Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 5 aug, 2009 16:20
door AZL57
hoeft geen nieuwe te zoeken, reinigen en van nieuwe koolborstels voorzien is meestal voldoende. Soms zijn ook nog nieuwe lagerbusjes nodig.
Hij gaat namelijk vastzitten door alle stof van de koolborstels, als je er dan op slaat laat dit even los en draait dan, ik heb ook eend 2 maanden zo geklungeld daarna toch maar gemaakt, is toch wel prettiger rijden dan ;-)

Geplaatst: do 6 aug, 2009 15:46
door Anne
Vanmorgen toch een nieuwe gehaald ;) andere blijft liggen als reserve ofzo :P

Auto loopt nu weer super! Kijken voor hoelang ;)
Hebben gelijk nieuwe dynamo erop gezet

Geplaatst: do 6 aug, 2009 16:26
door backfire
Toch niet zo een uit polen, want dan prefereer ik toch de oude en zou ik die zeker alvast opknappen zoals azl57 aangeeft. Lagerbusjes en koolborstels kosten bij elkaar tussen 15 en 20 euro.

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 10:39
door 2cvfreak
backfire schreef:Toch niet zo een uit polen, want dan prefereer ik toch de oude en zou ik die zeker alvast opknappen zoals azl57 aangeeft. Lagerbusjes en koolborstels kosten bij elkaar tussen 15 en 20 euro.
zijn dynamo's uit polen zo'n van slechte kwaliteit? :roll:
zo ja hoe kun je zien datie uit polen komt... of juist niet...

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 11:45
door backfire
startmotor

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 12:03
door Gerard2cv
De merken die ik ken komen uit Frankrijk en Joegoslavie en mijn ervaring
zijn dat de kwaliteit hetzelfde is,alleen is die laatste goedkoper omdat die
lonen lager waren

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 12:33
door backfire
Bij Wouter zat er een nieuwe Pools in. De eend starte best wel slecht, lang doorstarten. Met de slinger ging het veel beter. Toen oude Franse gemonteerd en het probleem was opgelost. Ik vermoed dat die Poolse variant te veel stroom trekt ten opzichte van het geleverde vermogen. Of te wel een goedkope elektromotor.

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 13:30
door 2cvfreak
Gerard2cv schreef:De merken die ik ken komen uit Frankrijk en Joegoslavie en mijn ervaring
zijn dat de kwaliteit hetzelfde is,alleen is die laatste goedkoper omdat die
lonen lager waren
backfire schreef:Bij Wouter zat er een nieuwe Pools in. De eend starte best wel slecht, lang doorstarten. Met de slinger ging het veel beter. Toen oude Franse gemonteerd en het probleem was opgelost. Ik vermoed dat die Poolse variant te veel stroom trekt ten opzichte van het geleverde vermogen. Of te wel een goedkope elektromotor.
even los van het feit of ze uit polen of joegoeslaviƫ komen, hoe kan ik ze onderschijden?
( de eend die nu nog in onderdelen ligt moet ook nog 1 bij als ik er straks aan ga beginen... ik heb alleen nog twijfels over mijn las kunsten... :? :lol: en dat is het 1e en enige wat nu moet gebeuren voor er mee verder kan worden gewerkt :? )

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 14:44
door AZL57
dat moet er normaal op staan. Made in...
franse exemplaren Ducellier of Paris-Rhone (nu Valeo?)
Joegoslavische Iskra
poolse merk weet ik niet.

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 15:51
door Nicky
Joegoslavische Iskra werd later Femsa. Of andersom.

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 16:35
door backfire
Bij de poolse is het goed te zien hoor, de motor is een kleine 30 procent kleiner dan bij de reguliere startmotor.

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 16:40
door Gerard2cv
Over wat voor merk heb je het eigenlijk Backfire?

Geplaatst: vr 7 aug, 2009 19:12
door backfire
Merk weet ik niet Gerard, ding heb ik pas sinds een jaar of twee op de markt gezien. Her en der ook bij leveranciers, maar je weet daar gaan we niet verder op in.

Geplaatst: za 8 aug, 2009 08:07
door AZL57
Ik denk dat je met de maat precies het probleem aangeeft, het ding is te klein en moet harder werken wat bij deze hoge stromen een flinke slijtage op kan leveren.
Femsa die heb je inderdaad ook nog en is volgens mij een spaans of portugees merk.
trouwens Iskra is het joegoslavische woord voor vonk, maar dat ter zijde ;-)