Pagina 3 van 26
Geplaatst: ma 10 aug, 2009 23:12
door Punky
Owatrol spoelt er naar verloop van tijd weer af. Ik heb dit wel bij mijn Solex Oto gedaan.
Verder vind ik de looks zo wel leuk, maar heb hem liever in een kleur. Ipv dit allegaartje.
Geplaatst: di 11 aug, 2009 07:46
door Eminence Grise
@ Punky: .... en afscheid genomen van het stuk rubber tussen het blok en het front. Deze leek me niet van levensbelang namelijk. Of iemand moet me kunnen overtuigen van het nut hiervan.
Ik heb gehoord dat er in Tsjechie ook ergens een stuk rubber van een groene eend verdwenen is..

Geplaatst: di 11 aug, 2009 08:25
door Punky
Tom was nog wezen zoeken.
Geplaatst: di 11 aug, 2009 12:03
door Punky
Vandaag de carb eraf gehaald. Mijn nieuwe sleutel werkt goed, alleen had de vorige sleutelaar een moer mishandeld en pastte hij niet. Dus moest ik toch de dynamo loshalen en de vulpijp demonteren. Op zich niet erg, want de steun van de dyanamo bleek een bout te missen en de vulpijp wilde ik sowieso nog vervangen voor een ander exemplaar.
Carb. gedemonteerd en het was echt een zooitje. Veel gruis en vastgekoekte viezigheid. Hij ligt nu in de Terpentine en morgen blaas ik hem schoon. Ik hoop morgen een revisiesetje te hebben en dan monteer ik het geheel weer.
Daarna nog een vulpijp in de
petrolium (tipje van Mark). Het rubber wordt dan weer soepel en dan werkt de klep weer. Zeker het proberen waard en goedkoper dan een andere vulpijp. Waarvan ook maar de vraag is of die het goed doet. Heb er hier nog wel een stel liggen namelijk.
Foto's gemaakt met mijn tel. Met een vieze lens, maar het geeft een beeld.

Zelfs tussen de pakking van de carb zat olie.
En even op de sloop geweest op zoek naar eenzelfde BX GTI stoel, maar niet gevonden helaas. Wel deze sloper zien staan. Zat niks meer op. Een van de slopers is Citroen man, dus ik denk wel te weten waar alles heen is.

EG, als je het rubber moet hebben wat mist op de groene. Zeg het dan ff, hier zit hij zo te zien nog op.

Geplaatst: di 11 aug, 2009 13:25
door siemen
bliksum dat lijkt wel een goede koets!
Geplaatst: di 11 aug, 2009 13:32
door rusty
bij sloperij tussen Nistelrode en Uden (Verwijst) staat nog een BX GTI, neem dan meteen beide stoelen en achterbank (bekleding) mee. heb je alles hetzelfde!
auto staat helemaal rechts achter in de hoek (veel verder weg kan niet)
suc6 met je project!
greetzzzzzzzzzzz
Geplaatst: di 11 aug, 2009 17:01
door Ramon
leuk dolf! succes ermee, als je vragen hebt mag je me altijd bellen!
ze rijden ook erg lekker
Geplaatst: di 11 aug, 2009 19:07
door AZL57
je mag wel een wat schonere ondergrond gebruiken voor je carburateur werkje

Geplaatst: di 11 aug, 2009 19:35
door Eminence Grise
als je de hele koets mee brengt is dat in orde Dolf...

Geplaatst: di 11 aug, 2009 19:41
door Ramon
dolf pas even op als je de carb reviseerd dat je de de originele sproeiers niet vervangt voor degene die in je revisie setje zitten, omdat de originele andere maten hebben, anders kom je aardig in de knoei met je mengsel
ik meen dat de sroeier maten in het rev setje van een dyane zijn! ook raar maar waar!
succes
Geplaatst: di 11 aug, 2009 20:23
door BasvanEerden
Leuk dolf! Als hij technisch maar goed is. Daar zul je wel plezier aan beleven. En waarom nou weer BX GTI stoelen. Gewoon origineel interieur plaatsen.
Geplaatst: di 11 aug, 2009 21:31
door dyane_maniac
cool ding! ik heb op vakantie voor het eerst in een ami 6 break gereden heb. best geinige auto's, heel anders dan eend dyane. niet zo springerig en fel als mn eend maar wel comfortabel.
bij mij om de hoek is evt 1K kwast(rol)bare autolak te koop en iets verder zit een hele goede verfzaa die hele mooie matte lak in elk gewenste kleur kunnen leveren. duller heet die zaak in amsterdam en die ander is jerry op de jan van galen straat.
Geplaatst: di 11 aug, 2009 21:50
door 2cvfreak
wat is de staat van die koets en waar staatie?

Geplaatst: wo 12 aug, 2009 00:22
door Punky
Eminence Grise schreef:als je de hele koets mee brengt is dat in orde Dolf...

Op de foto lijkt alles beter he.
Staat in Veghel.
Geplaatst: wo 12 aug, 2009 15:30
door Punky
Vandaag weer een stapje verder.
Carb. gereinigd en met nieuwe pakkingen en acceleratiepompmembraam weer in mekaar gestoken. Er kwam nogal wat prut uit. Ook aan de buitenzijde. De bruine laag aan de buitenzijde laten zitten. Die zit vast en siert de Ami. Het is nog geen kitcar he.
Verder de vulpijp die ik gisteren in de terpentine had gelegd ipv de petrolium weggegooid omdat terpentine rubber opvreet. Heb het ff getest.

En de Vulpijp van mijn reserveblok voor Punky eraf gehaald en op de Ami gezet. Eigenlijk wilde ik dit blok heel houden, maar inmiddels heeft hij de ventilator en dus de vulpijp mogen afstaan.
Daarnaast het luchtfilterhuis gereinigd en het oude filter even met remmenreiniger schoon gespoten. Dit als tussenoplossing tot ik een nieuwe in huis heb.
Na deze operatie en een natte rug, want halverwege begon het te regen. De Ami gestart en hij startte naar wat horten en stoten om vervolgens goed te blijven lopen. Tijdje laten lopen en soms de toeren wat opgevoerd. Na 15min lopen nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Motor afgezet en direct weer gestart en zaakje springt gelijk weer aan. Dus ik heb goede hoop dat het opgelost is. Nog geen testritje gedaan. Dit ivm de regen en het hebben van maar een ruitenwisser. Daarnaast stond een warm bad me meer aan.
Eigenlijk wilde ik de potten nog smeren, maar dat doen we wel als het droog is. Wel de nieuwe gele Duplo's erin gezet.

Montage op een schonere ondergrond.

De carb. sleutel die ik heb gekocht op de WM. Ik moet zeggen echt een handig ding voor die K.. moertjes.
Oja, GTI interieur heb ik ook al gevonden, moet deze alleen nog afhalen.
