Pagina 3 van 4

Geplaatst: di 25 mei, 2010 14:20
door Punky
Je had hem voorheen toch prof. laten afstellen op de testbank?

Geplaatst: di 25 mei, 2010 16:28
door Transat
Jazekers, en die grotere tweede sproeier hielp ook wel, maar ze houden ook de CO2 uitstoot in de gaten, dus het mengel blijft vrij arm.
Het gevolg is dat ie nog steeds een beetje stotterde en hikte en nieste. In combinatie met dat gepingel en (sinds dit jaar) een heel hoog stationair toerental vond ik dat er toch wel wat moest gebeuren aan de afstelling. Dus toen ben ik zelf maar gaan klooien.
(Misschien volgend jaar maar weer eens op de rollenbank :D )

Geplaatst: di 25 mei, 2010 16:42
door Gerard2cv
Het lijk me raadzaam om de vervroeging van de ontsteking eens te controleren. Het tijdstip van pen-gat is voor als hij stilstaat. maar draaiend wordt dat heel anders.Zorg dat er geen speling op de 2 gewichtjes zit

Geplaatst: di 25 mei, 2010 20:41
door Ramon
arno, ben jou nou zelf aan de gang gegaan??!!? applaus hahaha, wat heb je precies gedaan hulp gehad??

r

Geplaatst: di 25 mei, 2010 23:59
door Transat
@Gerard, :?: dat gaat me boven m'n pet, maar als ik het goed begrijp, heb je het over de onderbreker met contactpuntjes? De Transat heeft een 123-onsteking, dus ik denk dat jouw verhaal niet opgaat in mijn geval.

@Ramon, Dankdank :lol: , maar het is nou niet echt moeilijk om twee schroefjes te verdraaien. :lol: Bart/Cubitus had gezegd dat ik eens aan die mengschroef moest draaien en m'n Kluwer en Vraagbaak gaven nog wat extra info.
Die onsteking heb ik een paar jaar geleden in Z-Frankrijk al diverse keren vroeger en later gezet (helaas), dus dat kunstje had ik al onder de knie.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 06:53
door Gerard2cv
@Arno :) Je heb gelijk, maar ik had het hele stukje terug gelezen en kon niet terugvinden of je 123 ontsteking had,vandaar mijn antwoord.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 08:18
door André Post
Eigenlijk heb ik soms mijn twijfels over de franse benzine.
Alle keren dat mijn Mehari pingelde was in Frankrijk op franse benzine.
In Nederland nooit problemen.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 08:30
door dyane_maniac
André Post schreef:Eigenlijk heb ik soms mijn twijfels over de franse benzine.
Alle keren dat mijn Mehari pingelde was in Frankrijk op franse benzine.
In Nederland nooit problemen.
inderdaad! de aca heeft de hele vakanie gepingeld terwijl ik 98 tankte. terug in nederland geen centje pijn.

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 23:12
door Transat
Dat pingelen in Frankrijk, zou dat niet meer te maken hebben met het feit dat je in Frankrijk, in de warme zon, soms een uurlang plankgas kan rijden? Dan wil je motortje wel heet worden. In Nederland lukt je dat nooit.
In Duitsland had ik vorig jaar precies hetzelfde, helaas, en dat was niet allemaal te wijten aan een slechte tank benzine in Tsjechië, want ik heb in Duitsland zelfs octaan 100 getankt.

Als de Transat ooit weer gaat pingelen, dan ga ik maar over op grotere sproeiers (zoals Ramon ook altijd aangeeft), want een rijkere brandstofverhouding zorgt ook voor een koelere motor. (En daarna weer een keer naar de rollenbanktestdag, Punky :wink: :D )

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 23:28
door Bertje Beige
Op octaan 100 nog pingelen? :shock: Dan moet je volgens mij wel een hele goede compressie hebben, of veel koolaanslag in je cilinderkop(pen).
Ik heb nooit last van pingelen, alleen eens uit vanuit de wereldmeeting in Italie, op de autoroute in Frankrijk, maar toen was het ook erg warm...

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 23:30
door Rossero
Ik weet wel dat er in frankrijk een groot verschil is tussen de benzine bij pompstations en bij supermarkten. Die laatste worden steeds populairder en zijn een stuk goedkoper, maar schijnen ook slechter van kwaliteit te zijn. Dus als je daar tankt zou het ook deels aan de benzine kunnen liggen. Toch klinkt hitte redelijker

Geplaatst: wo 26 mei, 2010 23:40
door Transat
:? Ik heb wel getankt bij zo'n supermarkt ja, bij de France Nationale....

@ Bertje: ja, pas toen ik weer de Nederlandse grens over was, nam het pingelen af. Het zal wel even duren voordat die octaan 100 door alle leidingen stroomt, maar toch. Voorlopig heb ik geen erg lange ritten meer in het vooruitzicht, maar als er Transat-pingelnieuws is (goed of slecht) dan post ik het hier.

Geplaatst: do 27 mei, 2010 00:29
door dyane_maniac
ik had het pingelen ook bij net vertrekken met (relatief) koude motor. ik tank eigenlijk altijd in dorpjes.

Geplaatst: do 27 mei, 2010 16:30
door Ramon
ik heb nooit meer last van pingelen, het grappige is hier is het 30 graden of meer maar je komt nooit de temperatuur die je op de snelweg haalt met een eend hier in de bergen! alleen met afremmen op de motor, dus zegmaar 10 min lang in zijn 2 naar beneden zonder gas te geven pingelen al mijn eendjes, maar dat is vrij normaal volgens mij

maar arno is dus lekker aan de klus hahaha
heel goed

Geplaatst: do 27 mei, 2010 16:51
door Willem2
Ramon schreef:alleen met afremmen op de motor, dus zegmaar 10 min lang in zijn 2 naar beneden zonder gas te geven pingelen al mijn eendjes,
Das toch geen pingelen? Dat is volgens mij het verbranden van onverbrande gassen in je uitlaat.