Pagina 3 van 6
Geplaatst: zo 7 dec, 2008 19:44
door Hanzzl69
Sjoerdje,
Het was niet mijn bedoeling je schrik aan te jagen. Mocht dat het effect zijn van mijn berichten dan spijt me dat. Ik wil niks liever dan dat je nog jaren onbezorgd in je eend kan rijden.
Maar als ik het zo lees, gaat dat wel lukken. Veel plezier!

Geplaatst: zo 7 dec, 2008 20:01
door Sjoerdje
Hoi, Hanzzl
Het valt wel mee met de schrik.
Ik baalde wel een beetje van die reacties.
Er staan n.l. nog heel wat reparaties en aanpassingen op mijn lijstje, voordat mijn eendje "klaar"is.
Ik moet je eerlijk zeggen, een nieuw motorblok stond daar niet bij.
Bedankt voor je reactie,
Sjoerd
Geplaatst: zo 7 dec, 2008 20:09
door supercees
dyane_maniac schreef:
als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer, je zuiger groeit toch niet? ikke niet begrijpen?
Geplaatst: zo 7 dec, 2008 22:42
door Ducky Duke
Ik herken deze kuren wel. Inhouden in z'n 4.
Gereviseerde remklauwen erop, remblokken vervangen, euvel nog steeds aanwezig.
Bleek achteraf dat de carburateur los zat, waardoor hij valse lucht aanzoog. Vastgezet en nu geen problemen meer.
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 10:07
door dyane_maniac
supercees schreef:dyane_maniac schreef:
als er altijd rustig mee is gereden, dan vormt zich er wel degelijk een groef/randje in de cilinders. door in 1 keer te gaan knallen ramt je zuiger tegen deze groef aan en slijt de boel overmatig evt zelfs in 1 keer in de soep!
hoe kan dat dan? je drijfstang wordt toch niet langer,
wel dus, door massa traagheid. dat is mij altijd duidelijk gemaakt
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 10:32
door TB
Ik kan me wel voorstellen dat daar wat beweging in kan zitten.
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 18:18
door AZL57
We hebben misschien een oorzaak nog over het hoofd gezien. Als het s' ochtends onder de 4 graden is en de lucht is vochtig dan kan je carburateur bevriezen als je het hoesje niet voor de grille hebt.
Ik heb dat een keer gehad onderweg richting frankrijk, toen ik een 100km onderweg was kwam ik in in nevelig maasdal terecht en de eend was op gegeven moment niet meer vooruit te branden. Bij controle bleek de carburateur op de warme motor toch ijskoud te zijn. (hij heeft warmte nodig om benzine te verdampen). Na plaatsing van het hoesje verder geen problemen meer gehad....
Geplaatst: ma 8 dec, 2008 18:49
door Sjoerdje
Het winterkapje zit ervoor.
Ik heb dit probleem overigens al 2x eerder gehad. De eerste x was zo'n 2 maanden geleden, met aanzienlijk hogere temperaturen.
Geplaatst: di 9 dec, 2008 12:42
door AZL57
Is je oliekoeler schoon?
Geplaatst: di 9 dec, 2008 12:59
door Sjoerdje
AZL57 schreef:
Is je oliekoeler schoon?
Goeie Vraag... waar ik binnenkort antwoord op weet, nadat ik de puntjes heb vervangen of een 123 heb gemonteerd.
Geplaatst: za 13 dec, 2008 18:38
door Sjoerdje
Vanmorgen was het weer zover; bij het intrappen van mijn koppelingspedaal, remde de motor echt af.
Tevens merkte ik iets aan mijn stuur; bij het loslaten van het stuur zocht de auto direkt de berm op. Hij trok gigantisch naar rechts.
Ik concludeer hieruit, problemen met de remtrommel rechts-achter.
Ik heb echter geen idee wat ik aan zal treffen. Eerst maar eens kijken, waar ik een 44er dop kan krijgen (is geen standaard maat).
Geplaatst: za 13 dec, 2008 19:02
door Ramon
motor loopt gewoon op 1 cilinder!!!!!
check je bougies en kabels
Geplaatst: za 13 dec, 2008 20:59
door Patrick Hoskam
dat lichte aanlopen wat je voelt en hoort bij je achtertrommel das normaal voor trommelremmen, ik verdenk als het een aanlopende rem is met je voorremmen, dat naar een kant trekken kan niet door je achteremmen veroorzaakt worden.
Geplaatst: zo 14 dec, 2008 01:59
door tinouck
zou wel eens de voorzijde kunnen zijn
zijn het trommelremmen voor ?
mijn eend had dit ook , trommels zijn schoongemaakt en omgeruild(rechts links en links rechts) en toen was het over!
Geplaatst: zo 14 dec, 2008 11:19
door Punky
Ik heb destijds ook eens aanlopende remmen gehad en dat resulteerde in kokende LHM, met als gevolg geen remdruk meer.
Ik blijf dus ook mijn twijfels houden of het geen motorische storing is. Heb je al eens naar je bougies gekeken?