Maximaal 60km/h in de 4de versnelling!!

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 7 dec, 2008 19:44

Sjoerdje,
Het was niet mijn bedoeling je schrik aan te jagen. Mocht dat het effect zijn van mijn berichten dan spijt me dat. Ik wil niks liever dan dat je nog jaren onbezorgd in je eend kan rijden.
Maar als ik het zo lees, gaat dat wel lukken. Veel plezier! :D
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » zo 7 dec, 2008 20:01

Hoi, Hanzzl

Het valt wel mee met de schrik.
Ik baalde wel een beetje van die reacties.
Er staan n.l. nog heel wat reparaties en aanpassingen op mijn lijstje, voordat mijn eendje "klaar"is.
Ik moet je eerlijk zeggen, een nieuw motorblok stond daar niet bij.
Bedankt voor je reactie,

Sjoerd
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 7 dec, 2008 20:09

dyane_maniac schreef: als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer, je zuiger groeit toch niet? ikke niet begrijpen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
Locatie: Vuren
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 7 dec, 2008 22:42

Ik herken deze kuren wel. Inhouden in z'n 4.
Gereviseerde remklauwen erop, remblokken vervangen, euvel nog steeds aanwezig.
Bleek achteraf dat de carburateur los zat, waardoor hij valse lucht aanzoog. Vastgezet en nu geen problemen meer.
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 8 dec, 2008 10:07

supercees schreef:
dyane_maniac schreef: als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer,
wel dus, door massa traagheid. dat is mij altijd duidelijk gemaakt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 8 dec, 2008 10:32

Ik kan me wel voorstellen dat daar wat beweging in kan zitten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 8 dec, 2008 18:18

We hebben misschien een oorzaak nog over het hoofd gezien. Als het s' ochtends onder de 4 graden is en de lucht is vochtig dan kan je carburateur bevriezen als je het hoesje niet voor de grille hebt.
Ik heb dat een keer gehad onderweg richting frankrijk, toen ik een 100km onderweg was kwam ik in in nevelig maasdal terecht en de eend was op gegeven moment niet meer vooruit te branden. Bij controle bleek de carburateur op de warme motor toch ijskoud te zijn. (hij heeft warmte nodig om benzine te verdampen). Na plaatsing van het hoesje verder geen problemen meer gehad....
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » ma 8 dec, 2008 18:49

Het winterkapje zit ervoor.
Ik heb dit probleem overigens al 2x eerder gehad. De eerste x was zo'n 2 maanden geleden, met aanzienlijk hogere temperaturen.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5242
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 9 dec, 2008 12:42

Is je oliekoeler schoon?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » di 9 dec, 2008 12:59

AZL57 schreef:
Is je oliekoeler schoon?

Goeie Vraag... waar ik binnenkort antwoord op weet, nadat ik de puntjes heb vervangen of een 123 heb gemonteerd.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » za 13 dec, 2008 18:38

Vanmorgen was het weer zover; bij het intrappen van mijn koppelingspedaal, remde de motor echt af.
Tevens merkte ik iets aan mijn stuur; bij het loslaten van het stuur zocht de auto direkt de berm op. Hij trok gigantisch naar rechts.
Ik concludeer hieruit, problemen met de remtrommel rechts-achter.

Ik heb echter geen idee wat ik aan zal treffen. Eerst maar eens kijken, waar ik een 44er dop kan krijgen (is geen standaard maat).
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 13 dec, 2008 19:02

motor loopt gewoon op 1 cilinder!!!!!

check je bougies en kabels

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 13 dec, 2008 20:59

dat lichte aanlopen wat je voelt en hoort bij je achtertrommel das normaal voor trommelremmen, ik verdenk als het een aanlopende rem is met je voorremmen, dat naar een kant trekken kan niet door je achteremmen veroorzaakt worden.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » zo 14 dec, 2008 01:59

zou wel eens de voorzijde kunnen zijn
zijn het trommelremmen voor ?
mijn eend had dit ook , trommels zijn schoongemaakt en omgeruild(rechts links en links rechts) en toen was het over!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 14 dec, 2008 11:19

Ik heb destijds ook eens aanlopende remmen gehad en dat resulteerde in kokende LHM, met als gevolg geen remdruk meer.

Ik blijf dus ook mijn twijfels houden of het geen motorische storing is. Heb je al eens naar je bougies gekeken?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie