Pagina 3 van 35
Geplaatst: za 28 jun, 2008 19:29
door Michiel van G.
Menie is een prima basis op metaal. Loodmenie bestaat niet meer helaas, maar, een vervangingsproduct bestaat.
echter moet je daar overheen wel nog een primer aanbrengen als hechtlaag. En vooral goed schuren, dan wordt het zo glad als mogelijk.
Fertan werkt, echter moet je het eerst wegspoelen met WATER(!) en vervolgens met primer behandelen. Beter is een roestplek kaal te maken en deze met menie in te smeren.
heeey
Geplaatst: za 28 jun, 2008 19:32
door Eendeke
heeey,
dank je! Menie, waar kan ik dat dan kopen???? Ik heb geen idee! IIG niet bij de brezan geloof ik haha!
Bob
Geplaatst: za 28 jun, 2008 20:21
door Michiel van G.
bij een verfspecialist. Die moet het hebben. Op marktplaats wordt overigens nog wel eens échte loodmenie aangeboden.
Geplaatst: zo 29 jun, 2008 10:39
door dyane_maniac
Michiel van G. schreef:bij een verfspecialist. Die moet het hebben. Op marktplaats wordt overigens nog wel eens échte loodmenie aangeboden.
ik kan hier in amsterdam ook nog loodmenie krijgen. er zit zelfs lood in de gister gekochte kwastbare autolak. zie:
mijn topic, (op pagina 11)
inzetdeel bodemplaat!
Geplaatst: di 1 jul, 2008 19:39
door Eendeke
Wie heeft er ervaring met een inzetdeel voor een bodemplaat, dus dat is een kwart!
Bij mij zit er eigenlijk maar een ieniemienie gaatje, maar dat moet wel gerepareerd worden. De hele bodemplaat is keihard, dus vind ik zondevan de bodemplaat en mijn geld. Zo een kwart kost maar 19,50 namelijk!
Ik hoor het wel
Bob
Geplaatst: di 1 jul, 2008 20:31
door André Post
Een echt ienemiene gaatje zou ik niet eens dichtmaken,
of anders alleen maar met een plaatje dichtmaken.
Geplaatst: di 1 jul, 2008 21:52
door siemen
als die gootjes in je bodemplaat nog goed zijn zou ik er gewoon een plaatje in lassen.
is zonde om die heele bodemplaat eruit te breken!
Geplaatst: di 1 jul, 2008 22:55
door supercees
gat boren en rubber doppie erin
koets
Geplaatst: zo 6 jul, 2008 18:57
door Eendeke
Hallo Allemaal,
Nou, ik ben vandaag weer bezig geweest, met hulp, want anders was het niet gelukt hoor!
De koets is los van hret chassie

Eindelijk..... We hadden geen gereedschap voor het stuur, dus dat was een rotklus!
Nu denk ik WAAR BEN IK AAN BEGONNEN!!!!
Het is toch meer dan ik gedacht had. Er moet toch aan de voetenbak gelast worden toen hij loskwam jammergenoeg!
Voor de rest alles schoonmaken met staalborsteltjes etc etc. Fertan moet ik nog kopen, maar ik heb een halve liter loodmenie gescoord
Ik wilde het kaal maken, da Fertan, dan loodmenie, dan primer en dan lak. Is dat goed?
Hoe kan ik de koets trouwens makkelijk vervoeren op een kaaretje, en hoe groot moet de minimaal zijn???? Ik leg er dan twee balken op, dat weet ik al wel....
Voor de rest moet de andere nog los, deze motor kan volgende week eraf, alles zit al wel los.
Heb jammergenoeg geen foto's, daar heb ik gewoon geen tijd voor gehad
Groetjes Bob
O ja, en onder het raamrubber (ik heb het raam er wel uit gekregen, aleen in honderduizend stukjes

hahahaahahaha Handige tips??
Eronder zitten dus 2 misschien 3 of straks meer kleine gaatjes van ongeveer 3 mm. Wat moet ik hiermee doen????? Dicht lassen??? OF smeren
Ik hoor het graag!
MVG BOB
Edit J.C : Van 2 berichten 1 gemaakt
raamkader
Geplaatst: di 8 jul, 2008 19:20
door Eendeke
Ik heb even een vraagje, en hoop op antwoord
In het raamframe, dus onder het rubber zitten twee ronde gaatjes, vlakboven de gaten van de ruitenwisserasjes.. Horen deze gaatjes er alletwee in de zitten, want ze zitten precies boven de ronde gaten van de ruitenwisser?????? Ook op gelijke afstand.
Bij de andere eend snij ik het rubber maar kapot om het raam eruit te halen, dat is denk ik het slimste toch?
Voor de rest ben ik dankzij Douwe Dyane al mjin verfspullen in A-Dam kunnen kopen. JEEEEEEEEJ
Groetjes Bob en hoor het graag!
Geplaatst: di 8 jul, 2008 20:30
door AZL57
Die gaatjes horen er niet te zitten. En de ruit kun je er normaal goed uitdrukken. Even binnen helpen met de rubber eens lostrakken van de plaat, gaat na veel jaren vaak vastplakeen. Dan voorzichtig met de voeten losdrukken naar buiten. Heel geleidelijk van de ene naar de anere kant anders sneuvelt je ruit alsnog. En schoenen uit als je geen krassen op de ruit wilt. Een beetje hulp van iemand buiten de auto is ook wel handig.
Succes
Geplaatst: di 8 jul, 2008 20:53
door marcopr
Bij een gelaagde ruit kan je beter het rubber stuksnijden. Al breekt die niet in duizend stukjes.
Geplaatst: do 10 jul, 2008 17:37
door siemen
die gaatjes horen er niet in!
hoe groot zijn die gaatjes?
als ze wat klein zijn dan gewoon dicht lassen!
Geplaatst: vr 11 jul, 2008 12:00
door 2cvfreak
het dicht lassen wat siemen zegt lijkt mij het mooiste...
heb je foto,s van de gaatjes?
Geplaatst: vr 11 jul, 2008 13:14
door Eendeke
net een nieuw toestel, oude was kapot, dus zal morgen even kijken! Zijn hele kleine gaatjes, dus kunnen makkelijk dicht denk ik!
Ben nu met mijn voorspatborden bezig, JEETJE, wat een troep!!!
Lijkt wel of er aan gesoldeert is en allemaal kit etc! De gaten vallen er gewoon in! Geloof niet meer dat ze te redden zijn. Met de staalborstel op de boor aan de binnenkant een gatenkaas!!!!
Als iemand (in de buurt) betere heeft neem ik ze graag over! Dit is niets!
Groetjes en zal foto's maken,
Bob