-
Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
-
Contacteer:
Bericht
door Hanzzl69 » zo 7 dec, 2008 19:44
Sjoerdje,
Het was niet mijn bedoeling je schrik aan te jagen. Mocht dat het effect zijn van mijn berichten dan spijt me dat. Ik wil niks liever dan dat je nog jaren onbezorgd in je eend kan rijden.
Maar als ik het zo lees, gaat dat wel lukken. Veel plezier!

Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
Sjoerdje
- Gebruiker

- Berichten: 141
- Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
- Locatie: Reuver
Bericht
door Sjoerdje » zo 7 dec, 2008 20:01
Hoi, Hanzzl
Het valt wel mee met de schrik.
Ik baalde wel een beetje van die reacties.
Er staan n.l. nog heel wat reparaties en aanpassingen op mijn lijstje, voordat mijn eendje "klaar"is.
Ik moet je eerlijk zeggen, een nieuw motorblok stond daar niet bij.
Bedankt voor je reactie,
Sjoerd
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
supercees
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » zo 7 dec, 2008 20:09
dyane_maniac schreef:
als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer, je zuiger groeit toch niet? ikke niet begrijpen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
Ducky Duke
- Regelmatige poster

- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
- Locatie: Vuren
-
Contacteer:
Bericht
door Ducky Duke » zo 7 dec, 2008 22:42
Ik herken deze kuren wel. Inhouden in z'n 4.
Gereviseerde remklauwen erop, remblokken vervangen, euvel nog steeds aanwezig.
Bleek achteraf dat de carburateur los zat, waardoor hij valse lucht aanzoog. Vastgezet en nu geen problemen meer.
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » ma 8 dec, 2008 10:07
supercees schreef:dyane_maniac schreef:
als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer,
wel dus, door massa traagheid. dat is mij altijd duidelijk gemaakt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » ma 8 dec, 2008 10:32
Ik kan me wel voorstellen dat daar wat beweging in kan zitten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5242
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 8 dec, 2008 18:18
We hebben misschien een oorzaak nog over het hoofd gezien. Als het s' ochtends onder de 4 graden is en de lucht is vochtig dan kan je carburateur bevriezen als je het hoesje niet voor de grille hebt.
Ik heb dat een keer gehad onderweg richting frankrijk, toen ik een 100km onderweg was kwam ik in in nevelig maasdal terecht en de eend was op gegeven moment niet meer vooruit te branden. Bij controle bleek de carburateur op de warme motor toch ijskoud te zijn. (hij heeft warmte nodig om benzine te verdampen). Na plaatsing van het hoesje verder geen problemen meer gehad....
diverse Citroens, wat anders.
-
Sjoerdje
- Gebruiker

- Berichten: 141
- Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
- Locatie: Reuver
Bericht
door Sjoerdje » ma 8 dec, 2008 18:49
Het winterkapje zit ervoor.
Ik heb dit probleem overigens al 2x eerder gehad. De eerste x was zo'n 2 maanden geleden, met aanzienlijk hogere temperaturen.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5242
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » di 9 dec, 2008 12:42
Is je oliekoeler schoon?
diverse Citroens, wat anders.
-
Sjoerdje
- Gebruiker

- Berichten: 141
- Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
- Locatie: Reuver
Bericht
door Sjoerdje » di 9 dec, 2008 12:59
AZL57 schreef:
Is je oliekoeler schoon?
Goeie Vraag... waar ik binnenkort antwoord op weet, nadat ik de puntjes heb vervangen of een 123 heb gemonteerd.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
Sjoerdje
- Gebruiker

- Berichten: 141
- Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
- Locatie: Reuver
Bericht
door Sjoerdje » za 13 dec, 2008 18:38
Vanmorgen was het weer zover; bij het intrappen van mijn koppelingspedaal, remde de motor echt af.
Tevens merkte ik iets aan mijn stuur; bij het loslaten van het stuur zocht de auto direkt de berm op. Hij trok gigantisch naar rechts.
Ik concludeer hieruit, problemen met de remtrommel rechts-achter.
Ik heb echter geen idee wat ik aan zal treffen. Eerst maar eens kijken, waar ik een 44er dop kan krijgen (is geen standaard maat).
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » za 13 dec, 2008 19:02
motor loopt gewoon op 1 cilinder!!!!!
check je bougies en kabels
-
Patrick Hoskam
- Regelmatige poster

- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Bericht
door Patrick Hoskam » za 13 dec, 2008 20:59
dat lichte aanlopen wat je voelt en hoort bij je achtertrommel das normaal voor trommelremmen, ik verdenk als het een aanlopende rem is met je voorremmen, dat naar een kant trekken kan niet door je achteremmen veroorzaakt worden.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
tinouck
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1028
- Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door tinouck » zo 14 dec, 2008 01:59
zou wel eens de voorzijde kunnen zijn
zijn het trommelremmen voor ?
mijn eend had dit ook , trommels zijn schoongemaakt en omgeruild(rechts links en links rechts) en toen was het over!
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » zo 14 dec, 2008 11:19
Ik heb destijds ook eens aanlopende remmen gehad en dat resulteerde in kokende LHM, met als gevolg geen remdruk meer.
Ik blijf dus ook mijn twijfels houden of het geen motorische storing is. Heb je al eens naar je bougies gekeken?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!