Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 28 dec, 2010 18:24
door Flip
Hierbij de velgjes op m'n lomax:

Afbeelding

Geplaatst: wo 29 dec, 2010 01:02
door duck-tuc
Flip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:

Afbeelding
da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breed
wa bandenmaat ligt erop? en hoe breed en groot zijn die velgen?

Geplaatst: wo 29 dec, 2010 15:17
door Flip
duck-tuc schreef:
Flip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:

Afbeelding
da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breed
wa bandenmaat ligt erop? en hoe breed en groot zijn die velgen?
16" velgjes gekozen. Qua breedte heb ik met nogal vergist... Er stond 7.5J, dus ik tel 7.5 x 2.54 = 19cm.
Dus het doen was een bans van 190 mm breed erop te monteren. Nu blijkt dat die velg 21cm breed is, dus de actuele bandjes zijn 215 mm breed :twisted:

Geplaatst: wo 29 dec, 2010 18:03
door duck-tuc
Flip schreef:
duck-tuc schreef:
Flip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:

Afbeelding
da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breed
wa bandenmaat ligt erop? en hoe breed en groot zijn die velgen?
16" velgjes gekozen. Qua breedte heb ik met nogal vergist... Er stond 7.5J, dus ik tel 7.5 x 2.54 = 19cm.
Dus het doen was een bans van 190 mm breed erop te monteren. Nu blijkt dat die velg 21cm breed is, dus de actuele bandjes zijn 215 mm breed :twisted:
daar kun je het beste een 195 opleggen,
heb ooit op een 9 breed 195 zien ligge ma das wel serieus getrokke dan ma op een 7.5 is 195 ideaal

Geplaatst: wo 29 dec, 2010 23:01
door Henk Davelaar
Hou er wel rekening mee dat het bijna niet de bocht door te krijgen is met brede banden.
De hoek veranderen is overigens eigenlijk een must als je de auto (ten opzichte van de eend hoogte) laat zakken.
Je staat versteld hoeveel de wegligging veranderd door de veranderende hoek.
bij mijn pick-up was de hoek 15 graden origineel , 20 graden als ik de auto liet zakken.
na de modificatie nog 12 graden in de lage stand.
de modificatie moet wel netjes gebeuren, officieel mag je van de RDW niet aan draagarmen lassen.

Geplaatst: do 30 dec, 2010 10:30
door huub
Henk Davelaar schreef:Hou er wel rekening mee dat het bijna niet de bocht door te krijgen is met brede banden.
De hoek veranderen is overigens eigenlijk een must als je de auto (ten opzichte van de eend hoogte) laat zakken.
Je staat versteld hoeveel de wegligging veranderd door de veranderende hoek.
bij mijn pick-up was de hoek 15 graden origineel , 20 graden als ik de auto liet zakken.
na de modificatie nog 12 graden in de lage stand.
de modificatie moet wel netjes gebeuren, officieel mag je van de RDW niet aan draagarmen lassen.
bij dit soort breedte kun je zelfs naar 10 graden terug , met de originele 15 graden gaat dit in ieder geval waardeloos sturen.
mijn lomax stuurde met 10 graden lekker licht.

verder inderdaad helemaal eens met henk , wel netjes werken als je de draagarm aanpast....

Geplaatst: di 4 jan, 2011 17:19
door Flip
huub schreef:
Henk Davelaar schreef:Hou er wel rekening mee dat het bijna niet de bocht door te krijgen is met brede banden.
De hoek veranderen is overigens eigenlijk een must als je de auto (ten opzichte van de eend hoogte) laat zakken.
Je staat versteld hoeveel de wegligging veranderd door de veranderende hoek.
bij mijn pick-up was de hoek 15 graden origineel , 20 graden als ik de auto liet zakken.
na de modificatie nog 12 graden in de lage stand.
de modificatie moet wel netjes gebeuren, officieel mag je van de RDW niet aan draagarmen lassen.
bij dit soort breedte kun je zelfs naar 10 graden terug , met de originele 15 graden gaat dit in ieder geval waardeloos sturen.
mijn lomax stuurde met 10 graden lekker licht.

verder inderdaad helemaal eens met henk , wel netjes werken als je de draagarm aanpast....
OFF TOPIC: Is gebeurd ;)

ON TOPIC: op een eend ben ik zelf een enorme voorstander van verbrede mehari velgjes (14").