Pagina 3 van 4

Geplaatst: di 8 dec, 2009 17:47
door Jesper
hanzz schreef:is het BTW niet beter in mijn geval om een ouder type metalen luchtfilter met terugslagklep te zetten? of kan dat nefaste gevolgen hebben ( dat die veel harder zou ontploffen ofzo....)?
Een backfire op de snelweg (na plankgas rijden plotseling van het gas
afgaan) heeft me een keer een voorste demper gekost bij de Acadiane.

Afbeelding

http://www.glimeend.nl/auto/albums/HM2007/photo28.html

En je weet zeker dat je je kleppen op 0,35 hebt staan...? :shock:

Groet van
Jesper

Geplaatst: wo 9 dec, 2009 07:26
door Gerard2cv
Jesper,waar heb je die klepafstelling van 0,35mm vandaan?
Het lijk me zo.n rammelbak te worden en van de kleptiming blijft ook weinig over.Als die kleppen zo staan,maak je het mengsel toch alleen maar armer?

Geplaatst: wo 9 dec, 2009 08:15
door Jesper
Gerard2cv schreef:Jesper,waar heb je die klepafstelling van 0,35mm vandaan?
Het lijk me zo.n rammelbak te worden en can de kleptiming blijft ook weinig over.Als die kleppen zo staan,maak je het mengsel toch alleen maar armer?
hanzz schreef:ok kleppen staan denkik op 0,35 ingesteld alsikmenietvergis
Dat gaat behoorlijk rammelen, ja... ;-)

Geplaatst: wo 9 dec, 2009 15:06
door hanzz
neenee kleine vergissing:D de kleppen stonden voor het afstellen ongeveer op O,25

nu rijdt ie echt als nooit tevoren... 'k ga in de week eens m'n backfireklep afhalen en een luchtfilter zoeken om deze in te steken

Geplaatst: wo 9 dec, 2009 15:08
door Joos
hanzz schreef:nu rijdt ie echt als nooit tevoren...
:maffia:

Geplaatst: wo 9 dec, 2009 16:18
door hanzz
jess:D en moet ge denken met een luchtfilter die met kartontape aaneenhangt...:D is misschien een teken dat met een nieuwe luchtfilter de mengverhouding toch wat bijgesteld moet worden...:P

Geplaatst: do 31 dec, 2009 14:23
door hanzz
Ok,
m'n eend wilde niet starten vanochtend en gaf weer enkele backfires...
dan mar een gescheurde luchtfilter geplakt met tec7 en een backfireklep erin gezet... die backfirede al meteen terug uiteen ( tec7 moet toch wat langer drogen precies :lol: ), dan maar een fatsoenlijke luchtfilter van een eend afgedraaid , backfireklep erin en nu heb'k de 123 ook effe opnieuw afgesteld
'k heb een boortje door het gat in t vliegwiel en de motor gestoken en de ontsteking gezet op het punt dat het lampje aangaat...
MAAR nu wil ik even voor de zekerheid, voordat ik m'n andere luchtfilter monteer en h'm meteen weer kapotknal weten... Is het normaal dat er nog een klein beetje speling staat op het vliegwiel als het boortje erin steekt?

Geplaatst: do 31 dec, 2009 14:37
door Gerard2cv
Ja,Hanzz dat is normaal,anders zou het lampje niet aan en uit kunnen gaan

Geplaatst: do 31 dec, 2009 15:29
door hanzz
Ok gerard! dan hoop ik dat het nu goed staat.......nu duimen voor mij aub :lol: zometeen de eend even aanslepen (batterij leeggestart deze morgen..), en HOOOOPEN dat ie niet meer paf doet :twisted:

Geplaatst: vr 1 jan, 2010 18:11
door hanzz
doemedoemedoeme toch :lol:
heb een dikke honderd km gereden en 'ie deedhet echt uitstekend, geen backfires bij't starten enzo...
MAAR eneens maakt ie af en toe een geluid alsof ie zonder uitlaat rijdt... soms is het eneens gedaan en dan komt het weer terug, de motor stottert niet ofzo 't is echt enkel dat geluid... kan dit met de ontsteking te maken hebben?

Geplaatst: di 5 jan, 2010 11:27
door Flip
Jesper schreef:
hanzz schreef:is het BTW niet beter in mijn geval om een ouder type metalen luchtfilter met terugslagklep te zetten? of kan dat nefaste gevolgen hebben ( dat die veel harder zou ontploffen ofzo....)?
Een backfire op de snelweg (na plankgas rijden plotseling van het gas
afgaan) heeft me een keer een voorste demper gekost bij de Acadiane.

Afbeelding

http://www.glimeend.nl/auto/albums/HM2007/photo28.html

En je weet zeker dat je je kleppen op 0,35 hebt staan...? :shock:

Groet van
Jesper
Kan zijn dat ik me vergis :D , maaaaaaaar :


de oorzaak van een ontlpofte uitlaat is een TE RIJK mengsel.
Er komt inverbrande benzine in je uitlaat, warmt op, en detoneert...

De oorzaak van een ontplofte luchtfilter kan zijn: TE ARM, ontstekingstijdstip te vroeg, slechte kleppen afstelling.

Geplaatst: di 5 jan, 2010 11:31
door Flip
Gerard2cv schreef:Jesper,waar heb je die klepafstelling van 0,35mm vandaan?
Het lijk me zo.n rammelbak te worden en van de kleptiming blijft ook weinig over.Als die kleppen zo staan,maak je het mengsel toch alleen maar armer?
Zou ik niet durven zeggen... uw mengels RIJK of ARM is 100% carburator. (en valse lucht, maar laten we die even hier buiten) De crburator mengt de lucht + benzine tot een homogeen mengsel... Dit mengsel moet de juiste verhouding hebben.

Als je teveel kleppenspeling hebt, komt er minder MENGSEL binnen... Maar die mengsel is wel goed. Minder mengsel betekent minder vermogen...

Tcheers, Flip

Geplaatst: di 5 jan, 2010 11:42
door hanzz
oeioei sorry 't probleem is eigenlijk al opgelost :oops:
m'n uitlaatklem achter de eerste demper was losgetrild, de tweede demper lag er wel nog op, dat verklaart waarom 'ie maar af en toe gek klonk!

btw, ik had gisteren blijkbaar vergeten terug op benzine over te schakelen, nu probeerde ik in de koude op LPG te starten en nu gaf 'ie weer een paar backfires, wat 'ie dus al even niet meer had gedaan, gelukkig heb'k nu een backfireklep geinstalleerd... dan maar op benzine gestart en meteen op lpg overgeschakeld en 'ie reed wel zoals het hoort... is dat misschien normaal dat 'ie backfiret bij 't starten als't vriest?

Geplaatst: di 5 jan, 2010 12:21
door Gerard2cv
Ja,Als je in deze tijd op LPG gaat starten kan je op backfires rekenen

Geplaatst: di 5 jan, 2010 16:25
door Flip
hanzz schreef:oeioei sorry 't probleem is eigenlijk al opgelost :oops:
m'n uitlaatklem achter de eerste demper was losgetrild, de tweede demper lag er wel nog op, dat verklaart waarom 'ie maar af en toe gek klonk!

btw, ik had gisteren blijkbaar vergeten terug op benzine over te schakelen, nu probeerde ik in de koude op LPG te starten en nu gaf 'ie weer een paar backfires, wat 'ie dus al even niet meer had gedaan, gelukkig heb'k nu een backfireklep geinstalleerd... dan maar op benzine gestart en meteen op lpg overgeschakeld en 'ie reed wel zoals het hoort... is dat misschien normaal dat 'ie backfiret bij 't starten als't vriest?
Jieps, te arm mengsel... :) op benzine heb je hier een choke voor, op een conventioneel LPG-systeem niet...

Wel oppassen als je jouw filter hebt gerepareerd met TEK7, want dit is niet brandstof bestendig...
Na een tijd komt deze los door de dampen + backfires. Dan slikt die een stuk TEK7 in. Dit kan, als je evenveel pech hebt als ik, op je klep terechtkomen. hierdoor sluit je klep niet helemaal --> compressie verlies --> "open-motor-operatie".

Liever voorkomen dan genezen :wink: