Renovatie van de Skidder Eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » zo 14 sep, 2008 18:19

Zo, vanmorgen met de Burton allerlei Eend-onderdelen naar een schuur in Oost-Enschede gebracht. En wat een weer vandaag zeg, lekker met de koffie en de lunch buiten gebuurt met de mensen waar de schuur op het erf staat.

In middels is alles in de RX5 gezet. Dat spul werkt wel prettig, vloeit lekker makkelijk en wat je er teveel opsmeert valt er na verloop van tijd aan de onderkant weer af ;)
Het is wel een onplezante geur die aan je handen blijft zitten, ik ken lekkerder-ruikende oplosmiddelen.

Bijkomend voordeel is dat ik weer mijn studentenkamer in kan, die stond eerst stampesvol.

Ik wilde een mooie foto maken van een Burton die bijna helemaal ingeveerd was omdat hij een Eend had opgeslokt maar de batterijen waren een beetje op...

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » wo 17 sep, 2008 11:03

Gisterenmiddag even naar de schuur om RX10 te kwasten. Er wordt aangeraden met 10-15% RX5 te verdunnen, dat is ook wel nodig ook want zonder is het vrij dikke meuk.

Na verdunning vloeit het net zo lekker als de RX5. Ik ben een groot fan van meerdere dunne laagjes (in plaats van dikke klodders, dat blijf je zien en wordt niet mooi) dus is de eerste laag zowiezo niet dekkend.

Nu weer even een paar dagen andere dingen doen.

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » vr 26 sep, 2008 17:12

Tussen het andere-dingen-door-doen gisteren weer even naar de schuur om met de Eend te knuffelen. Alles is nu bijna dekkend geschilderd. RX10 geeft wel een heel mooi zwart-metallic effect. Misschien zou je er je plaatwerk mee kunnen spuiten, en dan met blanke lak als toplaag... maar ik ga nog steeds voor geel.

Koets is nog bij de ontlakker, die jongens hebben het kennelijk druk. Volgende week chassis halen en dan kan het opbouwen beginnen.

Bij deze de toezegging dat er dan ook weer foto's komen!

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » ma 6 okt, 2008 21:45

Druk weekendje, spul van de schuur in Weerselo naar mijn sleutelplek in Enschede gebracht. Onderweg nog even langs Duckservice in Gildehaus, even een chassis halen.

Afbeelding

Toch blij dat mijn ouders de Voyager aan hebben gehouden, wat een geweldig apparaat als je veel zwaar spul moet verzeulen!

Zoals op de foto te zien is een galvani-chassis. TüV geprüft en papier van Gutachten. Of hij volgens Reinheitsgebot gebrouwen is weet ik niet.

Heb ook twee nieuwe achterdeurtjes. Zaakje allemaal netjes schuren en dan kan het naar de spuiter.
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

hee

Bericht door Eendeke » ma 6 okt, 2008 21:53

Hee hallo,

Nou, je kunt weer even voorruit zie ik :wink:
SUCCES

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » di 7 okt, 2008 15:34

nou inderdaad wat je zegt eendeke!
succes ben benieuwt naar de foto,s !

succes
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » wo 8 okt, 2008 14:42

Omdat het chassis toch veel zwaarder is dan origineel (en de koets na verzinken ook vrees ik) vraag ik me af of ik geen stuggere veren nodig heb; zie ook:

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=145248#145248

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » wo 8 okt, 2008 14:56

Die Voyager zekert. :shock:

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » zo 26 okt, 2008 22:19

Het project vordert gestaag. Naast afstuderen en door de weeks werken aan het C,mm,n project (Auto van de Toekomst) werk ik in het weekend lekker aan mijn oldtimer.

Afbeelding

Chassis begint langzaam aangekleed te raken.

Afbeelding

Een paar nieuwe onderdelen.

Afbeelding

Plastic klemmetjes waren moeilijk te krijgen, gelukkig waren bij de automaterialenzaak nog mooie klemmetjes te vinden.

Afbeelding

Wat een werk om die remleidingen in de achterasbuis te frunniken zeg! En dan past het gezigzagde plaatje ook niet in de daarvoorbestemde uitsparingen. Kan ik dit blik gewoon een beetje bijvijlen? Het is vast de bedoeling dat het in die deukjes valt...
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 26 okt, 2008 22:24

kan je de spiraal niet een draai geven .
rvs leiding neem ik aan
see you when you see me

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » ma 27 okt, 2008 16:12

inderdaad een roestvrije leiding (nieuw). De draaing is niet zozeer het probleem, de lipjes links en rechts vallen niet in de (volgens mij daarvoor bedoelde) uitsparingen in de draagarm.

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » ma 27 okt, 2008 16:18

Skidder schreef:Het project vordert gestaag. Naast afstuderen en door de weeks werken aan het C,mm,n project (Auto van de Toekomst) werk ik in het weekend lekker aan mijn oldtimer.
He cool, ik wist niet dat jij aan het C,mm,n project werkt! student uit enschede zag ik al staan. wat voor een studie doe je?
Die auto (het exterieur iig) staat al een hele tijd bij mij op de faculteit tentoongesteld, bij industrieel ontwerpen in delft, wel cool

En goed bezig met je eend!

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » di 28 okt, 2008 22:14

Ik was afgelopen week nog in Delft, toen zag ik hem ook staan. Ik studeer Telematica, mijn afstudeer onderzoek gaat over voertuig-voertuig communicatie, met als doel een over-the-horizon view te maken. Het idee is een snelheidsprofiel van de komende 10km weg, waar dan weer geautomatiseerde systemen als file-rij-assistentie en adaptive cruise control op kunnen werken. Er staat ook een promotie onderzoek in de steigers wat eigenlijk een voortzetting is van mijn afstudeeronderzoek maar dan in een groot project met een consortium van bedrijven en de 3 TUs.

Een van mijn afstudeerbegeleiders zit in de weg en verkeer wereld en had me op het C,mm,n project gewezen, leuk om er bij te doen; dan kan ik een deel van mijn onderzoek direct toepassen in een autorijsimulator :)

Oh en ik mag *gratis* naar de AutoRAI ;)

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » ma 3 nov, 2008 20:11

Afgelopen zondag weer wat gedaan, achterpootjes zijn nu compleet en de remleiding zit er in. De lagers waren nog in orde, dus die heb ik na schoonmaken teruggeplaatst.

De voorlagers waren flink versleten, zo erg dat er bij inveren duidelijk een hobbel voelbaar was. Zelfs zo erg dat bij inveren de hele arm een eindje naar buiten uitwijkt op het moment dat de 'hobbel genomen wordt'. Dus daar moet ik nieuw spul in doen, dan ook gelijk alle lagers lijkt me.

Ook lekker gespeeld met m'n nieuwe sleutel 46. Alsof je een boorplatform aan het bouwen bent...

Nog iets waarvan ik niet meer weet waar het ookalweer hoorde:

Afbeelding

Wie helpt me?
Laatst gewijzigd door Skidder op zo 23 aug, 2009 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 3 nov, 2008 20:13

Uitlaatrubber klemmen, bij de achterzijde van de uitlaat.
Daar waar het rubber aan de koets (en chassis?) wordt gebout...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie