Pagina 3 van 5

Chassisnummer

Geplaatst: wo 21 sep, 2011 20:56
door theoenmarion
Nou, ik ben vandaag bij het RDW geweest. Hier gesproken met een aardige mijnheer. Een ding is wel zeker, het is geen origineel chassisnummer. Er staat geen chevron teken voor en achter het nummer en het is ook niet netjes in een lijn ingeslagen. Ik heb het kenteken doorgegeven en nu gaan ze kijken of het misschien door het RDW is ingeslagen. Anders heb ik een groot probleem, denk ik. Ik denk dat ik hem dan maar als onderdelen moet gaan verkopen, of ik ga de koets en de motor reviseren en deze delen verkopen.
Ik kan deze foto tonen van het chassisnummer!
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do 22 sep, 2011 12:52
door BasvanEerden
Het is goed mogelijk dat er geen chevron voor en achter staat want niet elke 2cv had dat. Mijn reserve donor van de burton had nog een origineel chassis en die had geen chevrons bij het chassisnummer staan.

Tweede discussie is wat de RDW er nu mee gaat doen. Kans is aanwezig dat het kenteken wordt ingenomen. Maar het kan ook anders lopen.

Geplaatst: do 22 sep, 2011 13:50
door rusty
en in de jaren 70 werden nummers ook met de hand ingeslagen, dus een beetje scheef zou zomaar kunnen..... dit heb ik ooit ergens gehoord, maar er wordt wel meer verteld, al geloof ik dit wel, zeker gezien hoe dingen in het verleden gingen bij Citroën..

greetzzzzzzzzz

Geplaatst: do 22 sep, 2011 14:05
door backfire
Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).

Geplaatst: do 22 sep, 2011 17:04
door theoenmarion
backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.

Geplaatst: do 22 sep, 2011 18:12
door André Post
Over nieuwe chassis gesproken, ik vond een mogelijk komend probleem bij de RDW met het nieuw chassis uit zuidFrankrijk.
Het produktie nummer is gegrafeerd in de voorste dwarsbalk, en wordt precies afgedekt door de koeltunnel. :?
Ziet er naar uit dat ik voor de eindcontrole bij de RDW de voorste motorsteunen los moet halen
en de motor iets opkrikken om het nummer zichtbaar te maken.

Geplaatst: do 22 sep, 2011 19:08
door theoenmarion
Heeft elk chassis een productienummer? Het mijne komt blijkbaar uit Argentinië, zou deze dat ook moeten hebben en waar staat dit?

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 13:02
door BasvanEerden
Het kan ook op balk haaks achter de versnellingsbak staan. Daar stond het ten minste op het nieuwe chassis van mijn vader zn 2cv.

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 13:34
door backfire
theoenmarion schreef:
backfire schreef:Gezien de leeftijd van het chassis (6 a 7 jaar) is dit dus een zelf aktie en niet van de RDW. Ik hoop dat ze coulant zijn en bereid zijn om alsnog chassis nummer in te slaan (al is het tegenwoordig graveren).
Wat ik gehoord heb is dat er geen melding wordt gemaakt als het een eigen chassisnummer is. Het nummer komt wel overeen met hetgeen dat op het kenteken staat. ik wacht nog op antwoord van het RDW of het nummer destijds misschien door hun is ingeslagen. Tegenwoordig wordt het nummer ergens achterin ingeslagen volgens het RDW. Als, ik zeg als, ik het chassis kan vervangen komt het RDW om het chassis te labelen en als ik de auto klaar heb ga ik er mee naar het RDW, ook met het oude chassis, en slaan hun het nummer in het nieuwe chassis. Zo hebben ze mij verteld. Daar slijpen ze dan het oude nummer uit en wordt vernietigd.
Bij mij heeft de RDW mijn nieuwe chassis gelabeld en ter plekke samen uit oude chassis het chassisnummer geslepen.

Overigens zo ver ik weet zal RDW nooit op de orginele plek chassisnummer er in zetten en dus moet kenteken altijd aangepast worden omdat de locatie van het nummer wijzigt. Een chassisnummer op de orginele plek wordt alleen zelf gedaan.

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 19:09
door Thijs
Een chassisnummer op de orginele plek wordt alleen zelf gedaan
Dit is niet waar.

In mijn Dyane hebben ze tot 2x toe het chassisnummer net naast de originele plaats opnieuw ingeslagen (dit wordt niet gegraveerd).

Bij mijn andere auto zouden ze op mijn verzoek dit ook op de originele plaats doen maar daar paste het inslagapparaat niet tussen en toen hebben ze het op die uitstekende gebogen (losse) plaat onder de rechter aandrijfas gezet.
Op het kenteken is toen niets aangepast. Dit was ook niet nodig, het zat (ongeveer) op dezelfde plaats.

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 19:24
door backfire
Met mijn gesprek met RDW man werd het mij toch echt duidelijk dat ze dat niet meer doen om zelf inslag acties te voorkomen / herkennen. Bij jou zal het niet om een nieuw chassis gaan zonder reeds aanwezig nummer maar herinslag van onleesbaar nummer. Chassis van EJ is een nieuw chassis geweest zo'n 6 a 7 jaar geleden.

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 19:48
door theoenmarion
backfire schreef:Met mijn gesprek met RDW man werd het mij toch echt duidelijk dat ze dat niet meer doen om zelf inslag acties te voorkomen / herkennen. Bij jou zal het niet om een nieuw chassis gaan zonder reeds aanwezig nummer maar herinslag van onleesbaar nummer. Chassis van EJ is een nieuw chassis geweest zo'n 6 a 7 jaar geleden.
Het klopt wat backfire zegt. Het RDW slaat, in een nieuw chassis, het nummer op een andere plek. Bij mij zou dat,dacht ik, in de achterkoker zijn dacht ik. ik kon in ieder geval de auto af monteren en dan slaan ze er een nummer in. Maar ik wacht nog eerst op bericht van het RDW.

Geplaatst: vr 23 sep, 2011 21:46
door Thijs
Bij de Dyane is het inderdaad het originele chassis.
Bij de andere auto is het wel degelijk een nieuw chassis.
Van de makers uit Cassis....

Dus:
Het RDW slaat, in een nieuw chassis, het nummer op een andere plek
Is niet altijd zo.

Voor wie niet overtuigd is, kan ik een foto posten.....

Geplaatst: za 24 sep, 2011 09:38
door David
Pffffffff.............

Ik probeer dit allemaal een beetje te volgen, maar het blijft lastig vind ik.
Als je denkt dat je het weet komt er weer iemand meteen ander voorbeeld.
Het lijkt wel dat je kunt concluderen dat de werkwijze van de RDW niet eensluidend is.

En dat is jammer want het gaat ons, in ieder geval mij, erom om de Citroën A types te behouden voor de toekomst.
En er wordt op deze manier veel vernietigd wat wel eerlijk materiaal is, maar waar door de werkwijze in het verleden geen "goedkeuring" meer voor te krijgen is.

Greetz David :P

Geplaatst: za 24 sep, 2011 11:33
door theoenmarion
David schreef:Pffffffff.............

Ik probeer dit allemaal een beetje te volgen, maar het blijft lastig vind ik.
Als je denkt dat je het weet komt er weer iemand meteen ander voorbeeld.
Het lijkt wel dat je kunt concluderen dat de werkwijze van de RDW niet eensluidend is.

En dat is jammer want het gaat ons, in ieder geval mij, erom om de Citroën A types te behouden voor de toekomst.
En er wordt op deze manier veel vernietigd wat wel eerlijk materiaal is, maar waar door de werkwijze in het verleden geen "goedkeuring" meer voor te krijgen is.

Greetz David :P
100% mee eens. Ik heb naar het RDW ook vermeld in de mail, dat ik het zonde zou vinden dat door deze wijze weer een A-type van de weg wordt gehaald! (of het helpt weet ik niet)