lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 28 jun, 2008 19:29

Menie is een prima basis op metaal. Loodmenie bestaat niet meer helaas, maar, een vervangingsproduct bestaat.
echter moet je daar overheen wel nog een primer aanbrengen als hechtlaag. En vooral goed schuren, dan wordt het zo glad als mogelijk.

Fertan werkt, echter moet je het eerst wegspoelen met WATER(!) en vervolgens met primer behandelen. Beter is een roestplek kaal te maken en deze met menie in te smeren.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

heeey

Bericht door Eendeke » za 28 jun, 2008 19:32

heeey,
dank je! Menie, waar kan ik dat dan kopen???? Ik heb geen idee! IIG niet bij de brezan geloof ik haha!

Bob

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 28 jun, 2008 20:21

bij een verfspecialist. Die moet het hebben. Op marktplaats wordt overigens nog wel eens échte loodmenie aangeboden.
Verbruik: Afbeelding

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 29 jun, 2008 10:39

Michiel van G. schreef:bij een verfspecialist. Die moet het hebben. Op marktplaats wordt overigens nog wel eens échte loodmenie aangeboden.
ik kan hier in amsterdam ook nog loodmenie krijgen. er zit zelfs lood in de gister gekochte kwastbare autolak. zie: mijn topic, (op pagina 11)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

inzetdeel bodemplaat!

Bericht door Eendeke » di 1 jul, 2008 19:39

Wie heeft er ervaring met een inzetdeel voor een bodemplaat, dus dat is een kwart!
Bij mij zit er eigenlijk maar een ieniemienie gaatje, maar dat moet wel gerepareerd worden. De hele bodemplaat is keihard, dus vind ik zondevan de bodemplaat en mijn geld. Zo een kwart kost maar 19,50 namelijk!
Ik hoor het wel :wink:
Bob

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 1 jul, 2008 20:31

Een echt ienemiene gaatje zou ik niet eens dichtmaken,
of anders alleen maar met een plaatje dichtmaken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 1 jul, 2008 21:52

als die gootjes in je bodemplaat nog goed zijn zou ik er gewoon een plaatje in lassen.
is zonde om die heele bodemplaat eruit te breken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 1 jul, 2008 22:55

gat boren en rubber doppie erin
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

koets

Bericht door Eendeke » zo 6 jul, 2008 18:57

Hallo Allemaal,

Nou, ik ben vandaag weer bezig geweest, met hulp, want anders was het niet gelukt hoor!
De koets is los van hret chassie :shock: Eindelijk..... We hadden geen gereedschap voor het stuur, dus dat was een rotklus!
Nu denk ik WAAR BEN IK AAN BEGONNEN!!!!

Het is toch meer dan ik gedacht had. Er moet toch aan de voetenbak gelast worden toen hij loskwam jammergenoeg!
Voor de rest alles schoonmaken met staalborsteltjes etc etc. Fertan moet ik nog kopen, maar ik heb een halve liter loodmenie gescoord :wink:
Ik wilde het kaal maken, da Fertan, dan loodmenie, dan primer en dan lak. Is dat goed?

Hoe kan ik de koets trouwens makkelijk vervoeren op een kaaretje, en hoe groot moet de minimaal zijn???? Ik leg er dan twee balken op, dat weet ik al wel....

Voor de rest moet de andere nog los, deze motor kan volgende week eraf, alles zit al wel los.

Heb jammergenoeg geen foto's, daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad :cry:
Groetjes Bob

O ja, en onder het raamrubber (ik heb het raam er wel uit gekregen, aleen in honderduizend stukjes :cry: :cry: hahahaahahaha Handige tips??

Eronder zitten dus 2 misschien 3 of straks meer kleine gaatjes van ongeveer 3 mm. Wat moet ik hiermee doen????? Dicht lassen??? OF smeren :?

Ik hoor het graag!

MVG BOB


Edit J.C : Van 2 berichten 1 gemaakt

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

raamkader

Bericht door Eendeke » di 8 jul, 2008 19:20

Ik heb even een vraagje, en hoop op antwoord :wink:
In het raamframe, dus onder het rubber zitten twee ronde gaatjes, vlakboven de gaten van de ruitenwisserasjes.. Horen deze gaatjes er alletwee in de zitten, want ze zitten precies boven de ronde gaten van de ruitenwisser?????? Ook op gelijke afstand.
Bij de andere eend snij ik het rubber maar kapot om het raam eruit te halen, dat is denk ik het slimste toch?

Voor de rest ben ik dankzij Douwe Dyane al mjin verfspullen in A-Dam kunnen kopen. JEEEEEEEEJ

Groetjes Bob en hoor het graag!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 8 jul, 2008 20:30

Die gaatjes horen er niet te zitten. En de ruit kun je er normaal goed uitdrukken. Even binnen helpen met de rubber eens lostrakken van de plaat, gaat na veel jaren vaak vastplakeen. Dan voorzichtig met de voeten losdrukken naar buiten. Heel geleidelijk van de ene naar de anere kant anders sneuvelt je ruit alsnog. En schoenen uit als je geen krassen op de ruit wilt. Een beetje hulp van iemand buiten de auto is ook wel handig.
Succes
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 8 jul, 2008 20:53

Bij een gelaagde ruit kan je beter het rubber stuksnijden. Al breekt die niet in duizend stukjes.
tweeceevees zijn leuk!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 10 jul, 2008 17:37

die gaatjes horen er niet in!
hoe groot zijn die gaatjes?
als ze wat klein zijn dan gewoon dicht lassen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » vr 11 jul, 2008 12:00

het dicht lassen wat siemen zegt lijkt mij het mooiste...

heb je foto,s van de gaatjes?
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 11 jul, 2008 13:14

net een nieuw toestel, oude was kapot, dus zal morgen even kijken! Zijn hele kleine gaatjes, dus kunnen makkelijk dicht denk ik!
Ben nu met mijn voorspatborden bezig, JEETJE, wat een troep!!!
Lijkt wel of er aan gesoldeert is en allemaal kit etc! De gaten vallen er gewoon in! Geloof niet meer dat ze te redden zijn. Met de staalborstel op de boor aan de binnenkant een gatenkaas!!!!
Als iemand (in de buurt) betere heeft neem ik ze graag over! Dit is niets!
Groetjes en zal foto's maken,

Bob

Plaats reactie