2CV6 restauratie (KLAAR) + elektronische injectie (KLAAR)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hey Arne,
ziet er echt super uit! ook ik heb hier al vaak over gedacht, maar ja nog genoeg andere projecten... ben benieuwd naar de resultaten, maar zo te zien gaat dat niet lang meer duren!
als er meerdere mensen zijn die dit willen gaan doen (visa/eend) kunnen we misschien met een groep de juiste spullen kopen, scheelt vast in aanschafprijs/verzendkosten! (usa...)
misschien is het voor enkelen ook belangrijk wat het kostenplaatje is van zo'n project, Arne, zou je een indicatie kunnen geven voor grotendees nieuwe onderdelen (zoals jij gebruikt)
voor mij is het ook een groot deel hobby, en vermogenswinst, dus het mag wat kosten! en ik ben goed in mechanische dingen (draaien, frezen, lassen) alleen compu's AAAAAAHHHHHHHHHRRRRRGGGGGGG, misschien kunnen we met een paar mensen krachten bundelen!
wie doet er mee?
ik,....
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
ziet er echt super uit! ook ik heb hier al vaak over gedacht, maar ja nog genoeg andere projecten... ben benieuwd naar de resultaten, maar zo te zien gaat dat niet lang meer duren!
als er meerdere mensen zijn die dit willen gaan doen (visa/eend) kunnen we misschien met een groep de juiste spullen kopen, scheelt vast in aanschafprijs/verzendkosten! (usa...)
misschien is het voor enkelen ook belangrijk wat het kostenplaatje is van zo'n project, Arne, zou je een indicatie kunnen geven voor grotendees nieuwe onderdelen (zoals jij gebruikt)
voor mij is het ook een groot deel hobby, en vermogenswinst, dus het mag wat kosten! en ik ben goed in mechanische dingen (draaien, frezen, lassen) alleen compu's AAAAAAHHHHHHHHHRRRRRGGGGGGG, misschien kunnen we met een paar mensen krachten bundelen!
wie doet er mee?
ik,....
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Ik wil hier zeker niet alle credit voor nemen hoor. Er zijn reeds verschillende mensen die mij voor zijn.Gerard2cv schreef:Hallo Arne.
Ik zit je artikel met veel bewondering te volgen,maar wil wel opmerken dat waar je mee bezig ben,dus al gedaan is door Albert de Gier,die oa.ook de 123ontsteking gemaakt heeft en hier al ruim een jaar mee rond rijdt.
Misschien dat je samen iets kan.
Ps.Het is positief bedoeld hoor.
Zo heeft men dit jaar bij Groep-T(een Belgische hogeschool) in samenwerking met CQS een gelijkaardig project gehad als eindwerk.
http://2cv.wsnet.be/mediawiki/index.php/Main_Page
Ook vond ik volgende projecten op het net:
http://megasquirt-de.serviceline.ch/suc ... ex0001.htm
http://www.aussiefrogs.com/forum/showth ... p?p=649004
Deze laatste gebruikt hetzelfde gaskleppenhuis van een matiz.
Zoals op aanvraag zal ik even een kleine raming geven van het kostenplaatje.
- Megasquirt injectie computer : 390 €
Dit heb ik in een kit gekocht in deze prijs zit dus ook inbegrepen:
Het relayboard, de stimulator, de lucht en olie temperatuur sensor, een kabel van MS naar relayboard en alle draden voor een kabelboom te maken.
- Breedband lambdasonde (met controller) : 140 €
- Benzinepomp : 70 € met wat zoekwerk kan je hiervoor een goedkoper alternatief vinden op een autosloop.
- Benzinedruk regelaar : 100 € hiervoor is waarschijnlijk ook wel wat te vinden op een autosloop
- Gaskleppenhuis : 50 € dit komt van een sloop en is inclusief de throttle p0sition sensor en idle air control klep.
- Injectoren : 25 € per injector. Dit zijn gebruikte injectoren die ultrasoon gereinigd zijn en voorzien zijn van een nieuwe pintle cap en o-ringen.
- Leidingen en koppelstukken : 150 a 200 €
Let wel op, deze prijzen zijn zonder verzending en invoerrechten. Indien iets van buiten de EU komt moet je nog wel nog de invoerrechten en BTW nog betalen.
Als alles klaar is denk ik ergens rond de 1500€ uit te komen.
Let wel op, je gaat hiermee weinig of geen vermogen bijwinnen t.o.v. een goed afgestelde (correcte sproeierbezetting) carburator.
Wel ga je onder meer omstandigheden het beste uit een motor kunnen halen.
Om vermogen te halen ga je andere aanpassingen moeten doen.
Ik denk dan vooral aan (correct me if I'm wrong, want hier heb ik niet extreem veel ervaring mee):
- Motorvolume
- Compressieverhouding
- Inlaatpoorten en kleppen
- Uitlaat
- Turbo of Supercharging
- ...
- Megasquirt injectie computer : 390 €
Dit heb ik in een kit gekocht in deze prijs zit dus ook inbegrepen:
Het relayboard, de stimulator, de lucht en olie temperatuur sensor, een kabel van MS naar relayboard en alle draden voor een kabelboom te maken.
- Breedband lambdasonde (met controller) : 140 €
- Benzinepomp : 70 € met wat zoekwerk kan je hiervoor een goedkoper alternatief vinden op een autosloop.
- Benzinedruk regelaar : 100 € hiervoor is waarschijnlijk ook wel wat te vinden op een autosloop
- Gaskleppenhuis : 50 € dit komt van een sloop en is inclusief de throttle p0sition sensor en idle air control klep.
- Injectoren : 25 € per injector. Dit zijn gebruikte injectoren die ultrasoon gereinigd zijn en voorzien zijn van een nieuwe pintle cap en o-ringen.
- Leidingen en koppelstukken : 150 a 200 €
Let wel op, deze prijzen zijn zonder verzending en invoerrechten. Indien iets van buiten de EU komt moet je nog wel nog de invoerrechten en BTW nog betalen.
Als alles klaar is denk ik ergens rond de 1500€ uit te komen.
Let wel op, je gaat hiermee weinig of geen vermogen bijwinnen t.o.v. een goed afgestelde (correcte sproeierbezetting) carburator.
Wel ga je onder meer omstandigheden het beste uit een motor kunnen halen.
Om vermogen te halen ga je andere aanpassingen moeten doen.
Ik denk dan vooral aan (correct me if I'm wrong, want hier heb ik niet extreem veel ervaring mee):
- Motorvolume
- Compressieverhouding
- Inlaatpoorten en kleppen
- Uitlaat
- Turbo of Supercharging
- ...
Heb net LPG eend gemaakt met LPG injectie, heb hiervoor een een KDFI- ecu
gebruikt , welk een kloon is van Megasquirt, deze is al kant en klaar en kost 249,--, dan moet je er wel zelf een doosje omheen timmeren. Zoek maar eens op op internet.
Deze kan alles wat Megasquirt kan behalve een stappenmotor aansturen, maarja heb je die echt wel nodig??
Ga zelf nog wel een topic hierover maken.
Topsnelheid +15 km en meer koppel maar dit komt natuurlijk door het wegvallen van de vergasser.
Zie filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI
Overigens heb ik een 36-1 gaten patroon in mijn vliegwiel geboord om met een VR sensor het toerental op te pikken, werkt perfect.
gebruikt , welk een kloon is van Megasquirt, deze is al kant en klaar en kost 249,--, dan moet je er wel zelf een doosje omheen timmeren. Zoek maar eens op op internet.
Deze kan alles wat Megasquirt kan behalve een stappenmotor aansturen, maarja heb je die echt wel nodig??
Ga zelf nog wel een topic hierover maken.
Topsnelheid +15 km en meer koppel maar dit komt natuurlijk door het wegvallen van de vergasser.
Zie filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI
Overigens heb ik een 36-1 gaten patroon in mijn vliegwiel geboord om met een VR sensor het toerental op te pikken, werkt perfect.
Laatst gewijzigd door LPGo op vr 21 aug, 2009 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
- Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
- Contacteer:
Dat ziet er allemaal heel propertjes uit, ik volg je project met alle nieuwsgierigheid, zelf ben ik student elektromechanica en heb ik ook zitten denken om zo een 2cv motor te tunen volgend jaar voor mijn bachelorproef, veel succes nog!
2cv special in restauratie
http://users.telenet.be/depover
http://users.telenet.be/depover
Er is al even niets meer gepost maar ik heb nog eens wat tijd vrij kunnen maken.
Sinds alles terug is van de carrossier heb ik al twee weekends aan de geit kunnen werken.
Het eerste weekend heb ik hetvolgende gedaan
- Uitlaat afgewerkt
- Remmen afgewerkt
- Stuurinrichting afgewerkt.
- Voorste kabelboom terug gepaatst zodat de motor kan draaien.
Dit weekend heb ik hetvolgende kunnen doen.
- Achterste kabelboom terug geplaatst
- Achterste zijruiten en voorruit geplaatst
- Nieuw dakje geplaatst (binnensluiter)
- Dashboard en ventilatie afgewerkt
De achterste kabelboom had wat extra werk nodig.
Eerst en vooral is hier een extra kabel bijgevoegd voor de benzine pomp voor het injectie systeem.
Verder was er behoorlijk wat knaagdier schade aan de kabelboom ter hoogte de connectoren van in het motorcompartiment. In de 10 jaar stilstand heeft er zo te zien een familie muizen in de batterijbak geleefd.
Foto's van hoe alles er nu bij staat:
- Gardebous en deuren die nog moeten worden gemonteerd.
- Nieuw dakje
- Ruiten opnieuw geplaatst
- Dashboard
Wat moet er nog gebeuren.
- Deuren afwerken en monteren
- Gardebous monteren
- Afstellen van hoogte, remmen, koppeling ,...
- Technische controle en rijden
Sinds alles terug is van de carrossier heb ik al twee weekends aan de geit kunnen werken.
Het eerste weekend heb ik hetvolgende gedaan
- Uitlaat afgewerkt
- Remmen afgewerkt
- Stuurinrichting afgewerkt.
- Voorste kabelboom terug gepaatst zodat de motor kan draaien.
Dit weekend heb ik hetvolgende kunnen doen.
- Achterste kabelboom terug geplaatst
- Achterste zijruiten en voorruit geplaatst
- Nieuw dakje geplaatst (binnensluiter)
- Dashboard en ventilatie afgewerkt
De achterste kabelboom had wat extra werk nodig.
Eerst en vooral is hier een extra kabel bijgevoegd voor de benzine pomp voor het injectie systeem.
Verder was er behoorlijk wat knaagdier schade aan de kabelboom ter hoogte de connectoren van in het motorcompartiment. In de 10 jaar stilstand heeft er zo te zien een familie muizen in de batterijbak geleefd.
Foto's van hoe alles er nu bij staat:
- Gardebous en deuren die nog moeten worden gemonteerd.
- Nieuw dakje
- Ruiten opnieuw geplaatst
- Dashboard
Wat moet er nog gebeuren.
- Deuren afwerken en monteren
- Gardebous monteren
- Afstellen van hoogte, remmen, koppeling ,...
- Technische controle en rijden
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
De isolatie komt zeker terug maar ik ga eerst de auto verder afwerken en daarna het injectie systeem inbouwen. Aangezien hiervoor nog een extra kabel door de firewall moet (indien mogelijk gebeurt dit zonder extra gat) en er een extra relay/zekering bord op komt. Dit ga ik waarschijnlijk bevestigen op een vergelijkbare manier als het ruitensproeier reservoir.
Dit alles gaat iets vlotter zonder isolatie.
Dit alles gaat iets vlotter zonder isolatie.
We zijn er bijna .
Ik heb het voorbije weekend nog goed kunnen voortwerken aan de geit.
Ik heb de voorkant (motorkap gardebous) afgemonteerd.
Ook zijn alle deuren gemonteerd. Hier moeten de ruiten nog wel in gemonteerd worden.
De batterij is nu definitief aangesloten alles is zowat getest en werkende op enkele lampjes na.
Ik kon het dan ook niet meer laten om er even mee door de tuin te rijden.
Het einde komt nu echt dichterbij.
Volgend weekend worden wordt alles afgewerkt en de week erna gaan we naar de technische controle.
Hierna ga ik er nog enkele weken mee rond rijden en wat kilometers mee doen voordat ik aan de conversie naar injectie begin.
Ik heb het voorbije weekend nog goed kunnen voortwerken aan de geit.
Ik heb de voorkant (motorkap gardebous) afgemonteerd.
Ook zijn alle deuren gemonteerd. Hier moeten de ruiten nog wel in gemonteerd worden.
De batterij is nu definitief aangesloten alles is zowat getest en werkende op enkele lampjes na.
Ik kon het dan ook niet meer laten om er even mee door de tuin te rijden.
Het einde komt nu echt dichterbij.
Volgend weekend worden wordt alles afgewerkt en de week erna gaan we naar de technische controle.
Hierna ga ik er nog enkele weken mee rond rijden en wat kilometers mee doen voordat ik aan de conversie naar injectie begin.