Verschillen in cilinder koppen

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 20 jan, 2009 07:05

Aha, dus het is niet alleen de compressie die bepaald wat voor brandstof er nodig is.
Interessant, heb ik weer wat te zoeken op het net...
Eend voor allen, allen voor eend..

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 20 jan, 2009 16:32

Nog sterker, mijn Visa heeft een compressie van 1:7, maar die moet toch echt op octaan 98 en liever e85, maar ja, daar komt ook een turbo tussen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 20 jan, 2009 17:44

maar dit heeft allemaal niets te maken met de koppen wel?

Mijn bigbore setje rijdt btw gewoon prima op 95, heeft geloof k een hogere compressie, maar weet nie cker
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » di 20 jan, 2009 23:10

Goed, ik heb vandaag maar besloten op zoek te gaan naar een setje koppen voor S6. Wat ik momenteel heb liggen is een mix van verschillende types en aangezien ik de rest van de motor helemaal schoonmaak, met nieuwe cilinders en zuigers, lijkt mij het het beste.

Heeft iemand een paar koppen liggen?
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » wo 21 jan, 2009 01:50

Nee,maar ik kan je koppen wel loodvrij reviseren naar nieuw.
Nieuwe klepzittingen,kleppen,klepseals zonodig klepgeleiders en stoterstangbuisjes
Houd het hoofd luchtgekoeld

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » wo 21 jan, 2009 07:53

kijk das ook een optie dennis
pm hem maar met het koste plaatje en het hoe en wat wat ij moetten doen en wat ji doet
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » wo 21 jan, 2009 10:04

björn schreef:kijk das ook een optie dennis
pm hem maar met het koste plaatje en het hoe en wat wat ij moetten doen en wat ji doet
Ja pappa :roll:

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » wo 21 jan, 2009 12:35

:P
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 21 jan, 2009 19:34

Is het niet zo dat alle klepzitting van een 2cv6 al harder zijn, dus geschikt voor loodvrij.

Ik heb hier twee mooie S6 koppen maar die zijn niet voor de verkoop (eigen reserve). Verschil zit hem in de koelplaatjes.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 25 jan, 2009 16:05

Welk verschil zit er in die koelplaatjes dan? Zou je dat kunnen laten zien? Ik kon geen verschil zien.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 25 jan, 2009 16:44

Dat zijn metalen plaatjes die met schroefjes onder aan de kop zitten en ook
over de top van de zuigers,dat hadden alleen de laatste modellen

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 25 jan, 2009 16:47

Oké, vreemd... Ik heb deze winter een motortje uit elkaar gehad en dat was een A06/635 en die had deze plaatjes ook. Twee half ronde die je met een schroefje in een koelrib draait en een kleiner plaatje die de stoterstangbuisjes vorm heeft.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 25 jan, 2009 17:29

Die A06/635 is toch de laatste motor uit de 602cc serie

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 25 jan, 2009 18:43

Oké... Helder! :lol:
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Charleston 88
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 164
Lid geworden op: do 20 nov, 2008 22:50

Bericht door Charleston 88 » zo 25 jan, 2009 19:05

Waarvoor dienen die plaatjes eigenlijk?

Plaats reactie