Ik kan deze foto tonen van het chassisnummer!


Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Bij mij heeft de RDW mijn nieuwe chassis gelabeld en ter plekke samen uit oude chassis het chassisnummer geslepen.theoenmarion schreef:Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Dit is niet waar.Een chassisnummer op de orginele plek wordt alleen zelf gedaan
Het klopt wat backfire zegt. Het RDW slaat, in een nieuw chassis, het nummer op een andere plek. Bij mij zou dat,dacht ik, in de achterkoker zijn dacht ik. ik kon in ieder geval de auto af monteren en dan slaan ze er een nummer in. Maar ik wacht nog eerst op bericht van het RDW.backfire schreef:Met mijn gesprek met RDW man werd het mij toch echt duidelijk dat ze dat niet meer doen om zelf inslag acties te voorkomen / herkennen. Bij jou zal het niet om een nieuw chassis gaan zonder reeds aanwezig nummer maar herinslag van onleesbaar nummer. Chassis van EJ is een nieuw chassis geweest zo'n 6 a 7 jaar geleden.
100% mee eens. Ik heb naar het RDW ook vermeld in de mail, dat ik het zonde zou vinden dat door deze wijze weer een A-type van de weg wordt gehaald! (of het helpt weet ik niet)David schreef:Pffffffff.............
Ik probeer dit allemaal een beetje te volgen, maar het blijft lastig vind ik.
Als je denkt dat je het weet komt er weer iemand meteen ander voorbeeld.
Het lijkt wel dat je kunt concluderen dat de werkwijze van de RDW niet eensluidend is.
En dat is jammer want het gaat ons, in ieder geval mij, erom om de Citroën A types te behouden voor de toekomst.
En er wordt op deze manier veel vernietigd wat wel eerlijk materiaal is, maar waar door de werkwijze in het verleden geen "goedkeuring" meer voor te krijgen is.
Greetz David