Geplaatst: di 28 dec, 2010 18:24
Hierbij de velgjes op m'n lomax:


2cv.nl: Nederlandse portal voor eendrijders
https://forum.2cv.nl/
da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breedFlip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:
16" velgjes gekozen. Qua breedte heb ik met nogal vergist... Er stond 7.5J, dus ik tel 7.5 x 2.54 = 19cm.duck-tuc schreef:da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breedFlip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:
wa bandenmaat ligt erop? en hoe breed en groot zijn die velgen?
daar kun je het beste een 195 opleggen,Flip schreef:16" velgjes gekozen. Qua breedte heb ik met nogal vergist... Er stond 7.5J, dus ik tel 7.5 x 2.54 = 19cm.duck-tuc schreef:da is niet mis op een lomax, ik vind enkel de banden te breedFlip schreef:Hierbij de velgjes op m'n lomax:
wa bandenmaat ligt erop? en hoe breed en groot zijn die velgen?
Dus het doen was een bans van 190 mm breed erop te monteren. Nu blijkt dat die velg 21cm breed is, dus de actuele bandjes zijn 215 mm breed
bij dit soort breedte kun je zelfs naar 10 graden terug , met de originele 15 graden gaat dit in ieder geval waardeloos sturen.Henk Davelaar schreef:Hou er wel rekening mee dat het bijna niet de bocht door te krijgen is met brede banden.
De hoek veranderen is overigens eigenlijk een must als je de auto (ten opzichte van de eend hoogte) laat zakken.
Je staat versteld hoeveel de wegligging veranderd door de veranderende hoek.
bij mijn pick-up was de hoek 15 graden origineel , 20 graden als ik de auto liet zakken.
na de modificatie nog 12 graden in de lage stand.
de modificatie moet wel netjes gebeuren, officieel mag je van de RDW niet aan draagarmen lassen.
OFF TOPIC: Is gebeurdhuub schreef:bij dit soort breedte kun je zelfs naar 10 graden terug , met de originele 15 graden gaat dit in ieder geval waardeloos sturen.Henk Davelaar schreef:Hou er wel rekening mee dat het bijna niet de bocht door te krijgen is met brede banden.
De hoek veranderen is overigens eigenlijk een must als je de auto (ten opzichte van de eend hoogte) laat zakken.
Je staat versteld hoeveel de wegligging veranderd door de veranderende hoek.
bij mijn pick-up was de hoek 15 graden origineel , 20 graden als ik de auto liet zakken.
na de modificatie nog 12 graden in de lage stand.
de modificatie moet wel netjes gebeuren, officieel mag je van de RDW niet aan draagarmen lassen.
mijn lomax stuurde met 10 graden lekker licht.
verder inderdaad helemaal eens met henk , wel netjes werken als je de draagarm aanpast....