen, en hebben dan nog een geschouwde rechtervoorpoot liggen. Misschien kun je daar ook wat mee? ;)

Geplaatst: di 17 jun, 2008 20:48
door the Nosepicker
Ronald schreef:Volgens mij mag je 1/3 van je auto vervangen, of geldt dat in dit soort gevallen niet meer?
Dat mag, mits je het op de normale, officiƫle manier doet. Dus eerst langs de RDW voor een nieuw nummer ipv zelf (of de vorige eigenaar) een nummer er in jassen en dan naar de RDW.

Geplaatst: di 17 jun, 2008 23:03
door joe_catchou
voor het Nr in een galva.chassis die staan in de linker acher poot dacht ik onderaan of zijkant.
iets van een 30cm van de bevesteging achter as of trommel rem

Geplaatst: zo 22 jun, 2008 12:07
door siemen
je had nooit naar de rdw toe gemoeten!
nu kan je niks met de eend.
je oude kenteken inleveren en op zoek gaan naar een ander oud (verot) chassis met compleet kenteken.
voor de rest is het een peace of cake!

Geplaatst: zo 22 jun, 2008 22:49
door Daan88
siemen schreef:je had nooit naar de rdw toe gemoeten!
klopt, maarja ik dacht dat het gewoon een kwestie was van het nummer her-inslaan omdat het niet goed leesbaar was.

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 02:30
door thomaaas
fok man!!! Maar je krijgt de "restanten" wel terug van de RDW???

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 11:33
door Eminence Grise
is er al een identiteits onderzoek gedaan.....