Pagina 3 van 6

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 17:13
door André Post
Is ook niet nodig, jij hebt een ampere meter dan?
Kan ook nog zijn dat jouw dynamo niet in de plus regelt maar in de min.
Hier nog een ouder schema.
Afbeelding

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 17:16
door Gerard2cv
Hoeveel lampjes heb jij dan op je dashboord zitten?

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 18:12
door DUKW
hoe kan ik zien of hij via de plus of min geregeld is?

volgens mij heb ik helemaal geen contorlle lampje heb allen een amperen meter

ik ga morgen even me anker laten meten. en dan het boeltje weer in elkaar zetten.

maar het zou dus kunnen dat me spaningsregelaar kapot is omdat die helemaal geen stroom zet op de gele ext draat?

zou die te maken zijn of moet ik dan op zoek naar een anderen .

gr dukw

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 18:23
door Frank-2cv
DUKW je zou echt eens die site moeten bekijken. Daar staat mooi beschreven hoe je kunt zien of een dynamo van de plus of van de min is geregeld.
Op de site staat tevens aangegeven welke dynamo bij welke spanningsregelaar hoort. Daar kun je tevens aan zien of ie van de plus of van de min is geregeld. De dynamo's van voor 7'62 hebben een kleine spanningsregelaar en van na 7'62 een grote spanningsregelaar. Ik zal straks eens wat foto's maken van mijn dynamo's + ankers, dan kun je het verschil zien.

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 19:21
door DUKW
ik ben al op die site aan het zoeken geweest.
heb der wel het 1 en ander uit gehaalt. maar ik vind mijn spaningsregelaar al groot. hoe groot moet een nog groteren zijn dan? kan je daar ook mischien eens wat plaatjes van maken.

gr dukw

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 19:36
door Frank-2cv
Wat voor spanningsregelaar heb je? Dat zal er zeker opstaan, vaak ook het type regelaar.
Dan kijk je in het schema ,wat op de site staat, om te zien of je spanningsregelaar erbij staat. Dan weet je in ieder geval of het een oud of nieuw type spanningsregelaar is.
Dan moet even kijken op je dynamo schild of er een type benaming aanwezig is. (Dit wil nog niet alles zeggen, omdat er met die schildjes gerommeld kan zijn).
Zou je eens wat foto's kunnen maken van je dynamo en van je spanningsregelaar?

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 19:54
door Frank-2cv
Hier een foto van de 2 verschillende ankers.
Links de Ducellier en rechts de Paris Rhone.
http://s69.photobucket.com/albums/i69/F ... 000220.jpg

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 20:58
door AZL57
De grote regelaar is ongeveer 15 tot 20 cm breed de kleine 10 cm. Als je hem open maakt is het nog simpeler, de grote heeft 3 spoelen de kleine 2.

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 21:50
door DUKW
ik heb 3 spoelen dus een nieuwe type zou je zeggen en der is zo ie zo gekloot met de dynamo zelf ook daar kwam ik binnen in een kroonsteentje tegen. ga morgen foto's maken en de nr noteren voor jullie hoop dat dat meer info geeft dan.

waar zou ik anders aan een kompleten dynamo met spaningsregelaar kunne vinden of is daar moeilijk aan te komen?


gr dukw

Geplaatst: wo 10 sep, 2008 23:31
door AZL57
Wat voor bouwjaar is jouw auto?

Geplaatst: do 11 sep, 2008 08:57
door DUKW
hij is van december 1955.
dus je zou zeggen dat die een kleine spanningsregelaar zou moeten hebben


gr dukw

Geplaatst: do 11 sep, 2008 09:14
door Gerard2cv
DUKW,heeft de dynamo bij jouw wel gewerkt of nog nooit?

Geplaatst: do 11 sep, 2008 13:26
door DUKW
hij heeft eventjes gewerkt. allen met testen van de motor deed die het.

gr dukw

Geplaatst: do 11 sep, 2008 14:10
door Gerard2cv
Ik heb het schema van Frank eens zitten bestuderen en zag dat de Ampere
meter over het contactslot naar de regelaar loopt,dus als je een lamp op
de plusdraad bij de regelaar los maakt en de lamp daar met massa verbind
zou de meter uit moeten slaan

Geplaatst: do 11 sep, 2008 14:24
door DUKW
je bedoelt dan de rode draat?
of de blauwe want op die krijg ik gewoon stroom.

gr dukw